Gå til innhold

Sett at man ikke har schizoaffektiv lidelse, men bipolar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det da fremdeles "forsvarlig" å ta AP i injeksjonsform? Altså, er det noen som gjør det hvis de bare har bipolar? 

Anonymkode: b65d2...eed

AnonymBruker
Skrevet

Bare ta den medisinen du har det best på. Diagnoser er ferskvare. 

Anonymkode: fab30...5e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare ta den medisinen du har det best på. Diagnoser er ferskvare. 

Anonymkode: fab30...5e3

Ok, jeg har det jo ganske greit med dette da, men jeg tror bare ikke at jeg har den diagnosen. Vil bli kvitt den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det da fremdeles "forsvarlig" å ta AP i injeksjonsform? Altså, er det noen som gjør det hvis de bare har bipolar? 

De (kursholderne) snakket varmt om AP i injeksjonsform på bipolarkurset jeg var på. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (36 minutter siden):

De (kursholderne) snakket varmt om AP i injeksjonsform på bipolarkurset jeg var på. 

nachnoo skrev (12 minutter siden):

Det er fullt forsvarlig. 

Godt å vite. Da kan jeg si til meg selv at jeg tar det pga bipolar, og ikke schizoaffektiv, for det er mye mer akseptabelt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

@nachnoo vet du forresten hvor lenge man bør være symptomfri før diagnosen schizoaffektiv fjernes? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

@nachnoo vet du forresten hvor lenge man bør være symptomfri før diagnosen schizoaffektiv fjernes? 

Hvordan kan man vite det når man tar medisiner? negative symptomer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Schizoaffektiv er for livet

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan man vite det når man tar medisiner? negative symptomer? 

Nei, si det 😆😅

AnonymBruker
Skrevet
GT1 skrev (Akkurat nå):

Schizoaffektiv er for livet

Var en over her som mente at diagnoser er ferskvare. Jeg har også tidligere lest om det her inne, blant annet fra nachnoo. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var en over her som mente at diagnoser er ferskvare. Jeg har også tidligere lest om det her inne, blant annet fra nachnoo. 

Jeg har fått beskjed om at min schizoaffektiv lidelse er livsvarig og krever livsvarig medisinering

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil heller ikke ha diagnosen men de tar den ikke bort fordi. 

skogbrann
Skrevet

Fikk min schizoaffektiv-diagnose fjernet, og fikk tilbake min tidligere bipolar type 1 diagnose. Har ikke hatt psykotiske symptomer på 1 og 1/2 år, og tar ikke antipsykotika heller. Diagnosen ble fjernet fordi jeg ikke viste tegn til psykose over en lang periode, selv uten antipsykotika. 

AnonymBruker
Skrevet
skogbrann skrev (1 minutt siden):

Fikk min schizoaffektiv-diagnose fjernet, og fikk tilbake min tidligere bipolar type 1 diagnose. Har ikke hatt psykotiske symptomer på 1 og 1/2 år, og tar ikke antipsykotika heller. Diagnosen ble fjernet fordi jeg ikke viste tegn til psykose over en lang periode, selv uten antipsykotika. 

Det lover veldig godt å høre dette 😃 Det gir meg håp! Takk for at du delte dette 

Skrevet
skogbrann skrev (12 minutter siden):

Da er du heldig. Ikke sikkert schizoaffektiv var riktig diagnose i utgangspunktet, siden du ikke tar så. 

Skrevet
GT1 skrev (Akkurat nå):

Da er du heldig. Ikke sikkert schizoaffektiv var riktig diagnose i utgangspunktet, siden du ikke tar så. 

Ap

AnonymBruker
Skrevet
skogbrann skrev (19 minutter siden):

Vil bare komme med et innspill om at det nok er både lurt og viktig at du tar AP dersom du har BP1. Trodde AP egentlig var standardbehandling ved BP1. 

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Trodde AP egentlig var standardbehandling ved BP1. 

Er det ikke en god del som klarer seg med bare Litium da?

skogbrann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil bare komme med et innspill om at det nok er både lurt og viktig at du tar AP dersom du har BP1. Trodde AP egentlig var standardbehandling ved BP1. 

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. For mitt vedkommende er det best å unngå antipsykotika med mindre det er strengt nødvendig. Jeg har fått gjennombrudd av mani på høye doser antipsykotika, og jeg brukte antipsykotika alene hadde jeg subterskel maniske/hypomaniske symptomer nesten hele tiden. Det får meg ut av den alvorlige maniske tilstanden, men thats it. Litium hadde i hvert fall ingen effekt.  Det eneste som faktisk har fått bukt med mine manier er orfiril. Nå regulerer jeg bare dosen orfiril etter behov. Har naturligvis antipsykotika liggende som jeg kan ta ved behov, i den dosen jeg anser som nødvendig (må selvfølgelig trappe opp på en forsvarlig måte i så tilfelle). Å ta antipsykotika fast er ødeleggende for min helse. Får kraftige bivirkninger som ikke er forbigående, og økning av depressive plager. For mange er antipsykotika svært hjelpsomt for både mani og depresjon, men dessverre ikke for meg. Antiepileptika er det som har vist seg å ha effekt for meg. Så det er nok veldig individuelt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...