Gå til innhold

Ocd blir du fornøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har schizofreni med tvangssymptomer. Jeg ser noen sier at det må være bra med en som har OCD til petimeter jobber for de er så nøye. Dette må vel være en myte? Når jeg har obsessioner og kompulsjoner blir det aldri bra nok. Feks når en forelder lå på sykehus og jeg måtte sjekke huset til forelderen, da var jeg så  grundig at det tok en time. Men allikevel tok jeg bussen tilbake for å sjekke (2 timer tur retur og halvannen time for å sjekke igjen), selv om jeg tok bilder av kokeplater, vasker og kraner og at vinduene var igjen ble det aldri nok. Så det kunne bli en tur til, da med taxi. Flere som har det sånn?

Anonymkode: f60f1...bcb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491794-ocd-blir-du-forn%C3%B8yd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har schizofreni med tvangssymptomer. Jeg ser noen sier at det må være bra med en som har OCD til petimeter jobber for de er så nøye. Dette må vel være en myte? Når jeg har obsessioner og kompulsjoner blir det aldri bra nok. Feks når en forelder lå på sykehus og jeg måtte sjekke huset til forelderen, da var jeg så  grundig at det tok en time. Men allikevel tok jeg bussen tilbake for å sjekke (2 timer tur retur og halvannen time for å sjekke igjen), selv om jeg tok bilder av kokeplater, vasker og kraner og at vinduene var igjen ble det aldri nok. Så det kunne bli en tur til, da med taxi. Flere som har det sånn?

Ja hadde det sånn. Kjenner meg igjen i det å gå eller reise lange strekninger for å sjekke noe.

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Ja det er forferdelig. Prøv å stå i mot fristelsen for og gå tilbake og sjekke neste gang. Har du prøvd? Hva skjer da?

Eksemplet i ts var tilbake i tid. Men jeg prøver å begrense meg, noen ganger funker det. Andre ganger blir hjernen 🧠 til grøt, og jeg får paranoide forestillinger. I gamle dager trodde de OCD kunne være forsvar mot psykose, jeg er ikke sikker, men hos meg glir det litt i hverandre.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eksemplet i ts var tilbake i tid. Men jeg prøver å begrense meg, noen ganger funker det. Andre ganger blir hjernen 🧠 til grøt, og jeg får paranoide forestillinger. I gamle dager trodde de OCD kunne være forsvar mot psykose, jeg er ikke sikker, men hos meg glir det litt i hverandre.

De tror det fortsatt i dag.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...