AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Jeg er henvist til en kirurgisk avdeling for en mindre operasjon, sånn inn og ut igjen på et par timer. Jeg var nå inne på på Helsenorge for å se om jeg hadde fått tildelt time noe jeg ikke har fått enda. Men jeg oppdaget at en overlege ved den aktuelle avdelingen har gjort oppslag i min journal fra DPS. Kjenner at jeg ikke synes det er særlig ok ,spesielt siden det er 3 år siden jeg avsluttet kontakt med DPS. Så ingen oppdatert informasjon om meg å hente i den journalen. Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å kontrollere hvilken informasjon helsepersonell skal kunne lese om meg i fremtiden, men finner eller forstår ikke helt hvordan sperre funksjon på Helsenorge fungerer. Jeg ser jeg kan sperre for navngitte personer, men det hjelper jo lite når en henvisning blir send til en avdeling. Noen som vet hvordan en får sperret sin gamle journal fra DPS? Både selve journalen og kjernejournal der det vissnok også kan ligge informasjon. Anonymkode: 3b09c...b7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Det er viktig de har informasjon om psykiske lidelser også ved operasjoner. Anonymkode: f5676...60e 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai En kirurg skal søke alle nødvendige opplysninger før en operasjon. Hun kan ikke vite om journalopplysningene fra DPS er relevante før hun har lest dem. Kanskje var de ikke relevante denne gangen, men det kunne hun ikke vite på forhånd. Jeg har sett ekstremt negative følger av at kirurger ikke har sjekket opplysninger på forhånd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Fint at dere har meninger ,men det var et spørsmål i innlegget mitt som jeg ønsker svar på:) Anonymkode: 3b09c...b7a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Kjernejournal kan du selv endre. Har de ikke tilgang på journaler, så kan du nektes helsehjelp som operasjoner. Anonymkode: f5676...60e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjernejournal kan du selv endre. Har de ikke tilgang på journaler, så kan du nektes helsehjelp som operasjoner. Anonymkode: Det tror jeg er å dra situasjonen litt langt:) Fint vis de som er interessert i å svare holder seg til spørsmålet. Anonymkode: 3b09c...b7a 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som vet hvordan en får sperret sin gamle journal fra DPS? Både selve journalen og kjernejournal der det vissnok også kan ligge informasjon. Ta kontakt med tidl behandler eller leder DPS. Vanlig journal er helt ok. Kjernejournal administrerer du selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai nachnoo skrev (40 minutter siden): Ta kontakt med tidl behandler eller leder DPS. Vanlig journal er helt ok. Kjernejournal administrerer du selv. Takk:) Anonymkode: 3b09c...b7a 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Om kjernejournalen: Ambulansefolk kan mangle livsviktig helseinfo om deg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Da har jeg send forespørsel til mitt lokale DPS om å få stengt min journal. Har lest meg litt opp om tema stenging av journal ,og ser att jeg oppfyller et par av grunnene til å bli nektet å stenge den. Så blir interessant å se hva svar jeg får. Anonymkode: 3b09c...b7a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.