Gå til innhold

Sulfora plus og medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

er det farlig med vitaminer og da? tar c,d,b,magnesium og tran. 

D-vit skal man ikke spise for mye av så det holder antagelig at du spiser tran.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet
Dorthe skrev (2 minutter siden):

Man trenger ikke tilføre D hvis man er nok ute den tiden av året vi har nok sol her.  Det gjelder også tran. Derfor lurte å ta blodprøver sommer og vinter, for å se hvor man ligger uten tilskudd.

Anonymkode: 28a47...01e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man trenger ikke tilføre D hvis man er nok ute den tiden av året vi har nok sol her.  Det gjelder også tran. Derfor lurte å ta blodprøver sommer og vinter, for å se hvor man ligger uten tilskudd.

Du er veldig heldig hvis legen din tar blodprøver på vitaminer.  Det gjør ikke min, ikke engang hvert år fordi han mener det er unødvendig.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle fettløselige vitaminer lagres i kroppen. De kan du få overdose av. Hadde nok ikke tatt noen vitaminer i en mnd og så tatt en blodprøve for å se om jeg hadde mangler.

Bortkastet penger å ta noe man har nok av selv.

men jeg føler det er ikke alt jeg får i meg gjennom kosten og mange tar jo vitaminer. Sitter mye inne så tror jeg trenger vit d. 

AnonymBruker
Skrevet
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Du er veldig heldig hvis legen din tar blodprøver på vitaminer.  Det gjør ikke min, ikke engang hvert år fordi han mener det er unødvendig.

Har man fysiske eller psykiske plager kan en enkelt blodprøve være svaret. Vitaminer gjør mye med oss på godt og vondt.

Nå tar jeg ikke hvert år. Men ved fysiske og psykiske forandringer som varer over litt tid.

stjernestøv
Skrevet
Dorthe skrev (11 minutter siden):

ok. får slutte med d vit da. Er mye inne så tenkte jeg trenger det. 

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

men jeg føler det er ikke alt jeg får i meg gjennom kosten og mange tar jo vitaminer. Sitter mye inne så tror jeg trenger vit d. 

Det finner du ut ved blodprøve. Det skal ikke mer enn 10min ut i solen for å dekket sitt daglige sommeropptak. På vinteren trenger veldig mange nordmenn tilskudd av D. Men la nå legen se på prøver først.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg har vit D mangel og har fått beskjed om å ta tilskudd resten av livet. Ville nok tatt en prøve hos legen før jeg begynte med vitaminer. Men med mindre man tar store doser er det ikke farlig tror jeg. Understreker tror.

Skrevet (endret)
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg har vit D mangel og har fått beskjed om å ta tilskudd resten av livet. Ville nok tatt en prøve hos legen før jeg begynte med vitaminer. Men med mindre man tar store doser er det ikke farlig tror jeg. Understreker tror.

Du får lese litt om opphopning av fettløselige vitaminer.

Selv spiser jeg mye fisk, men blodprøver viser Dvitamin tilskudd bør taes vinter.

Nå som jeg slanker meg tar jeg vannløselige B vitaminer, rett og slett fordi jeg er redd for å miste håret😅 Har ingen manko på det, men er vannløselig så tisser ut resten.

Endret av Adeie
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finner du ut ved blodprøve. Det skal ikke mer enn 10min ut i solen for å dekket sitt daglige sommeropptak. På vinteren trenger veldig mange nordmenn tilskudd av D. Men la nå legen se på prøver først.

Ok. da slutter jeg med vit d. Har tenkt å bestille time for blodprøver snart. 

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

jeg har ofte manglet vit d så er derfor jeg bare har tatt det men kan prøve uten, er jo ti minutt ute om dagen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...