Gå til innhold

Ser frem til å ikke eksistere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke begå selvmord. Er fort redd. Har mye katastrofeangst for tiden, konstant angstfull og stresser fælt. Det er så ille at jeg ser frem til den dagen jeg har trått ut av tiden. Og strengen kuttes. De siste årene med angst og frykt og paranoia har ikke vært gode å leve. Jeg har schizofreni, men vet ikke om det er det som plager meg nå. Må være angst for benzo hjelper, men har ikke ubegrenset tilgang på det. Samtidig viser jeg merkelig adferd utad, uten å gå i detaljer.

Er det i det hele tatt noe å gjøre med? Tar 10 mg zyprexa og har gjort det i mange år.

Anonymkode: 131e1...437

AnonymBruker
Skrevet
GT1 skrev (2 timer siden):

Har du noe hjelp fra helsevesenet?

Nei har ikke det.

Pingvin skrev (1 time siden):

💛 Føler med deg. 

Takk for det ♥️

Skrevet

Hvorfor har du ingen hjelp fra helsevesenet, om jeg kan spørre om det?🙈

AnonymBruker
Skrevet
Pingvin skrev (12 minutter siden):

Hvorfor har du ingen hjelp fra helsevesenet, om jeg kan spørre om det?🙈

Har hatt det før, men er nok gitt opp. Orker ikke mase om henvisning og så gå noen få ganger. Slik det har vert ett par ganger etter hovedbehandlingen som varte i 5 år som ble avsluttet for17 år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det slik frem til jeg ble 40. Ikke det at jeg ikke hadde gode stunder. Men lengtet etter å ikke være til mer. 

Bestemte meg for at 40 år var da det var greit å avslutte. Da jeg ble 40 fikk jeg en voldsom depresjon, ble innlagt da den ikke gikk over. Var da jeg fant ut at på veien hadde jeg funnet livsgnisten. Ville leve. 

Anonymkode: 935ee...109

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke en innleggelse være noe nå da? Siden det har hjulpet deg tidligere? De kan ikke bare gi deg opp😱 Da er det noe veldig galt med helsevesenet i så fall:( 

Anonymkode: 66930...51f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunne ikke en innleggelse være noe nå da? Siden det har hjulpet deg tidligere? De kan ikke bare gi deg opp😱 Da er det noe veldig galt med helsevesenet i så fall:( 

Glemte å skrive med brukernavn. Beklager for det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Var ikke innleggelse, var poliklinisk. Men tror ikke jeg hadde blitt innlagt..

Stormwind
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 10.54):

Jeg klarer ikke begå selvmord. Er fort redd. Har mye katastrofeangst for tiden, konstant angstfull og stresser fælt. Det er så ille at jeg ser frem til den dagen jeg har trått ut av tiden. Og strengen kuttes. De siste årene med angst og frykt og paranoia har ikke vært gode å leve. Jeg har schizofreni, men vet ikke om det er det som plager meg nå. Må være angst for benzo hjelper, men har ikke ubegrenset tilgang på det. Samtidig viser jeg merkelig adferd utad, uten å gå i detaljer.

Er det i det hele tatt noe å gjøre med? Tar 10 mg zyprexa og har gjort det i mange år.

Er det noen sosiale treff-steder der du bor da? Plasser der du kan gå å møte andre mennesker?

Jeg regner med at isolasjon er en problemstilling for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer en dag da vi alle skal dø. Prøv å finne noe meningsfylt som gjør dagene litt lysere.

Anonymkode: dee5f...528

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svar. Er nok ikke sosial kompetent, lengre. Er litt mer  oppe nå. Men finner trøst i å tenke at en gang blir man borte. Jeg har ingen selvmordstanker, da jeg vet jeg ikke er sterk nok til å feks hoppe fra en bro. Det prøvde jeg å gjøre en gang og overlevelse instinktet slo hardt inn. Derfor er det ikke noe vits i å oppsøke psykiatrien. De kjenner meg fra før og vet jeg ikke er en fare for meg selv eller andre.

Skrevet

Skjønner det på en måte. Kan jo ikke skjønne det nøyaktig. Men jeg har mange tanker om å bare slippe det vonde som i å ta mitt eget liv. Men jeg ønsker ikke på noen måte å være død. Hvis jeg klarer å snu om på livet så vil jeg for all del være i live. 

Kan du kjenne deg igjen i det eller? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Skjønner det på en måte. Kan jo ikke skjønne det nøyaktig. Men jeg har mange tanker om å bare slippe det vonde som i å ta mitt eget liv. Men jeg ønsker ikke på noen måte å være død. Hvis jeg klarer å snu om på livet så vil jeg for all del være i live. 

Kan du kjenne deg igjen i det eller? 

Jeg er det vonde i livet mitt. Jeg er min egen nemesis. Jeg mangler noe i hodet som gjør at jeg aldri kan slappe av og kjenne glede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...