Trinity80 Skrevet 16. april Skrevet 16. april Tenkte på noe her i kveld: Om en full blown narsissist leker med psykedelika, spesielt av typene som fremprovoserer ego-død, hva skjer da? Hadde vært interessant studie/ forskning. Jeg har en teori om at det kan bli litt problematisk på sikt. Og at vedkommende kommer til å få psykose liknende symptomer i verste fall. Hva tenker dere andre som har satt dere inn i psykedelika og narsissisme? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april Skrevet 16. april Noen du sikter til her inne? Anonymkode: f6b55...94d 0 Siter
Trinity80 Skrevet 16. april Forfatter Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen du sikter til her inne? Anonymkode: f6b55...94d Hm? 0 Siter
Anonymos Skrevet 16. april Skrevet 16. april 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen du sikter til her inne? Anonymkode: f6b55...94d Godt gjort om man føler seg truffet av et så generelt innlegg.. 0 Siter
Everybody Skrevet 16. april Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen du sikter til her inne? Anonymkode: f6b55...94d Ja, deg sikkert. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. april Skrevet 17. april Trinity80 skrev (17 timer siden): Tenkte på noe her i kveld: Om en full blown narsissist leker med psykedelika, spesielt av typene som fremprovoserer ego-død, hva skjer da? Hadde vært interessant studie/ forskning. Jeg har en teori om at det kan bli litt problematisk på sikt. Og at vedkommende kommer til å få psykose liknende symptomer i verste fall. Hva tenker dere andre som har satt dere inn i psykedelika og narsissisme? Spør du for en «venn»? Anonymkode: f044c...dad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. april Skrevet 17. april Må skrive som anonym. I teorien så er det her noe som kanskje spes m visse typer psykedelika. Skulle ønske man visste mer om det men d blir ikke forska på men er mange som behandler m psykedelika. Psykologkontor. Anonymkode: 0cda3...4ad 0 Siter
Trinity80 Skrevet 17. april Forfatter Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Spør du for en «venn»? Anonymkode: f044c...dad Nei, er faktisk noe jeg lurer på. Spurte ChatGPT og fikk veldig utfyllende svar✌️ 0 Siter
Stormwind Skrevet 17. april Skrevet 17. april Trinity80 skrev (18 timer siden): Tenkte på noe her i kveld: Om en full blown narsissist leker med psykedelika, spesielt av typene som fremprovoserer ego-død, hva skjer da? Hadde vært interessant studie/ forskning. Jeg har en teori om at det kan bli litt problematisk på sikt. Og at vedkommende kommer til å få psykose liknende symptomer i verste fall. Hva tenker dere andre som har satt dere inn i psykedelika og narsissisme? Kanskje vedkommende da kommer i kontakt med hendelsene som gjorde han/hun til en narsissist. Det kan vel minske egoet. Man bør vel da i tillegg benytte samtaleterapi. 0 Siter
Trinity80 Skrevet 17. april Forfatter Skrevet 17. april (endret) Stormwind skrev (1 time siden): Kanskje vedkommende da kommer i kontakt med hendelsene som gjorde han/hun til en narsissist. Det kan vel minske egoet. Man bør vel da i tillegg benytte samtaleterapi. Samtaleterapi hjelper ikke, hverken på narsissistisk pf eller antisosial pf. Tenker da at man bør prøve annet metodikk. Endret 17. april av Trinity80 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 17. april Skrevet 17. april Hvordan foregår ego-død? Jeg kan ikke ta psykedeliske medisiner da jeg allerede er psykedelisk.. 1 Siter
Trinity80 Skrevet 17. april Forfatter Skrevet 17. april Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden): Hvordan foregår ego-død? Jeg kan ikke ta psykedeliske medisiner da jeg allerede er psykedelisk.. Har lest mye om psykedelika som gjør at man mister begrepet om ‘selvet’, at man ikke er noe. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det foregår, men flere psykiatere har testet dette og skrevet om det. Og om selvet er problematisk gjør man ett oppgjør på ubevisst plan. Tenkte kanskje noe liknende gjelder for narsissisme fordi man mister egoet som man nærer seg av ellers. Selvet forsvinner, selvfølelse, selvbevissthet osv. Så da brister pf’en. Med riktig guide av en paykolog eller psykiater så tror jeg dette kan være verdt å forske på - spesielt pf’er som ikke gjør nytte av samtaleterapi eller medikamenter. Jeg har ikke svaret, har kun spørsmål😅 1 Siter
psykedeliker Skrevet 18. april Skrevet 18. april Trinity80 skrev (5 timer siden): Har lest mye om psykedelika som gjør at man mister begrepet om ‘selvet’, at man ikke er noe. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det foregår, men flere psykiatere har testet dette og skrevet om det. Og om selvet er problematisk gjør man ett oppgjør på ubevisst plan. Det er nok helt individuelt, på samme måte som variasjoner innenfor samme diagnose. 0 Siter
Stormwind Skrevet 19. april Skrevet 19. april Trinity80 skrev (På 17.4.2025 den 18.03): Samtaleterapi hjelper ikke, hverken på narsissistisk pf eller antisosial pf. Tenker da at man bør prøve annet metodikk. Samtaleterapi hjelper absolutt med å behandle narsissisme, dette i tillegg til gruppeterapi. – Flere med narsissistisk personlighetsforstyrrelse bør få behandling Når det gjelder anti sosial pf, så er det etter hvert blitt mer behandlings optimisme på dette området også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.