AnonymBruker Skrevet 28. april Skrevet 28. april Jeg fikk spørsmål fra hjemmesykepleien forrige uke om jeg ville bli gjenopplivet eller ikke hvis jeg feks fikk et alvorlig hjerteinfarkt. Jeg sa nei takk til det på spøk først, uten at vedkommende reagerte. Hen bare noterte ned mitt ønske. Så sa jeg at jeg tullet, og da endret hen det på nytt. Var dette litt rart? Jeg er psykiatripasient, men ikke gammel. Trodde egentlig jeg skulle bli møtt med litt motstand. Jeg er 41, men er enslig og har ingen barn. Kanskje vedkommende bare er enig i at livet mitt ikke er noe verdt? Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
Everybody Skrevet 29. april Skrevet 29. april Nei det var en normal reaksjon. Hn kunne ikke vite om du tullet eller ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk spørsmål fra hjemmesykepleien forrige uke om jeg ville bli gjenopplivet eller ikke hvis jeg feks fikk et alvorlig hjerteinfarkt. Jeg sa nei takk til det på spøk først, uten at vedkommende reagerte. Hen bare noterte ned mitt ønske. Så sa jeg at jeg tullet, og da endret hen det på nytt. Var dette litt rart? Jeg er psykiatripasient, men ikke gammel. Trodde egentlig jeg skulle bli møtt med litt motstand. Jeg er 41, men er enslig og har ingen barn. Kanskje vedkommende bare er enig i at livet mitt ikke er noe verdt? Anonymkode: c30e1...ae0 Har du somatisk sykdom også? Noe som gjør at du evt trolig ikke ville blitt gjenoppliving til slik du er nå, men til hjerneskader f.e.? Men det er kanskje legen som burde ta det Anonymkode: 114ae...dd6 0 Siter
frosken Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk spørsmål fra hjemmesykepleien forrige uke om jeg ville bli gjenopplivet eller ikke hvis jeg feks fikk et alvorlig hjerteinfarkt. Jeg sa nei takk til det på spøk først, uten at vedkommende reagerte. Hen bare noterte ned mitt ønske. Så sa jeg at jeg tullet, og da endret hen det på nytt. Var dette litt rart? Jeg er psykiatripasient, men ikke gammel. Trodde egentlig jeg skulle bli møtt med litt motstand. Jeg er 41, men er enslig og har ingen barn. Kanskje vedkommende bare er enig i at livet mitt ikke er noe verdt? Anonymkode: c30e1...ae0 Jeg synes det var et usedvanlig sært spørsmål å stille en i din situasjon. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Kanskje vedkommende blandet deg med en annen pasient? Anonymkode: cc1c9...811 0 Siter
emilie321 Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk spørsmål fra hjemmesykepleien forrige uke om jeg ville bli gjenopplivet eller ikke hvis jeg feks fikk et alvorlig hjerteinfarkt. Jeg sa nei takk til det på spøk først, uten at vedkommende reagerte. Hen bare noterte ned mitt ønske. Så sa jeg at jeg tullet, og da endret hen det på nytt. Var dette litt rart? Jeg er psykiatripasient, men ikke gammel. Trodde egentlig jeg skulle bli møtt med litt motstand. Jeg er 41, men er enslig og har ingen barn. Kanskje vedkommende bare er enig i at livet mitt ikke er noe verdt? Anonymkode: c30e1...ae0 Dette synes jeg var merkelig. Synes at slikt uansett skal taes med lege. 1 Siter
Glitter Skrevet 29. april Skrevet 29. april Så rart. Har aldri fått noe slikt spørsmål. Da jeg kom inn for en overdose så nektet jeg behandling så da dopet de meg ned og holdt meg fast for å gjøre det som måtte til. Å skulle ha HLR - på samme tid som at man ble tvunget til livreddende behandling hadde vært veldig rart. Og uansett hvor vanlig er det å sette HLR - på unge mennesker utenom svært syke mennesker med feks langtkommen MS eller andre sykdommer? Hvorfor stilte denne personen deg spørmål om dette hvis du er fysisk frisk? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Der jeg jobbet så måtte vi ta den praten med alle beboere. Skulle stå i journal. Anonymkode: ef775...49f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du somatisk sykdom også? Noe som gjør at du evt trolig ikke ville blitt gjenoppliving til slik du er nå, men til hjerneskader f.e.? Men det er kanskje legen som burde ta det Anonymkode: 114ae...dd6 Nei, har ingen alvorlig somatisk sykdom som skulle tilsi det. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Der jeg jobbet så måtte vi ta den praten med alle beboere. Skulle stå i journal. Anonymkode: ef775...49f Jeg er ikke beboer noen plass. Jeg bor hjemme. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje vedkommende blandet deg med en annen pasient? Anonymkode: cc1c9...811 Nei. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april emilie321 skrev (2 timer siden): Dette synes jeg var merkelig. Synes at slikt uansett skal taes med lege. Ja, det synes jeg også. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april frosken skrev (2 timer siden): Jeg synes det var et usedvanlig sært spørsmål å stille en i din situasjon. Enig. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Everybody skrev (4 timer siden): Nei det var en normal reaksjon. Hn kunne ikke vite om du tullet eller ikke. Men... Jeg er 41 år og har ingen alvorlig sykdom! Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Glitter skrev (31 minutter siden): Så rart. Har aldri fått noe slikt spørsmål. Da jeg kom inn for en overdose så nektet jeg behandling så da dopet de meg ned og holdt meg fast for å gjøre det som måtte til. Å skulle ha HLR - på samme tid som at man ble tvunget til livreddende behandling hadde vært veldig rart. Og uansett hvor vanlig er det å sette HLR - på unge mennesker utenom svært syke mennesker med feks langtkommen MS eller andre sykdommer? Hvorfor stilte denne personen deg spørmål om dette hvis du er fysisk frisk? Aner ikke. Et vel bare vanlig prosedyre da. De er bare innom en gang i uka med medisiner til meg. Ikke noe mer. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Dette er ett spørsmål man stiller en som blir innlagt på sykehjem, ikke en 41 åring.. Anonymkode: 4107a...0d9 1 Siter
nachnoo Skrevet 29. april Skrevet 29. april Svært forundret. Er vant med at dette kun er et aktuelt spørsmål for de som allerede har det ene benet i graven. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april nachnoo skrev (9 minutter siden): Svært forundret. Er vant med at dette kun er et aktuelt spørsmål for de som allerede har det ene benet i graven. Er kronisk suicidal da. Kanskje derfor. Anonymkode: c30e1...ae0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er kronisk suicidal da. Kanskje derfor. Anonymkode: c30e1...ae0 Kanskje det var for å mobbe deg for å være kronisk suicidal. Anonymkode: b1230...ed4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april 1 hour ago, Glitter said: Så rart. Har aldri fått noe slikt spørsmål. Da jeg kom inn for en overdose så nektet jeg behandling så da dopet de meg ned og holdt meg fast for å gjøre det som måtte til. Å skulle ha HLR - på samme tid som at man ble tvunget til livreddende behandling hadde vært veldig rart. Og uansett hvor vanlig er det å sette HLR - på unge mennesker utenom svært syke mennesker med feks langtkommen MS eller andre sykdommer? Hvorfor stilte denne personen deg spørmål om dette hvis du er fysisk frisk? Hvis du ikke ville ha hjelp for overdose hvordan endte du opp på sykehuset da? Da må du jo ha sagt ifra til noen eller vært et sted du visste du ville bli oppdaget så syns det er litt rart å da komme på sykehuset og nekte hjelp slik at de må utføre hjelpen på tvang. Men det er jo sikkert fint for noen. Anonymkode: ecafc...fac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.