AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april Flere menn her som er lei av å bare snakke med kvinnfolk i psykiatrien? Har aldri møtt en mann som er psykiatrisk sykepleier. Blir det lettere for menn å få hjelp av menn eller har det ikke noe å si? Anonymkode: 0c2f3...7e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april Det har ingenting å si. Er du lei av hjelp fra kvinner, så trenger du kanskje ikke hjelp. Anonymkode: 44009...241 0 Siter
Glitter Skrevet 19. april Skrevet 19. april Har møtt mange menn på ulike avdelinger i psykiatrien. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april Jeg elsker å snakke med kvinnelige behandlere 💕 Anonymkode: 104f9...87a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april Idiotisk holding ts har vedr kjønn i psykiatrien. Jeg har truffet mange greie og dyktige sykepleiere av begge kjønn. Noen må jo klage på absolutt alt her i livet. Anonymkode: 57c44...de3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april 50 minutes ago, AnonymBruker said: Idiotisk holding ts har vedr kjønn i psykiatrien. Jeg har truffet mange greie og dyktige sykepleiere av begge kjønn. Noen må jo klage på absolutt alt her i livet. Anonymkode: 57c44...de3 Si det til alle de kvinnene som bare vil ha en kvinnelig fastlege. Anonymkode: f909a...c1e 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har ingenting å si. Er du lei av hjelp fra kvinner, så trenger du kanskje ikke hjelp. Anonymkode: 44009...241 Du vet ikke hva du snakker om. https://www.utdanningsnytt.no/hoyere-utdanning/faerre-mannlige-psykologer-kan-bli-et-samfunnsproblem/184968 Stadig færre menn blir psykologer, og det kan bli et samfunnsproblem, mener Universitetet i Oslo. – Vi mener at det er viktig at psykologene som utdannes speiler befolkningen. Dersom trenden i opptaket til psykologutdanningen får fortsette, vil andelen mannlige terapeuter utgjøre et så lavt antall at denne intensjonen blir vanskelig å oppfylle, sier Pål Kraft, leder for psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo. - Om vi ikke får flere mannlige psykologer, svikter vi de guttene og mennene som trenger oss mest, sier psykologspesialist Svein Øverland. Anonymkode: f909a...c1e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april Er jo mye lettere for menn å forstå andre menn sine problemer. Kvinner har et lettere liv enn menn. Anonymkode: 0c2f3...7e3 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 19. april Skrevet 19. april Jeg er ikke lei av kvinnelige behandlere nei. 0 Siter
skogbrann Skrevet 19. april Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jo mye lettere for menn å forstå andre menn sine problemer. Kvinner har et lettere liv enn menn. Anonymkode: 0c2f3...7e3 Tviler ikke på at menn har bedre innsikt i hvordan det er å være mann, men at kvinner har lettere liv enn menn er bare helt latterlig å påstå. Det moderne samfunnet ble til syvende og sist skapt på menns premisser til fordel for menn, og kvinner har det angivelig lettere? Kvinner har vært undertrykt i minst mange århundre, og inntil relativt nylig var likestilling uhørt. Juridisk sett var det også et sprik rettighetene mellom kjønnene. Kanskje på tide å skylde egen mislykkethet på noe annet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april Skrevet 19. april skogbrann skrev (1 time siden): Tviler ikke på at menn har bedre innsikt i hvordan det er å være mann, men at kvinner har lettere liv enn menn er bare helt latterlig å påstå. Det moderne samfunnet ble til syvende og sist skapt på menns premisser til fordel for menn, og kvinner har det angivelig lettere? Kvinner har vært undertrykt i minst mange århundre, og inntil relativt nylig var likestilling uhørt. Juridisk sett var det også et sprik rettighetene mellom kjønnene. Kanskje på tide å skylde egen mislykkethet på noe annet. Ja selvfølgelig vil en hver kvinne benekte noe sånt. Anonymkode: 0c2f3...7e3 0 Siter
skogbrann Skrevet 19. april Skrevet 19. april (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja selvfølgelig vil en hver kvinne benekte noe sånt. Anonymkode: 0c2f3...7e3 Min benektelse av din påstand er blant annet basert på kunnskap tilegnet gjennom å ha studert sosiologi på et universitet. Hvor mange år har du viet til høyere utdanning innen dette temaet? Vil anta du baserer din påstand på din subjektive opplevelse av dagens samfunnet, som sett fra et sosiologisk perspektiv ikke er ukarakteristisk for menn av typen man muligens kan anta at du er. Ellers er jeg nysgjerrig på hvilke argumenter du har som underbygger din påstand. Endret 19. april av skogbrann 2 Siter
Eva Sofie Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Stadig færre menn blir psykologer, og det kan bli et samfunnsproblem, mener Universitetet i Oslo. – Vi mener at det er viktig at psykologene som utdannes speiler befolkningen. Dersom trenden i opptaket til psykologutdanningen får fortsette, vil andelen mannlige terapeuter utgjøre et så lavt antall at denne intensjonen blir vanskelig å oppfylle, sier Pål Kraft, leder for psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo. - Om vi ikke får flere mannlige psykologer, svikter vi de guttene og mennene som trenger oss mest, sier psykologspesialist Svein Øverland. Anonymkode: f909a...c1e Jeg har sett det du trekker frem der, og det samme gjelder for medisinstudentene, der kvinner de siste årene har blitt i flertall. Jeg får selv bedre kontakt med mannlig terapeut enn det jeg har fått med kvinnelige (ca. 2/3 av terapeutene har vært kvinner). Min subjektive opplevelse og det lille jeg har lest meg til, er at menn ser/fester seg ved andre detaljer i samtalen enn kvinner og motsatt. Det at menn forstår menn på en annen måte enn kvinner, har jeg ingen problemer med å se at noen opplever vanskelig. For begge kjønn. 1 Siter
ISW Skrevet 20. april Skrevet 20. april Mine to mest kompetente behandlere (psykolog og psykiater) er kvinner. Det jeg har opplevd fra mannlige behandlere har stort sett vært rare påstander om at alt ville løse seg om jeg hadde mer sex, og ymse medisinforslag med nokså blandede resultater. Mine kvinnelige behandlere har praktisert metakognitiv terapi og jobbet konkret med hvordan jeg tenkte. Det har hjulpet mye. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 20. april Skrevet 20. april ISW skrev (5 minutter siden): Det jeg har opplevd fra mannlige behandlere har stort sett vært rare påstander om at alt ville løse seg om jeg hadde mer sex, og ymse medisinforslag med nokså blandede resultater. Kom dere virkelig så langt i manus? Imponerende! Men er det fordi jeg hadde kvinnelige behandlere jeg aldri fikk lignende råd? Det forklarer i så fall litt av hvert... 0 Siter
Grublemeister Skrevet 20. april Skrevet 20. april Jeg er mann, men jeg snakker best med kvinner generellt, så for meg var det aldri noe problem. Men jeg forstår at for noen kan det være annerledes. Hvem vi føler oss mest komfortable med er forskjellig 🙂 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april On 4/19/2025 at 9:55 PM, AnonymBruker said: Er jo mye lettere for menn å forstå andre menn sine problemer. Kvinner har et lettere liv enn menn. Anonymkode: 0c2f3...7e3 Hvis kvinner har et lettere liv enn menn hvorfor er det nesten kun kvinner på dps da? Anonymkode: 56c16...020 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april 55 minutes ago, AnonymBruker said: Hvis kvinner har et lettere liv enn menn hvorfor er det nesten kun kvinner på dps da? Anonymkode: 56c16...020 Hvorfor er de tre ganger så mange menn som tar selvmord? Anonymkode: f909a...c1e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor er de tre ganger så mange menn som tar selvmord? Anonymkode: f909a...c1e Så det å ikke takle følelser og avslutte livey betyr det er tøffere enn å stå i det? Det å snakke om følelser er noe menn ikke er flinke nok til. Anonymkode: 44009...241 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 21. april Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis kvinner har et lettere liv enn menn hvorfor er det nesten kun kvinner på dps da? Anonymkode: 56c16...020 Hæ? Nesten kun kvinner på dps? Hvilket dps har du vært på? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.