Gå til innhold

HLR -/+

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Er kronisk suicidal da. Kanskje derfor. 

Anonymkode: c30e1...ae0

Ja nettopp. Fordi du har utført så mye selvskading tidligere vil jeg tro at de tenker at du har det bedre å slippe om det er ditt ønske også. 

Anonymkode: ecafc...fac

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491867-hlr/page/2/#findComment-4373436
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Det virker ganske ufølsomt og uproft...

Tenker omvendt. Hvis man er kronisk suicidal så bør det jo avgjøres om man skal gjenopplives. Og merkelig en med den lidelsen vil gjennopplives. Da vet man jo man ikke vil dø.

Anonymkode: ef775...49f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491867-hlr/page/2/#findComment-4373451
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker omvendt. Hvis man er kronisk suicidal så bør det jo avgjøres om man skal gjenopplives. Og merkelig en med den lidelsen vil gjennopplives. Da vet man jo man ikke vil dø.

Anonymkode: ef775...49f

Ja, jeg har et ønske om å leve de periodene jeg er frisk. Nå for tiden er ikke selvmord et alternativ for meg. Jeg ser at livet kan være godt i disse frie periodene. Det betyr at når jeg vil dø så er jeg syk. Ikke ellers. 

Anonymkode: c30e1...ae0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491867-hlr/page/2/#findComment-4373452
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ikke ville ha hjelp for overdose hvordan endte du opp på sykehuset da? Da må du jo ha sagt ifra til noen eller vært et sted du visste du ville bli oppdaget så syns det er litt rart å da komme på sykehuset og nekte hjelp slik at de må utføre hjelpen på tvang. Men det er jo sikkert fint for noen. 

Anonymkode: ecafc...fac

Skal sies at dette er noen år siden og mye har skjedd i topplokket siden da. Med unntak fra i fjor sommer/høst hvor jeg var alvorlig deprimert så er ikke suicidalitet en del av mitt symptombilde lenger. 

Men det som skjedde var at en stund etter inntak av pillene ble redd/fikk kalde føtter og ringte deretter etter hjelp. På akuttmottaket oppgav jeg mengde og type piller, som var langt over dødelig dose. Tredobbelt dødelig. Jeg har blitt pumpet for overdose før for enda flere år siden og det var rett og slett så traumatisk at jeg nektet totalt å la de pumpe meg. Skrekken for pumping var større enn å dø. Jeg vet det var irrasjonelt, men sånn reagerte jeg. 

Det positive er at det ble siste gang jeg tok en overdose. Det negative var at i 2021 da jeg var deprimert heller da valgte en mer drastisk metode som dessverre har gitt meg livsvarige skader. Men da var det også psykose inni bilder så jeg ble "tøffere" og fikk økt handlingskraft.

Nå er jeg ikke kronisk suicidal lenger. Får ikke selvmordstanker hvis jeg har et par dårlige dager eller det skjer noe dårlig en dag slik jeg gjorde før. Jeg vil leve. Bortsett ved alvorlig depresjon da kan jeg glemme det noe som skjedde i august i fjor. Da var jeg så dårlig at jeg var tvangsinnlagt I mange måneder. Selv om jeg samarbeidet om behandling. Stusser litt på det, men på samme tid har den innleggelsen reddet meg. Er helt normal i stemningsleie. Lite svigninger. :) Når jeg har klart ett år uten innleggelse skal jeg kjøpe nakenkatt. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491867-hlr/page/2/#findComment-4373480
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...