AnonymBruker Skrevet 23. april Skrevet 23. april Har brukt peratsin som har virkestoffet perphenazin, den het trilafon tidligere som du sikkert vet. Men den er så dyr å bruke. Da lurer jeg på hvilken type AP som har lignende virkning som denne? Grunnet den virker veldig godt på meg, men får den ikke på blå resept. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har brukt peratsin som har virkestoffet perphenazin, den het trilafon tidligere som du sikkert vet. Men den er så dyr å bruke. Da lurer jeg på hvilken type AP som har lignende virkning som denne? Grunnet den virker veldig godt på meg, men får den ikke på blå resept. Anonymkode: d0b47...986 Har du fått avslag på å få den på blå resept? Jeg fikk ja med en gang. Anonymkode: c51e8...5c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du fått avslag på å få den på blå resept? Jeg fikk ja med en gang. Anonymkode: c51e8...5c6 Ja fikk avslag da psykiateren søkte om det. Men det er noen år siden det ble søkt om. Jeg kan jo be fastlegen om å søke på nytt. og bekrefte den positive virkningen på meg. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
nachnoo Skrevet 23. april Skrevet 23. april For å kunne svare, må jeg vite hva du er ute etter: Antipsykotisk effekt, antidepressiv, angstdemping, sovehjelp osv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april Skrevet 23. april nachnoo skrev (1 minutt siden): For å kunne svare, må jeg vite hva du er ute etter: Antipsykotisk effekt, antidepressiv, angstdemping, sovehjelp osv Ja det gjelder angst og tankekjør. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
ISW Skrevet 23. april Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja det gjelder angst og tankekjør. Anonymkode: d0b47...986 Jeg tror rent farmakologisk Stemetil og Fluanxol ligger nærmest. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april Skrevet 23. april ISW skrev (5 timer siden): Jeg tror rent farmakologisk Stemetil og Fluanxol ligger nærmest. Ja har litt troen på stemetil. Men skal be fastlegen om å søke på nytt om å få den på blå resept. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 24. april Skrevet 24. april (endret) Er Stemetil en nyere medisin? Så att se fleste bivirkningene var listet som ukjent frekvens. Da skulle man tro de var sjeldne? Endret 24. april av Worriesome Plenty 2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april Skrevet 24. april nachnoo skrev (6 timer siden): Stemetil er en eldre medisin. Du har ikke svart på ? mitt. Syns det er veldig underlig. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
nachnoo Skrevet 24. april Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har ikke svart på ? mitt. Syns det er veldig underlig. Anonymkode: d0b47...986 Sorry. Jeg trykte «like» på ISW sitt svar. Stemetil og Fluanxol. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april Skrevet 24. april nachnoo skrev (17 minutter siden): Sorry. Jeg trykte «like» på ISW sitt svar. Stemetil og Fluanxol. Ok. Anonymkode: d0b47...986 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 16.48): Ja fikk avslag da psykiateren søkte om det. Men det er noen år siden det ble søkt om. Jeg kan jo be fastlegen om å søke på nytt. og bekrefte den positive virkningen på meg. Anonymkode: d0b47...986 Du får nok avslag så lenge den brukes utenfor bruksområdet. Det er en Ap, så brukes den for tankekjør og uro, så er det ikke grunn til blåresept. Anonymkode: c51e8...5c6 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 25. april Skrevet 25. april nachnoo skrev (18 timer siden): Stemetil er en eldre medisin. Er den kjent for å gi lite bivirkninger? Det stod ukjent frekvens på de fleste bivirkning oppslagene. 0 Siter
nachnoo Skrevet 25. april Skrevet 25. april Worriesome Plenty 2 skrev (22 minutter siden): Er den kjent for å gi lite bivirkninger? Det stod ukjent frekvens på de fleste bivirkning oppslagene. For de aller fleste av oss, inkl eldre psykiatere, er vi lite kjent med bivirkninger fordi den er meget lite brukt som AP. Jeg husker at den ble en del brukt mot bilsyke/sjøsyke. Jeg antar at bivirkningene er omtrent som ved Trilafon (perfenazin). I små doser ( <4mg) hadde denne medisinen knapt bivirkninger. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.