Gå til innhold

Er det vanlig å få kortvarige og forbigående symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde besøk i går. Da jeg stod opp i dag så drakk jeg av appelsinjuic, men den smakte rart. Da ble jeg plutselig redd for at kompisen min hadde forgiftet juicen. Fikk så angst for om jeg kom til å dø av det.

Men etter en liten stund, kanskje 15-20 min så slapp tankene og angsten taket. Vel, jeg heller ut juicen i vasken da. For kanskje angsten for forgiftning tilbake om jeg drikker den. 

Er det normalt å oppleve kortvarige symptomer, men som gir seg fort? Og vil det å holde fast ved fornuften framfor forestillingen gjøre at symptomene gir seg raskere? 

@nachnoo og andre

Skrevet (endret)

Er vanlig for meg i alle fall. Jeg kan også få gjennomslag av paranoia, da helst om at telefonen min er overvåket. Sist gang var jeg så redd at jeg måtte ta kontakt med en venn som heldigvis kunne berolige meg. Det slapp gradvis taket, og etter noen timer kunne jeg ta av plasteret jeg hadde klebet over kameraet på mobilen. Jeg hadde klebet det der fordi jeg var veldig redd for at noen spionerte på meg gjennom det. Jeg tenker at dette nok ikke var "ordentlig" paranoia siden jeg jo var bevegelig. 

Jeg kan få sånne drypp stadig vekk av ulike ting, men klarer som regel å hente meg inn igjen selv. Det er også ofte at det bare går over av seg selv, som det gjorde hos deg nå. 

Endret av Vendi
Skrevet
Vendi skrev (1 time siden):

Er vanlig for meg i alle fall. Jeg kan også få gjennomslag av paranoia, da helst om at telefonen min er overvåket. Sist gang var jeg så redd at jeg måtte ta kontakt med en venn som heldigvis kunne berolige meg. Det slapp gradvis taket, og etter noen timer kunne jeg ta av plasteret jeg hadde klebet over kameraet på mobilen. Jeg hadde klebet det der fordi jeg var veldig redd for at noen spionerte på meg gjennom det. Jeg tenker at dette nok ikke var "ordentlig" paranoia siden jeg jo var bevegelig. 

Jeg kan få sånne drypp stadig vekk av ulike ting, men klarer som regel å hente meg inn igjen selv. Det er også ofte at det bare går over av seg selv, som det gjorde hos deg nå. 

Okei. Takk for svar. Greit å vite at det ikke er unormalt da. :)

stjernestøv
Skrevet

Det er normalt ja. 

Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Det er normalt ja. 

Ja okei. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...