Gjest Emoji Skrevet 27. april Skrevet 27. april (endret) Jeg fikk denne uka nok en gang ros av legen min for innsats og resultater. Jeg tar tak i ting og gjør noe med det som plager meg på innsiden og utsiden - det er heller ikke alle som forstår at de må gjøre jobben selv, sa han. Og han smiler fornøyd hver gang jeg er der. Jeg blir så glad og lett av det, for da føler jeg at jeg har gjort/gjør noe riktig og/eller bra. Det gjør også noe med selvtilliten min, det får meg til å føle at jeg og det jeg gjør er verdt noe eller bra nok - og at jeg betyr noe for de jeg omgås. Noen ganger drar jeg meg selv ned i grøfta og blir i tvil om jeg fortjener ros fordi noen gamle spøkelser prøver å fortelle meg at jeg ikke gjør det. Jeg kan faktisk få selvmordstanker av å dra meg selv ned på den måten også, i form av å føle at jeg og det jeg gjør ikke betyr noe for andre inkl familien min, og at jeg stadig må presse meg hardt og kjempe for å klare å stå i ting. Men hvorfor skal jeg høre på de gamle spøkelsene og gang på gang tillate meg å la de rive ned det som bygger meg opp - og med det frarøve meg selv en bedre livskvalitet? For jeg har jo faktisk et valg.. og det er bare jeg selv som kan velge (og gjøre den jobben)... Jeg opplever at legen min tar mine plager på alvor og at mener det han sier - og at jeg kan stole på det. Han er en ærlig, direkte og bestemt lege med lang erfaring som ikke duller med folk (det sier andre også). Han duller ikke med meg heller, og det er jeg glad for - det får meg til å føle at han er ærlig og at jeg kan stole på det han sier. Jeg føler meg også godt ivaretatt. Endret 27. april av Emoji 0 Siter
Vendi Skrevet 27. april Skrevet 27. april Så fint å lese 🥰 Du er verdifull, og gjør så mye bra for deg selv! Du er også heldig som har funnet en lege du kan stole på ❤️ 0 Siter
Gjest Emoji Skrevet 28. april Skrevet 28. april (endret) Vendi skrev (På 27.4.2025 den 13.56): Så fint å lese 🥰 Du er verdifull, og gjør så mye bra for deg selv! Du er også heldig som har funnet en lege du kan stole på ❤️ Tusen takk, snille Vendi ❤️ Jeg var ganske uheldig med første halvdel av livet, og har innsett at livet er for kort til å kaste bort den andre halvdelen når jeg vet at jeg kan påvirke den i positiv retning i noen grad. Som jeg sa til legen også: «det er bare jeg selv som kan gjøre den jobben», og da fikk jeg til svar «enn om mange av mine pasienter hadde sagt det». Jeg er glad for at jeg forstår det; for da har jeg flere muligheter til å påvirke livet i positiv retning. Når jeg vet at jeg gjør mitt beste, blir jeg fornøyd selv også - og jeg har ikke noe behov for å være best i alt, for meg holder det å være «bra nok» - og det er det som er målet mitt. Jeg har hatt denne legen i snart 10 år men var sjelden hos han. Jeg var så usikker på han og oppfattet han som så streng at jeg satte meg på venteliste til en annen, men da jeg ble langtidssykemeldt ble jeg litt bedre kjent med han og omvendt hvor jeg oppdaget hvor fantastisk han faktisk er. Jeg føler at han oppriktig bryr seg om meg, og han er ærlig og direkte og sier det som det er. Han duller ikke med meg, og han dømmer meg ikke. Han ser den jeg virkelig er. Så ja - jeg føler meg heldig og i gode hender. Jeg vet at jeg trygt kan stole på hans avgjørelser når det kommer til min helse, og jeg føler en gjensidig tillit. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra fysioterapeuten. Jeg har trent opp armene mine så jeg fungerer bra på jobb, og har nå fullt fokus på et kne når jeg er der. Ellers prøver jeg å jobbe med meg selv så godt jeg kan for meg og min helse uten at jeg mener å skryte av det 😄 Endret 28. april av Emoji 0 Siter
Vendi Skrevet 28. april Skrevet 28. april Emoji skrev (15 minutter siden): Tusen takk, snille Vendi ❤️ Jeg var ganske uheldig med første halvdel av livet, og har innsett at livet er for kort til å kaste bort den andre halvdelen når jeg vet at jeg kan påvirke den i positiv retning i noen grad. Som jeg sa til legen også: «det er bare jeg selv som kan gjøre den jobben», og da fikk jeg til svar «enn om mange av mine pasienter hadde sagt det». Jeg er glad for at jeg forstår det; for da har jeg flere muligheter til å påvirke livet i positiv retning. Når jeg vet at jeg gjør mitt beste, blir jeg fornøyd selv også - og jeg har ikke noe behov for å være best i alt, for meg holder det å være «bra nok» - og det er det som er målet mitt. Jeg har hatt denne legen i snart 10 år men var sjelden hos han. Jeg var så usikker på han og oppfattet han som så streng at jeg satte meg på venteliste til en annen, men da jeg ble langtidssykemeldt ble jeg litt bedre kjent med han og omvendt hvor jeg oppdaget hvor fantastisk han faktisk er. Jeg føler at han oppriktig bryr seg om meg, og han er ærlig og direkte og sier det som det er. Han duller ikke med meg, og han dømmer meg ikke. Han ser den jeg virkelig er. Så ja - jeg føler meg heldig og i gode hender. Jeg vet at jeg trygt kan stole på hans avgjørelser når det kommer til min helse, og jeg føler en gjensidig tillit. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra fysioterapeuten. Jeg har trent opp armene mine så jeg fungerer bra på jobb, og har nå fullt fokus på et kne når jeg er der. Ellers prøver jeg å jobbe med meg selv så godt jeg kan for meg og min helse uten at jeg mener å skryte av det 😄 Når man kjemper såpass bra som du gjør, er man flink, og da må det være lov til å komme med en positiv erkjennelse på det 😘 1 Siter
Gjest Emoji Skrevet 28. april Skrevet 28. april Vendi skrev (2 timer siden): Når man kjemper såpass bra som du gjør, er man flink, og da må det være lov til å komme med en positiv erkjennelse på det 😘 Takk for det, men det som betyr noe for meg, er ikke å være flink (og jeg føler meg ikke flink heller) - men jeg prøver å gjøre noe med det jeg kan gjøre noe med i tillegg til at jeg har et sterkt ønske om at andre også skal få det bedre/bra ved å dele mine erfaringer (men jeg føler meg definitivt ikke viktig, bare så det er sagt). Så om noen får noe positivt ut av at jeg deler, føler jeg at jeg har gjort det rette med å dele❤️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.