Gå til innhold

Tenk om jeg ikke blir frisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
Adeie skrev (3 timer siden):

Man forandrer seg gjennom hele livet. Er vanlig å forandre seg etter en lang sykdomsperiode. Det blir ikke mer negativt enn du gjør det til selv.

Neida, men jeg er redd for å ikke komme utav sykdomsperioden for å si det på en annen måte

Anonymkode: cf6d3...9df

psykedeliker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Verna bedrift? Nei takk.

I min AAP-karriere var jeg en periode på tiltak i en såkalt "vernet bedrift", uten at det var spesifisert i vedtaket. Da jeg fikk vite hva slags sted jeg jobbet, ba jeg om et møte med saksbehandler der jeg krevde å få vite om det var jeg som skulle vernes mot samfunnet, eller samfunnet som skulle vernes mot meg. Da fikk jeg til svar at "vernet bedrift" er et begrep som ikke brukes lengre.

Om vi gjorde noe produktivt der er en helt annen diskusjon.

AnonymBruker
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Da vil du jo ikke. Går på vilje betyr ikke at man ikke kan

Anonymkode: 4d6dd...cc5

Slike steder er mest oppbevaringsplass for folk med Downs etc for at de ikke skal gå hjemme å kjede seg.

Anonymkode: 6ab57...82c

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, mest sannsynlig, og jeg er en del bedre etter jeg starta på behandling,  men det er fortsatt så langt igjen, og er redd bedringen stopper her, og det er fortsatt ikke et liv jeg vil leve ( ikke suicidal nå, vil bare ikke leve sånn i en evighet) Gjør det samme som forrige gang

Angsten for å ikke skulle bli bra igjen, har vel mest sannsynlig også vært tilstede i tidligere sykdomsperioder. Frykten for varig lidelse er ikke så uvanlig ved depresjoner. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slike steder er mest oppbevaringsplass for folk med Downs etc for at de ikke skal gå hjemme å kjede seg.

Det er det ikke.  Har jobbet som leder der. Mange vanlige folk også som er der.

AnonymBruker

Jeg jobbet 2 dager på en vernet bedrift. 

psykedeliker skrev (11 minutter siden):

I min AAP-karriere var jeg en periode på tiltak i en såkalt "vernet bedrift", uten at det var spesifisert i vedtaket. Da jeg fikk vite hva slags sted jeg jobbet, ba jeg om et møte med saksbehandler der jeg krevde å få vite om det var jeg som skulle vernes mot samfunnet, eller samfunnet som skulle vernes mot meg. Da fikk jeg til svar at "vernet bedrift" er et begrep som ikke brukes lengre.

Anonymkode: 5ea1f...5ca

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Når var dette, og hva gjorde dere der?

1994 jeg telte skruer ene dagen. Den andre satt jeg hempe på en treramme i furu og glass, så la jeg plast rundt og brukte varme og vakuum for å få plasten til å passe. Givende. Bør jeg ta det med på CV? 

Anonymkode: 5ea1f...5ca

AnonymBruker
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er det ikke.  Har jobbet som leder der. Mange vanlige folk også som er der.

Når jeg var på et sånt sted var det mest folk med downs som pakket skruer og brettet tøy. Og en bruktbutikk som det jobbet et par stykker i, men det var omtrent ikke kunder og ingen ting fornuftig å ta seg til.

AnonymBruker
35 minutes ago, psykedeliker said:

Som sagt, det er mest for folk som ikke klarer aktivere seg selv.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På det dårligste tenkte jeg på tidligere erfaringer og bevarte håpet. Nå er jeg egentlig noe bedre, men det har vart i to måneder, og blir nok mer og mer motløs ettersom tiden går.Føler kanskje bedringen har stoppa litt opp. Det pleier kanskje gå litt i rykk og napp. Jeg husker ikke, er det vanlig?

Ja, det er veldig vanlig. Min terapeut sier at terapi sjelden/aldri er en rett linje. Et steg til siden, tilbake eller stå stille en tid, før det går fremover igjen.

Ofte ser vi selv ikke vår egen endring/fremgang. Det kan være lettere for andre som observerer fra utsiden. Det er min erfaring, i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...