Gå til innhold

Latuda vs risperdal.

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (På 25.4.2025 den 14.37):

Har jo prøvd i mange år og jeg er takknemlig for at jeg lever tross alt. 

Ekspander  

Du har prøvd, du har ikke utført. Når man utfører så gir man ikke opp, da er det ingen unnskyldning for å slippe, være seg regn, brukket ben eller lite søvn.

Anonymkode: c3d92...040

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 14.45):

Det gagner deg ingenting å ta dine stadige grublerier om medisiner ut på forumet her. 

Anonymkode: 8f8d4...986

Ekspander  

Nei det gjør ikke det, må slutte med det. Uff. 

Og jeg gir mannen en hjelpende hånd så han klarer seg, jeg trenger ikke sex. 

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 14.47):

Du har prøvd, du har ikke utført. Når man utfører så gir man ikke opp, da er det ingen unnskyldning for å slippe, være seg regn, brukket ben eller lite søvn.

Ekspander  

Jeg har jo utført i det siste, fikk skryt av sykepleieren for det i dag. Do dag er en unnskyldning. 

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 14.48):

Kjøp deg en skrivebok og skriv ned minst 3 ting du er glad for du opplevde akkurat i dag. Når året er omme og du har gjort det hver dag, kan du ha endret litt av tankemønsteret dit.

Ekspander  

Ja skal gjøre det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.06):

Hva vil du forandre?

Anonymkode: 8f8d4...986

Ekspander  

F.eks da jeg ble tante var jeg uten medisiner og var helt oppi skyene, elsket å passe den lille gutten og vi hadde et spesielt forhold. Et sånt forhold ville jeg hatt til mitt barnebarn men bryr meg ikke, det er meg på medisiner. Jeg er to ulike personer, vil ha tilbake den jeg var føe 2014. og fact kom inn i bildet da, de har ikke sett meg som jeg var før. Jeg vil være frisk, jeg føler meg ikke frisk. Det er alltid noe, så er det sykdommen eller medisiner? 

stjernestøv skrev (På 25.4.2025 den 15.16):

F.eks da jeg ble tante var jeg uten medisiner og var helt oppi skyene, elsket å passe den lille gutten og vi hadde et spesielt forhold. Et sånt forhold ville jeg hatt til mitt barnebarn men bryr meg ikke, det er meg på medisiner. Jeg er to ulike personer, vil ha tilbake den jeg var føe 2014. og fact kom inn i bildet da, de har ikke sett meg som jeg var før. Jeg vil være frisk, jeg føler meg ikke frisk. Det er alltid noe, så er det sykdommen eller medisiner? 

Ekspander  

Du er syk. Du kommer ikke rulbake til det du var før. Det er sykdom. Du må lære deg å leve godt nok med den.

Aksept er en viktig del av å få ett godt liv.

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.27):

Du er syk. Du kommer ikke rulbake til det du var før. Det er sykdom. Du må lære deg å leve godt nok med den.

Aksept er en viktig del av å få ett godt liv.

Ekspander  

Prøver å leve med den, har ikke noe valg. Slutter jeg på medisiner kommer ufoene og det som verre er, kan jo ikke det heller. 

Får prøve å akseptere at jeg ikke bryr meg om barnebarnet mitt da, det var bare stress for meg å passe han når han var baby. Tantungen elsket jeg å være sammen med. 

stjernestøv skrev (På 25.4.2025 den 15.34):

Prøver å leve med den, har ikke noe valg. Slutter jeg på medisiner kommer ufoene og det som verre er, kan jo ikke det heller. 

Får prøve å akseptere at jeg ikke bryr meg om barnebarnet mitt da, det var bare stress for meg å passe han når han var baby. Tantungen elsket jeg å være sammen med. 

Ekspander  

Du skal akseptere at du er syk. Ukke at du ikke bryr deg om barnebarnet.

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 13.40):

Jeg er forelsket etter mange år. Ikke hvert sekund, men skjer ofte jeg ser på mannen min og får hjertebank. 

Sex har jo med følelser å gjøre. Hadde aldri kunnet ha sex med en jeg så på som en venn.

Ekspander  

Det er mange som har en sexvenn. 

Anonymkode: 2aeec...735

Annonse

Nå har ikke jeg vært her like lenge som mange andre, stjernestøv. Men mitt inntrykk er at når du får tanker om at du ikke er fornøyd med hvordan livet ditt er og at du ønsker at noe skulle være bedre, så er fokuset ditt først og fremst på bytting/seponering av medisiner.

For meg blir det litt "quick fix". Jeg tror du kanskje kan få mer ut av det hvis du heller fokuserer på mer konstruktive måter å forbedre livet ditt på. Du er jo allerede godt i gang med nesten daglige turer, noe som er kjempebra. Du fikk også et godt tips om å skrive ned noe positivt hver dag og dermed fokusere på det som er positivt og ikke det som mangler i livet ditt.

Jeg tror en kombinasjon av å akseptere at du alltid vil være syk og at det vil begrense deg, samtidig som du ser etter måter å forbedre livet ditt på som ikke inkluderer å fikle med medisiner, kan gi et bedre resultat for deg.

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.50):

Det kan være en del av det at du ikke har tatt tak i deg selv og det livet du kan leve med sykdommen.

Ekspander  

Jeg tar tak hver dag bare ved å stå opp, det er tungt alt dette og uoverkommelig for min del. hva skal jeg gjøre da liksom? Kan leve livet med sykdommen? Vet ikke hvilke liv jeg kan leve med sykdommen. 

Vhanja skrev (På 25.4.2025 den 15.58):

Nå har ikke jeg vært her like lenge som mange andre, stjernestøv. Men mitt inntrykk er at når du får tanker om at du ikke er fornøyd med hvordan livet ditt er og at du ønsker at noe skulle være bedre, så er fokuset ditt først og fremst på bytting/seponering av medisiner.

For meg blir det litt "quick fix". Jeg tror du kanskje kan få mer ut av det hvis du heller fokuserer på mer konstruktive måter å forbedre livet ditt på. Du er jo allerede godt i gang med nesten daglige turer, noe som er kjempebra. Du fikk også et godt tips om å skrive ned noe positivt hver dag og dermed fokusere på det som er positivt og ikke det som mangler i livet ditt.

Jeg tror en kombinasjon av å akseptere at du alltid vil være syk og at det vil begrense deg, samtidig som du ser etter måter å forbedre livet ditt på som ikke inkluderer å fikle med medisiner, kan gi et bedre resultat for deg.

Ekspander  

Ja for jeg tror jo det er medisinene som gjør meg sånn, chatgpt var enig med meg i det. At medisiner forandrer noe. 

Ja jeg er på småturer nesten daglig nå og det var bra sa sykepleieren, takk for at du syns det og. Da gjør jeg jo noe. ja skal skrive ned det som er positivt. Får kjøpe en liten bok, kan jo kalle det takkedagbok som Oprah snakket om. 

ja tydeligvis kommer jeg alltid til å være syk, fikk gleden av å være frisk i to år. Da var min nevø baby og vi knyttet et bånd, det gikk vekk igjen når jeg begynte igjen med medisiner. hadde jeg bare alltid kunnet være sånn. jeg er ikke den samme nå og det må jeg vel bare akseptere. 

stjernestøv skrev (På 25.4.2025 den 13.09):

Nei det er det jeg ikke gjør, kanskje det står noe i journalen. men man kan få lavt blodtrykk og høy puls av dem og, men de er litt bedre mtp forstoppelse og libido sa chatgpt. rexulti hadde jo ikke psykiateren hørt om en gang. 

Ekspander  

Jeg mener å huske at du fikk melk i brystene, men kan hende jeg husker feil.

Av alt du har prøvd de siste 10-15 årene, så har du vært mest fornøyd med risperdal🙂

frosken skrev (På 25.4.2025 den 21.19):

Jeg mener å huske at du fikk melk i brystene, men kan hende jeg husker feil.

Av alt du har prøvd de siste 10-15 årene, så har du vært mest fornøyd med risperdal🙂

Ekspander  

Ok. Får holde meg til det da på tross av bivirkninger. 

jaja uff :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...