Gå til innhold

Skrive dagbok her inne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke ulemper ser du for deg? Jeg har hatt stor nytte av dagbok. Det hjelper meg noen ganger å formulere tanker jeg har skriftlig, det "rydder" litt i mitt eget hode. Også er det for min del veldig motiverende å dele oppturer og få litt heiing og hurrarop på veien. Samt også å dele nedturer og få litt støtte der også.

Jeg ser for min del ikke så mange nedturer. Det er jo en ganske lukket gruppe, dvs det er få som har tilgang og man kan ikke finne innholdet i dagbøkene ved å google. Jeg er fortsatt bevisst hvor mye jeg deler, da. Fordi det jeg deler er såpass personlig at jeg ikke ønsker å dele ting som gjør at jeg kan bli identifisert. Selv om jeg sånn sett ikke har delt noe jeg ikke kan stå for.

Det er også kjekt å følge andres dagbøker. Jeg har lært mye av å lese andres reise og deres tanker, følelser, opp- og nedturer. Og å kunne bidra der jeg kan med støtte og råd.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Lurer på om jeg skal skrive dagbok men vet ikke om jeg tør. Er redd det er litt ekshibisjonistisk? Noen som kan fortelle om ulemper og fordeler? Kunne trengt et sted å ventilere, men redd fordelene ved det er færre enn ulempene?

Anonymkode: 1260e...a15

Jeg sier meg enig i @Vhanjas svar.

Det som har vært ulemper for meg er at jeg noen ganger har blitt redd for at folk i mitt virkelige liv har vært inne og lest og at det i så fall ville være katastrofalt (også bruker jeg krefter på å lure på og tolke og tilpasse meg det), men som oftest klarer jeg å ha et mer balansert forhold til denne muligheten.

I tillegg kan det ta litt tid noen ganger å formulere alt jeg har på hjertet (det er visst en del), og noen ganger bruker jeg liksom litt tid på å formulere i hodet hva jeg ville sagt om dette om jeg skulle skrive det i dagboken (jeg går liksom alltid og formulerer fremtidige samtaler i hodet bl.a.). Så da tar det også litt tid og oppmerksomhet.

Jeg synes det er veldig fint å ha et rom hvor jeg kan snakke om alle de tingene jeg ikke kan snakke om med folk i det virkelige liv. Særlig ting som har med psykisk helse å gjøre. Det er godt å ha et sted hvor jeg kan snakke åpent om det.

Jeg har for lite sosial støtte ute i det virkelige liv for tiden og da er det fint å ha et lite sted på nett hvor man kan få litt følelse av sosial støtte.

Stort sett er folk veldig greie, men man risikerer selvsagt å få litt krasse kommentarer også. Noen ganger går det helt fint, men noen ganger er jeg i en sinnstilstand hvor det oppleves som helt forferdelig og jeg blir veldig opprørt. 

FjellOgDalar

jeg har valgt å la være. Tidligere har jeg skrevet ganske mye jeg har angret på, og har ikke lyst til å havne i det sporet igjen. Så har jeg tenkt på dette med å bli gjenkjent. Der har nok skaden allerede skjedd før mitt vedkommende. Dermed er det grenser for hvor mye jeg har lyst til å dele nå.

. Dermed er det grenser for hvor mye jeg har lyst til å dele nå.

Det sagt, så har jeg hatt nytt av det tidligere. Det har vært en ventil. Samtidig har jeg fått tilbakemeldinger fra andre med ulike perspektiver. Noen har svidd, andre har vært støttende, noen har fått meg til å tenke. Sånn sett er det ikke bare negativt å ha dagbok på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...