Gå til innhold

En positiv tråd jeg skal gå tilbake til om jeg faller i mindreverdsfella igjen ☀️

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne uka nok en gang ros av legen min for innsats og resultater. Jeg tar tak i ting og gjør noe med det som plager meg på innsiden og utsiden - det er heller ikke alle som forstår at de må gjøre jobben selv, sa han. Og han smiler fornøyd hver gang jeg er der. 

Jeg blir så glad og lett av det, for da føler jeg at jeg har gjort/gjør noe riktig og/eller bra. Det gjør også noe med selvtilliten min, det får meg til å føle at jeg og det jeg gjør er verdt noe eller bra nok - og at jeg betyr noe for de jeg omgås.  

Noen ganger drar jeg meg selv ned i grøfta og blir i tvil om jeg fortjener ros fordi noen gamle spøkelser prøver å fortelle meg at jeg ikke gjør det. Jeg kan faktisk få selvmordstanker av å dra meg selv ned på den måten også, i form av å føle at jeg og det jeg gjør ikke betyr noe for andre inkl familien min, og at jeg stadig må presse meg hardt og kjempe for å klare å stå i ting. 

Men hvorfor skal jeg høre på de gamle spøkelsene og gang på gang tillate meg å la de rive ned det som bygger meg opp - og med det frarøve meg selv en bedre livskvalitet? For jeg har jo faktisk et valg.. og det er bare jeg selv som kan velge (og gjøre den jobben)... 

Jeg opplever at legen min tar mine plager på alvor og at mener det han sier - og at jeg kan stole på det. Han er en ærlig, direkte og bestemt lege med lang erfaring som ikke duller med folk (det sier andre også). Han duller ikke med meg heller, og det er jeg glad for - det får meg til å føle at han er ærlig og at jeg kan stole på det han sier. Jeg føler meg også godt ivaretatt. 

Endret av Emoji

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...