Gå til innhold

Har jeg sosial angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i behandling hos mange forskjellige behandlere (psyk sykepleier, psykolog og psykiatere) siste 10 år. Ingen av de har nevnt noe om sosial angst før nå. For da jeg snakket med behandler om hvordan jeg føler det er ubehagelig å møte på folk i borettslaget ute og i trappene inne og å handle på butikken så sa han at det hørtes ut som sosial angst, at det ikke var sikkert jeg hadde diagnosen men at jeg definitivt i alle fall hadde trekk. 

Det jeg synes er mest ubehagelig er at jeg bryr meg veldig om hva andre tenker om meg, er redd for å si hei først og møte blikket til folk, tenker kanskje hva om de egentlig ikke sier hei til meg men noen bak meg, hva om de tenker jeg er merkelig/rar/etc. Og i forhold til butikken så handler jeg alltid i selvsjekkut fordi jeg synes det er så stressende å handle i vanlig kasse (der de ansatte står). Tenker på at de tenker ting om det jeg kjøper osv. 

Varierer hvor påvirket jeg blir av det, noen gang kan jeg tenke mye på det mens andre ganger klarer jeg å la det ligge etter å ha tenkt litt på det.

Hva tror dere? Er dette sosial angst?
Kan det virkelig være at alle de andre behandlerne jeg har hatt før har oversett angst som diagnose og at jeg faktisk har den diagnosen? Eller er det mer sannsynlig at behandler jeg har nå ikke har rett og at jeg ikke har sosial angst?

Anonymkode: 392ff...35b

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er at jeg synes det er ubehagelig å snakke med kollegane mine på jobb, selv om jeg har jobbet der i 3 år nå. Føler jeg er sosialt klønete og at jeg nesten sliter litt med å fysisk snakke. Virker som at jeg ikke blir vandt med ting liksom.

Anonymkode: 392ff...35b

Skrevet

Du burde prøve SSRI eller SNRI. Da blir man mye mindre selvopptatt og slutter å tro at folk tenker så mye om en. Har du prøvd noen medisiner før?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...