Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor farlig er sobril og hvor lenge kan jeg ta det?

Anonymkode: 33b23...843

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke begynne med Sobril i det hele tatt! Det er en utrolig vanedannende medisin, og da tenker jeg både fysisk og psykologisk vanedannende. Sobril bør kun være krisemedisin,  i tilfelle dødsfall i familien, skilsmisse o.l.

Anonymkode: f51d8...c65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du bør ikke begynne med Sobril i det hele tatt! Det er en utrolig vanedannende medisin, og da tenker jeg både fysisk og psykologisk vanedannende. Sobril bør kun være krisemedisin,  i tilfelle dødsfall i familien, skilsmisse o.l.

Anonymkode: f51d8...c65

Jeg er faktisk helt enig. Gikk på en høy dose i 5 dager, og det har vært vanskelig å slutte, kroppen sier tydelig ifra. Hvis mulig, hold deg unna. 

Anonymkode: e7c4b...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er faktisk helt enig. Gikk på en høy dose i 5 dager, og det har vært vanskelig å slutte, kroppen sier tydelig ifra. Hvis mulig, hold deg unna. 

Man blir ikke avhengig av 5 dager.

Sobril er en mild benzo. Ikke farlig å ta. Hvor lenge kommer ann på situasjonen.

Anonymkode: ce7d3...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Det er den svakeste benzodiazepam medisinen. 

Generelt er det lurt å bruke benzo så lite som mulig, dvs ikke fast. Det er lett å utvikle toleranse og trenge høyere doser eller sterkere benzo ved fast bruk. 

Anonymkode: 6804e...2d6

AnonymBruker
Skrevet
53 minutes ago, AnonymBruker said:

Nåja, det kommer nå helt an på hvor ofte og hvor mye en tar. 

Anonymkode: 3d813...f9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nåja, det kommer nå helt an på hvor ofte og hvor mye en tar. 

Jeg tar 10 mg om dagen, men ikke alle dager.  Dropper en og en dag.  Har gjort det i tre uker og kommer nok til å trenge det en stund etter grusomme nyheter.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tar 10 mg om dagen, men ikke alle dager.  Dropper en og en dag.  Har gjort det i tre uker og kommer nok til å trenge det en stund etter grusomme nyheter.

Det går nok bra.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det liggende, og vil helst ikke bruke det. Men tar i snitt kanskje 1-2 10mg i måneden. Er det innafor?

Har Lurt litt på om jeg blir hangover og deprimert dagen etter, flere som merker det? Eller jeg er litt sånn uansett da. Er der uheldig å ta en sobril om man we ustabil og deprimert?

Anonymkode: 51362...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Sobril er ikke for ustabilitet og depresjoner, men for angst.

2 ganger i mnd er helt innafor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sobril er ikke for ustabilitet og depresjoner, men for angst.

2 ganger i mnd er helt innafor.

Vet jo det, men det ene følger jo gjerne med det andre.. 

Anonymkode: 51362...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på lidelsestrykket det. Konsekvensene å ikke ta kan være verre. Dvs dårlig søvn, dårlig matlyst og man blir sittende i angst. Sobril hjelper en til å puste og fungere mer. Kroppen blir ikke mer eller mindre avhengig grunnet årsak til man drar det. Noen kan ha sterk angst uten at de står i en livskrise også, men angsten kommer som et resultat av alt. 
De siste 2 årene har jeg opplevd ekstremt mye store påkjenninger som er helt umenneskelig. Traumene har kommet på rekke og rad, før man rekker å komme seg skjer et nytt traume. Jeg har hatt mye angst og uro. Tar en Sobril i ny og ned. Ei uke er det kanskje 4 ganger og det kan gå 2 uker uten. Sykmeldt i flere måneder. Nå er jeg i et overlevelsesmodus og må håndtere alt jeg har rundt meg der jeg også har en far som ligger for døden. Reaksjonene jeg kan få senere tør jeg ikke tenke på. 
Dette er legen som bestemmer. 
Normalt sett kan man ta inntil 30 mg pr døgn. 

Anonymkode: cd54d...d4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Normalt sett kan man ta inntil 30 mg pr døgn. 

Hva skjer om man tar mer? Jeg tar av og til mer.

AnonymBruker
Skrevet
GT1 skrev (Akkurat nå):

Hva skjer om man tar mer? Jeg tar av og til mer.

Man kan ta mer enn det. Men skal man kjøre bil kan man ikke ta mer enn 30mg.

Min resept sier 15x4 ganger pr dag ved behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...