stjernestøv Skrevet 30. april Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok. Føler du det hjelper? Jeg har så mye ubevisste følelser og angst tror jeg. Som på en måte må frigjøres , men jeg får ikke tak på det og blir bare dissosiativ Anonymkode: 01815...e2b Det er mange år siden, sluttet da jeg ble verre og ble kvalm og kastet opp etterpå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok. Føler du det hjelper? Jeg har så mye ubevisste følelser og angst tror jeg. Som på en måte må frigjøres , men jeg får ikke tak på det og blir bare dissosiativ Anonymkode: 01815...e2b Ingenting må frigjøres. Man må ikke huske alt som hat skjedd som er vondt. Er en grunn til at man glemmer. Man må velge å leve. Her ser dwt ut som du har stoppet med å leve for å fokusere på negativitet Anonymkode: 012a1...710 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingenting må frigjøres. Man må ikke huske alt som hat skjedd som er vondt. Er en grunn til at man glemmer. Man må velge å leve. Her ser dwt ut som du har stoppet med å leve for å fokusere på negativitet Anonymkode: 012a1...710 Ja det er nok kanskje tilfelle hvis det er gamle opplevelser man sliter med. I mitt tilfelle er det jo at jeg er kjempesyk. Og tenker til en viss grad det skyldes eller iallefall forverres av overveldene følelser og lignende. Så føler det må «behandles» på et vis for bedring. Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai stjernestøv skrev (14 timer siden): Det er mange år siden, sluttet da jeg ble verre og ble kvalm og kastet opp etterpå. Huff leit å høre Det kan kanskje tyde på at det er noe følelser ellernoe ja. Som kroppen reager på ❤️ Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ingenting må frigjøres. Man må ikke huske alt som hat skjedd som er vondt. Er en grunn til at man glemmer. Man må velge å leve. Her ser dwt ut som du har stoppet med å leve for å fokusere på negativitet Anonymkode: 012a1...710 Jeg tenker at der er nettopp det da, at man stenger ute tankene og følelsene og blir kroppslig syk. Og dissosiativ. Og derfor bør man gjøre noe for at de følelsene og opplevelsene får bli følt og bearbeida. Så man kan bli friskere Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg tenker at der er nettopp det da, at man stenger ute tankene og følelsene og blir kroppslig syk. Anonymkode: 01815...e2b Eller kan det være tvert om...? Endret 1. mai av Eva Sofie 1 Siter
stjernestøv Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Huff leit å høre Det kan kanskje tyde på at det er noe følelser ellernoe ja. Som kroppen reager på ❤️ Anonymkode: 01815...e2b Ja kan tyde på det men jeg orket ikke der der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Eva Sofie skrev (8 minutter siden): Eller kan det være tvert om...? Hvordan da mener du? At man føler for mye på ting? Kan absolutt være et poeng det og ja. Men når man ikke Klarer føle eller tenke og bare er dissosiativ, frakoblet og kroppslig syk, ville jeg tenkt at man undertrykker.. Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai stjernestøv skrev (9 minutter siden): Ja kan tyde på det men jeg orket ikke der der. Det skjønner jeg. Det er tøft Anonymkode: 01815...e2b 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Eva Sofie skrev (På 1.5.2025 den 8.48): Eller kan det være tvert om...? Kan du begrunne det du tenker? Jeg tenker jo at hvis man har masse underliggende vanskelige følelser eller lever i en krise, og man blir fysisk invalid av det og dissosierer med mer så bør man få hjelp med å adressere og containe det slik at det kan slippe. Å bare ignorere det går jo ikke i lengden når man er syk av det Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du begrunne det du tenker? Jeg tenker jo at hvis man har masse underliggende vanskelige følelser eller lever i en krise, og man blir fysisk invalid av det og dissosierer med mer så bør man få hjelp med å adressere og containe det slik at det kan slippe. Å bare ignorere det går jo ikke i lengden når man er syk av det Anonymkode: 01815...e2b Googler du hvordan takle vanskelige følelser så kommer jo oppskrifter på det opp. Bruk de. Anonymkode: 012a1...710 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Googler du hvordan takle vanskelige følelser så kommer jo oppskrifter på det opp. Bruk de. Anonymkode: 012a1...710 Et diskusjonsforum er jo til for at man utveksler tanker og reflekterer sammen og spør og svarer hverandre. Det er mange måter å se og erfare ting på noe som er spennende og nyttig. Det blir noe annet enn Google. Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et diskusjonsforum er jo til for at man utveksler tanker og reflekterer sammen og spør og svarer hverandre. Det er mange måter å se og erfare ting på noe som er spennende og nyttig. Det blir noe annet enn Google. Anonymkode: 01815...e2b Men det er naturlig at folk mister interessen for å svare når de vet av erfaring at det er bortkastet, fordi du stiller de samme spørsmålene igjen måned etter måned, uansett hvor mange svar du får. Anonymkode: 6d898...6e3 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Et diskusjonsforum er jo til for at man utveksler tanker og reflekterer sammen og spør og svarer hverandre. Det er mange måter å se og erfare ting på noe som er spennende og nyttig. Det blir noe annet enn Google. Anonymkode: 01815...e2b Du vil løse ditt problem. Da løser du det ved å bruke verktøy. De ligger på Google. Hjelper lite å diskutere, jobben må bli gjort. Anonymkode: 012a1...710 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du vil løse ditt problem. Da løser du det ved å bruke verktøy. De ligger på Google. Hjelper lite å diskutere, jobben må bli gjort. Anonymkode: 012a1...710 Nja, delvis. Men det var ikke intensjonen min med innlegget. Det var diskusjon refleksjon erfaringsutveksling og tips. Mye mer verdifullt enn Google. At du ikke føler det samme for din del er jo greit. Men dette var altså min intensjon og det jeg anser som meningen med et forum. Ble deffor glad for det svaret jeg siterte, med en annen innfallsvinkel. Og ville høre mer. Så litt synd du struper diskusjonen. Men mulig folk her har et annet syn på forum enn meg:) Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du begrunne det du tenker? Jeg tenker jo at hvis man har masse underliggende vanskelige følelser eller lever i en krise, og man blir fysisk invalid av det og dissosierer med mer så bør man få hjelp med å adressere og containe det slik at det kan slippe. Å bare ignorere det går jo ikke i lengden når man er syk av det Anonymkode: 01815...e2b Er det du som har skrevet i en tidligere tråd at du har ME? I så fall kan jo disse opplevelsene muligens skyldes den diagnosen? Det er vel ikke så mye som tyder på at man kan kurere ME ved å jobbe med følelser? Men metakognitiv terapi kan kanskje bidra til å mestre tilværelsen. Ellers har man sett at infeksjoner har gitt OCD-symptomer hos barn (PANS). Men nå skal jeg være forsiktig med å speukulere meg for langt ut på viddene. Anonymkode: d3485...539 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det du som har skrevet i en tidligere tråd at du har ME? I så fall kan jo disse opplevelsene muligens skyldes den diagnosen? Det er vel ikke så mye som tyder på at man kan kurere ME ved å jobbe med følelser? Men metakognitiv terapi kan kanskje bidra til å mestre tilværelsen. Ellers har man sett at infeksjoner har gitt OCD-symptomer hos barn (PANS). Men nå skal jeg være forsiktig med å speukulere meg for langt ut på viddene. Anonymkode: d3485...539 Det er interesant det med at infeksjoner kan gi en psykiatriske symptomer ja. Jeg tror absolutt det henger sammen. For meg er det nok en blanding. Tror absolutt stor følelsesmessig påkjenning og traume kan gi en del kroppslige plager og at det ee tilfelle for meg, hvertfall forverrer alt. Jeg har gått i metakognitiv terapi tidligere men fant lite hjelp i det, så derfor jeg tenker noe som mer adresserer følelsene? Men er høyst usikker altså. Men merker jo at jeg dissosierer og ikke klarer forholde meg til det vanskelige. Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det du som har skrevet i en tidligere tråd at du har ME? I så fall kan jo disse opplevelsene muligens skyldes den diagnosen? Det er vel ikke så mye som tyder på at man kan kurere ME ved å jobbe med følelser? Men metakognitiv terapi kan kanskje bidra til å mestre tilværelsen. Ellers har man sett at infeksjoner har gitt OCD-symptomer hos barn (PANS). Men nå skal jeg være forsiktig med å speukulere meg for langt ut på viddene. Anonymkode: d3485...539 Syns det er veldig spennende hvordan fysisk sykdom kan gi psyksiKe symptomer. Men også hvordan følelser med mer kan gi seriøse fysiske plager og. vi er sammensatte og kompliserte 😅 Anonymkode: 01815...e2b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns det er veldig spennende hvordan fysisk sykdom kan gi psyksiKe symptomer. Men også hvordan følelser med mer kan gi seriøse fysiske plager og. vi er sammensatte og kompliserte 😅 Anonymkode: 01815...e2b Jeg synes også dette er veldig spennende 😊 Håper forskningen rekker å komme en del lenger i løpet av min levetid. Anonymkode: d3485...539 0 Siter
Glitter Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes også dette er veldig spennende 😊 Håper forskningen rekker å komme en del lenger i løpet av min levetid. Anonymkode: d3485...539 Må vel være at de klarer å utvikle nye og bedre medisiner. Ser ikke for meg at det vil komme nye evolusjonære tilnærminger for hvordan behandle angst, depresjon, bipolar og psykose. Men hva vet nå jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.