Gå til innhold

Hjernerystelse


rallyhue

Anbefalte innlegg

For 3,5 uke siden deltok jeg i et rally løp. Vi krasjet og fikk et tre sidelengs inn bak fordøren på høyre side. Treet begynte sin ferd inn ibilen ca der fordøren er slutt og jeg fikk meg en kraftig smell i hodet. Jeg hadde hjelm og smellen kom fra siden og litt høyt opp i bakkant på hjelmen.

Dagen etter følte jeg meg tilsynelatende sprek men ble etter et par dager verre og ble sykmeldt.

Jeg husker i et glimt at jeg gikk ut av bilen men så husker jeg ikke noe mer før etter ca halv time. Har etter hva forstår vært bevisst men rotet en del i denne halvtimen.

Har tatt med ro i en 14 dagers periode etter at jeg ble sykemeldt. Etter dette har jeg begynt å arbeide litt korte dager(PC jobb). Blir fort sliten og orker ikke så mye før jeg kjenner det begynner å presse på i hodet.

Føler fremdeles at innholdet i hodet ikke er helt falt på plass. Har blitt en del bedre de siste par dagene og igår gikk jeg en tur men ble litt svimmel. Når jeg våkner om morgenen kjenner jeg det i toppen av hodet men når jeg reiser meg føles det etterhvert bedre.

Hvor lenge kan man regne med at det tar før man er 100% bra igjen.

Hvor stor er sjansen for at man ikke blir 100% bra igjen

Hvor stor er sjansen for evt senskader

Er det foretatt noen undersøkelser på dette emne som det går å lese om. (evt Høyhastighet,hodeskader evt hjelmbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Du har helt sikkert hatt en hjernerystelse. Man bør ta alvorlig den hodepinen og svimmelheten som kommer første tiden, rette seg etter den og ta det med ro uten å belaste hjernen. Trolig kan dette forebygge mer langvarige plager.

De fleste blir helt bra, men noen får langvarige plager med hodepine og svimmelhet. Bare tiden vil vise hvilken gruppe du hører til.

Svar på Doktor Online kan ikke erstatte en legekonsultasjon.

Dersom du ønsker en sikrere vurdering av de problemstillingene du reiser i innlegget ditt, bør du diskutere det med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...