AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Føler psykiatrien er det som har gjort meg dårlig og avhengig på en måte. Er det noen som har avsluttet alt som har med psykiatri å gjøre og bare begynt å leve livet alene? Anonymkode: 93b78...1aa 0 Siter
Adeie Skrevet 22. april Skrevet 22. april Da jeg ble såpass frisk og hadde fått de verktøyene jeg trengte for å holde meg frisk, så ble vi enig om avslutning. Nå lever jeg live godt med de verktøyene. Må jobbe for å holde meg frisk hver dag. Og det må jeg nok resten av livet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Jeg gjorde det, men etter få måneder var jeg innenfor igjen. Anonymkode: 43f5b...5b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Adeie skrev (På 22.4.2025 den 15.15): Da jeg ble såpass frisk og hadde fått de verktøyene jeg trengte for å holde meg frisk, så ble vi enig om avslutning. Nå lever jeg live godt med de verktøyene. Må jobbe for å holde meg frisk hver dag. Og det må jeg nok resten av livet. Ekspander Vil du fortelle hva verktøyene var? AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 15.22): Jeg gjorde det, men etter få måneder var jeg innenfor igjen. Anonymkode: 43f5b...5b4 Ekspander Bra det gikk så fort å få plass igjen da. Anonymkode: 93b78...1aa 0 Siter
Adeie Skrevet 22. april Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 16.06): Vil du fortelle hva verktøyene var? Bra det gikk så fort å få plass igjen da. Anonymkode: 93b78...1aa Ekspander De gjelder meg og min lidelse, den innsikten jeg har i mitt sinn. Så du må med din behandler finne ut hva som hjelper deg. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Har du drøftet dette med behandlerne? Hvilken respons fikk du i så fall? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april psykedeliker skrev (På 22.4.2025 den 16.35): Har du drøftet dette med behandlerne? Hvilken respons fikk du i så fall? Ekspander Jeg tenker jo at dette er mitt valg og ikke noe de har noe innvirkning på. Anonymkode: 93b78...1aa 0 Siter
skogbrann Skrevet 22. april Skrevet 22. april Hva med å redusere hyppigheten på kontakten først, og se hvordan det går? Ser ikke poenget med slike dramatiske valg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 17.27): Jeg tenker jo at dette er mitt valg og ikke noe de har noe innvirkning på. Anonymkode: 93b78...1aa Ekspander Du må jo legge en plan,hva gjør jeg vist? Hva er tegn på sykdomsutbrudd, hvilke medisiner skal jeg ta for å stoppe utviklingen osv. Skal man holde seg greit, så krever det mye jobb fra deg som i dividert. Anonymkode: bb32c...9ea 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 17.27): Jeg tenker jo at dette er mitt valg og ikke noe de har noe innvirkning på. Ekspander Det er ditt valg ja, men hvorfor krever du ikke endring i behandingen først? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 14.50): Føler psykiatrien er det som har gjort meg dårlig og avhengig på en måte. Er det noen som har avsluttet alt som har med psykiatri å gjøre og bare begynt å leve livet alene? Anonymkode: 93b78...1aa Ekspander Ja, for mange år siden brøt jeg videre kontakt, etter å ha vært innlagt sammenhengende i noen år. Reiste til utlandet, gikk på språkskole og fikk til å gå videre i livet uten behandling. Det var et svært godt valg for meg. Anonymkode: 8e385...d24 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april skogbrann skrev (På 22.4.2025 den 17.31): Hva med å redusere hyppigheten på kontakten først, og se hvordan det går? Ser ikke poenget med slike dramatiske valg. Ekspander Er det så dramatisk å bare avslutte hjelpen? De fleste klarer seg da helt fint. AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 21.40): Ja, for mange år siden brøt jeg videre kontakt, etter å ha vært innlagt sammenhengende i noen år. Reiste til utlandet, gikk på språkskole og fikk til å gå videre i livet uten behandling. Det var et svært godt valg for meg. Anonymkode: 8e385...d24 Ekspander Oi det var jo et meget stort hopp da. Bra du ble så frisk til slutt. Kan jeg spørre om det var behandlingen de gjorde som gjorde deg frisk eller var det at du sluttet å ha kontakt med de som gjorde deg så bra? Anonymkode: 93b78...1aa 0 Siter
Everybody Skrevet 22. april Skrevet 22. april Man får på en måte påminnelse om at man er syk når man har kontakt med dem så lenge. Når man slutter hos de så kan jeg tenke meg at man føler seg mer fri og også kanskje friskere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Everybody skrev (På 22.4.2025 den 22.33): Man får på en måte påminnelse om at man er syk når man har kontakt med dem så lenge. Når man slutter hos de så kan jeg tenke meg at man føler seg mer fri og også kanskje friskere. Ekspander Det kan jeg tenke meg. Anonymkode: 93b78...1aa 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Everybody skrev (På 22.4.2025 den 22.33): Man får på en måte påminnelse om at man er syk når man har kontakt med dem så lenge. Ekspander Man er ikke nødvendigvis syk fordi man er i kontakt med psykiatrien. 0 Siter
Everybody Skrevet 22. april Skrevet 22. april psykedeliker skrev (På 22.4.2025 den 23.18): Man er ikke nødvendigvis syk fordi man er i kontakt med psykiatrien. Ekspander Hva er det da hvis man ikke er syk? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Everybody skrev (På 22.4.2025 den 23.28): Hva er det da hvis man ikke er syk? Ekspander Det kan være diagnoser og tilstander som sorterer under psykiatrien, uten at det nødvendigvis er sykdom i medisinsk forstand. Inndelingene er gjort på den måten bl.a. for at ulike offentlige etater skal ha like juridiske definisjoner når de samhandler med hverandre. 0 Siter
Everybody Skrevet 22. april Skrevet 22. april psykedeliker skrev (På 22.4.2025 den 23.46): Det kan være diagnoser og tilstander som sorterer under psykiatrien, uten at det nødvendigvis er sykdom i medisinsk forstand. Inndelingene er gjort på den måten bl.a. for at ulike offentlige etater skal ha like juridiske definisjoner når de samhandler med hverandre. Ekspander Hvilke offentlige etater? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23. april Skrevet 23. april Everybody skrev (På 22.4.2025 den 23.50): Hvilke offentlige etater? Ekspander Bl.a. NAV og mange forskjellige skoler og tiltakssteder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.