Gå til innhold

Kan man få hypomane symptomer av høyere doser Lamictal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: dbae5...e02

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 400 mg nå 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, Lamictal motvirker for de fleste ikke hypomanier så du kan selvsagt da få hypo på lamictal. Les pakningsvedlegget, medisinen er for å motvirke depresjon 

Anonymkode: 6f3c2...6ba

AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 4.24):

Ja, Lamictal motvirker for de fleste ikke hypomanier så du kan selvsagt da få hypo på lamictal. Les pakningsvedlegget, medisinen er for å motvirke depresjon 

Anonymkode: 6f3c2...6ba

Ekspander  

Men man får det ikke PGA lamictal. Men det er riktig, lamictal stopper ikke hymomane perioder, men når den stopper depresjoner mer enn vanlig, så kanskje gjør det at hypomane episoder kommer sjeldnere. Det er min opplevelse.

Anonymkode: 8e8d3...007

AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 5.44):

Men man får det ikke PGA lamictal. Men det er riktig, lamictal stopper ikke hymomane perioder, men når den stopper depresjoner mer enn vanlig, så kanskje gjør det at hypomane episoder kommer sjeldnere. Det er min opplevelse.

Anonymkode: 8e8d3...007

Ekspander  

ChatGPT sier at det er mulig å få hypomani av høyere doser Lamictal, og at 400 mg er en relativt høy dose. 

AnonymBruker
Skrevet

Verdt å ta med kanskje, at dette gjelder etter økning av Lamictal for ikke så lenge siden. 

Annonse

Skrevet

Nei, ikke av Lamictal, men på Lamictal. 
Lamictal har ikke den samme gode beskyttelsen mot manier som mot depresjon. 

AnonymBruker
Skrevet
  nachnoo skrev (På 10.4.2025 den 7.25):

Nei, ikke av Lamictal, men på Lamictal. 
Lamictal har ikke den samme gode beskyttelsen mot manier som mot depresjon. 

Ekspander  

Ok, bare lurte siden jeg har hatt noen dager med lett oppstemthet. Nå er imidlertid alt som før igjen uansett. Jeg er meg selv igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...