AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er de tre ganger så mange menn som tar selvmord? Anonymkode: f909a...c1e Fordi kvinner tar halvhjerede forsøk med metoder man ikke dør av fordi de vil ha hjelp, mens menn gjør det fordi de faktisk vil dø. Menn vil ikke ha hjelp. Anonymkode: 56c16...020 1 Siter
Everybody Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 0.56): Hvis kvinner har et lettere liv enn menn hvorfor er det nesten kun kvinner på dps da? Anonymkode: 56c16...020 Fordi kvinner ber mer om hjelp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 0.56): Hvis kvinner har et lettere liv enn menn hvorfor er det nesten kun kvinner på dps da? Anonymkode: 56c16...020 Fordi menn er sterkere mentalt, trenger ikke trøst og klarer seg selv. Anonymkode: bdff5...432 0 Siter
Sokk Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi menn er sterkere mentalt, trenger ikke trøst og klarer seg selv. Anonymkode: bdff5...432 De klarer seg jo ikke selv, det er mange flere menn som tar livet sitt. Jeg kan ikke svaret/tallene på dette, men det er mulig menn er overrepresentert på misbruk av diverse rusmidler, inkludert alkohol, også. Man slipper for øvrig ikke inn på DPS fordi man «trenger trøst». 2 Siter
Glitter Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli Sokk skrev (1 minutt siden): De klarer seg jo ikke selv, det er mange flere menn som tar livet sitt. Jeg kan ikke svaret/tallene på dette, men det er mulig menn er overrepresentert på misbruk av diverse rusmidler, inkludert alkohol, også. Man slipper for øvrig ikke inn på DPS fordi man «trenger trøst». Ja, jeg kan bekrefte at i rusmiljøet så er det en overvekt av menn. Akkurat tall vet ikke jeg heller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 18.56): Flere menn her som er lei av å bare snakke med kvinnfolk i psykiatrien? Har aldri møtt en mann som er psykiatrisk sykepleier. Blir det lettere for menn å få hjelp av menn eller har det ikke noe å si? Anonymkode: 0c2f3...7e3 Nei, som mann synes jeg det er enklere å snakke åpent og ærlig med kvinner. Anonymkode: de92d...45a 0 Siter
Everybody Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Mennene jeg har møtt i psykiatrien og NAV når jeg var syk har vært mye kulere og lettere å ha med å gjøre enn kvinnene. Mange av kvinnene har vært veldig dømmende og nedlatende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.