Gå til innhold

Hva er det viktigste man kan gjøre for å holde seg så psykisk frisk som mulig sett bort fra medisiner og terapi?

Anbefalte innlegg

Hva er det viktigste man kan gjøre for å holde seg så psykisk frisk som mulig sett bort fra medisiner og terapi? Setter pris på alle svar, takk på forhånd 💐

Anonymkode: e85de...ce5

Fortsetter under...

Gode relasjoner, fysisk aktivitet og følelsen av å ha en rolle som oppleves betydningsfull i en eller annen sammenheng. 

Anonymkode: bb3b8...74e

Fast døgnrytme, måltider, sørge for OK søvn (dvs. ikke for mye og ikke for lite) og meningsfull aktiviteter i hverdagen...

Jeg har fått det mye bedre etter at jeg har blitt bevisst på å kjenne etter egne grenser og begrensninger.

Annonse

nachnoo skrev (14 minutter siden):

Denne er ikke så dum:

Gjør noe aktivt. 
Gjør noe sammen med andre. 
Gjør noe meningsfylt. 

Det er vel ganske likt min erfaring.. 

Noe av det som har hjulpet meg mest er å få litt avstand fra alt – enten ved å reise, være ute i naturen eller bare gjøre noe helt annet enn det vanlige. Det gir ofte litt ny energi og perspektiv. Jeg kom over noen fine refleksjoner om dette på thyr.no, som satte litt ord på ting jeg selv har kjent på. Kanskje det kan være til hjelp for noen andre også 🌿

Anonymkode: 89c25...161

Noe av det som har hjulpet meg mest er å få litt avstand fra alt – enten ved å reise, være ute i naturen eller bare gjøre noe helt annet enn det vanlige. Det gir ofte litt ny energi og perspektiv. Jeg kom over noen fine refleksjoner om dette på thyr.no, som satte litt ord på ting jeg selv har kjent på. Kanskje det kan være til hjelp for noen andre også 🌿

Anonymkode: 89c25...161

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...