Glitter Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Da jeg slet med selvskading måtte jeg vanligvis sy. Måtte til og med operere og få gips på armen flere ganger. En dag bare bestemte meg for å slutte med det. Det er over to år siden sist. Har også blitt kvitt borderline som diagnose. Så det er absolutt mulig å slutte med. Hvis det er hva du vil. Jeg opplevde "oppmerksomheten" på med etter selvskading som skamfullt og ubehagelig. Derfor klarte jeg til slutt å slutte. 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Dessverre er det ikke så uvanlig. Man begynner gjerne med mer overflatiske skader, men etter hvert blir det som med rusmidler. Man trenger mer for å få samme effekten. Uansett tenker jeg at det er selve det at man selvskader man skal tas på alvor uavhengig av type og alvorlighetsgrad på selve skadene. Når det er kommet dit at man må påføre seg selv smerte i forsøk på å håndtere at man har det vanskelig, må det tas tak i. Helst før man blir hekta. Det at man kan føle seg bedre har en fysiologisk forklaring i at man skiller ut endorfiner, som kan gi en midlertidig godfølelse. Men det blir som å tisse i buksa når det er kaldt. En stund hjelper det, men så vender ubehaget tilbake med renter. Jeg håper du får behandling, TS. Det kan være en skikkelig kamp, men umulig er det ikke. Alternative mestringsstrategier, øve på å tåle vonde følelser, samt stå i valg man tar, se etter hva som kan motivere til å velge sunnere mestringsstrategier. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.