AnonymBruker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Er anafranil beste medisin mot tvang og inngrodde mønstre? Anonymkode: a5353...c06 0 Siter
Everybody Skrevet 30. april Skrevet 30. april Psykiateren min sa at den egentlig ikke er så veldig effektiv og at man kan oppleve å besvime på den. 0 Siter
nachnoo Skrevet 30. april Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er anafranil beste medisin mot tvang og inngrodde mønstre? Anonymkode: a5353...c06 Jeg mener det er individuelt. For mange er SSRI best, for noen er Anafranil best. 0 Siter
ISW Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai SSRI er førstelinjebehandling ved tvangslidelse. For mange holder det med denne, særlig hvis dosen er høy. Hvis det ikke gir nok effekt, pleier man å legge til et antipsykotikum i lav dose. Det vanligste å bruke er Risperdal da denne har vist noe bedre effekt. Men øvrige kan også brukes. For de som ikke får effekt av det, vurderes ofte Anafranil. Det er den mest potente serotoninreopptakshemmeren på markedet, men med ganske mange tilleggseffekter som bidrar både til effekt og bivirkninger. Av sistnevnte kan nevnes munntørrhet, hjertebank og blodtrykksendringer (som følge av den noradrenerge effekten av Anafranil), svetting, vektøkning og hos en del; EKG-forandringer som stort sett er uskyldige. Anafranil er også farligere enn SSRI i overdose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Den psykiateren jeg gikk til sa att Trilafon og anafranil var gullstandarden før, mens nå var det zyprexa og zoloft. Han foreslo att jeg prøvde ut den gamle gullstandarden. Jeg har schizofreni med tvangssymptomer. Anonymkode: 53f1e...da6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.