AnonymBruker Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Siden jeg var tenåring har jeg hatt veldig lite kontakt med følelsene mine. Jeg har ubevisst stengt av og aner ikke hvorfor. Hvordan kan man åpne opp igjen og finnes det noen spesifik terapi kanskje? Anonymkode: b1e59...030 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Mentaliseringsbasert terapi Anonymkode: eabc2...9de 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden jeg var tenåring har jeg hatt veldig lite kontakt med følelsene mine. Jeg har ubevisst stengt av og aner ikke hvorfor. Hvordan kan man åpne opp igjen og finnes det noen spesifik terapi kanskje? Anonymkode: b1e59...030 Hvordan har man kontakt med følelsene sine? Hva er normal kontakt? Anonymkode: 9d88a...d78 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Siden jeg var tenåring har jeg hatt veldig lite kontakt med følelsene mine. Jeg har ubevisst stengt av og aner ikke hvorfor. Hvordan kan man åpne opp igjen og finnes det noen spesifik terapi kanskje? Anonymkode: b1e59...030 Hvordan merker du dette? Anonymkode: 8432c...75d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mentaliseringsbasert terapi Anonymkode: eabc2...9de Har du erfaring med det selv? Kunne du så fall fortelle litt om hvordan det var å gå i denne typen terapi? AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan har man kontakt med følelsene sine? Hva er normal kontakt? Anonymkode: 9d88a...d78 At man føler noe som reaksjon på noe som skjer. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan merker du dette? Anonymkode: 8432c...75d Jeg føler ingenting så og si. Anonymkode: b1e59...030 0 Siter
Glitter Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du erfaring med det selv? Kunne du så fall fortelle litt om hvordan det var å gå i denne typen terapi? At man føler noe som reaksjon på noe som skjer. Jeg føler ingenting så og si. Anonymkode: b1e59...030 Verken glede eller andre følelser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Glitter skrev (1 time siden): Verken glede eller andre følelser? Nei. Kan så klart smile og le osv men kjenner meg ikke glad f.eks. Anonymkode: b1e59...030 0 Siter
Glitter Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Kan så klart smile og le osv men kjenner meg ikke glad f.eks. Anonymkode: b1e59...030 Det er i alle fall bra. Hvilke følelser mener du at du mangler? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei. Kan så klart smile og le osv men kjenner meg ikke glad f.eks. Anonymkode: b1e59...030 Nå er glede noe man ikke kjenner på konstant. De fleste følelser er faktisk bare der, ikke noe man tenker på. Noen har en personlighet der de ikke har mye veksling på følelser. Noen er født med for mye. Anonymkode: c3f26...e75 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har du erfaring med det selv? Kunne du så fall fortelle litt om hvordan det var å gå i denne typen terapi? At man føler noe som reaksjon på noe som skjer. Jeg føler ingenting så og si. Anonymkode: b1e59...030 Ok skjønner. Er litt sånn selv. Men jeg merker at jeg går i en slags «angst» istedet for å håndtere vanskelige (overveldene) følelser Anonymkode: 8432c...75d 0 Siter
snusmumeriken96 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Jeg har heller ingen følelser, og begynner å finne tilbake til meg selv. Har skjønt det selv fordi når jeg var på et godt sted tidligere så hadde jeg ikje noen følelser, kunne bli litt sint i ny og ned. Men glad altså. Hadde det helt greit. Tror ikke det er noe i veien med deg. 0 Siter
Glitter Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Tror det mest vanlige er å være tilnærmet nøytral i humøret, men med situasjoner hvor man kjenner glede, sinne og tristhet. Noen er nok nøytral og "flat" mesteparten av tiden. Noen mer enn andre. Er usikker på om det er sånn at man kan gå i terapi også skal man liksom få tilgang til flere følelser. Med mindre man er deprimert eller manisk da. Da er det jo sykdom involvert. Andre blir ekstra flat av medisiner. Vet ikke om @nachnoo er enig i dette? Hvis ikke, hvordan skal man få et bedre følelsesliv? Kan man få det av å gå til en behandler. Hva må til? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Glitter skrev (21 timer siden): Det er i alle fall bra. Hvilke følelser mener du at du mangler? Jeg føler jeg mangler alle følelser, men kanskje spesielt de negative som tristhet, sinne osv. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå er glede noe man ikke kjenner på konstant. De fleste følelser er faktisk bare der, ikke noe man tenker på. Noen har en personlighet der de ikke har mye veksling på følelser. Noen er født med for mye. Anonymkode: c3f26...e75 Jeg var mer følsom da jeg var barn, så derfor jeg merker at jeg har avstengte følelser. Skulle gjerne kommet i kontakt med de igjen. snusmumeriken96 skrev (3 timer siden): Jeg har heller ingen følelser, og begynner å finne tilbake til meg selv. Har skjønt det selv fordi når jeg var på et godt sted tidligere så hadde jeg ikje noen følelser, kunne bli litt sint i ny og ned. Men glad altså. Hadde det helt greit. Tror ikke det er noe i veien med deg. Hvordan jobber du for å finne tilbake til deg selv? Glitter skrev (2 timer siden): Tror det mest vanlige er å være tilnærmet nøytral i humøret, men med situasjoner hvor man kjenner glede, sinne og tristhet. Noen er nok nøytral og "flat" mesteparten av tiden. Noen mer enn andre. Er usikker på om det er sånn at man kan gå i terapi også skal man liksom få tilgang til flere følelser. Med mindre man er deprimert eller manisk da. Da er det jo sykdom involvert. Andre blir ekstra flat av medisiner. Vet ikke om @nachnoo er enig i dette? Hvis ikke, hvordan skal man få et bedre følelsesliv? Kan man få det av å gå til en behandler. Hva må til? Du har noen gode poeng. Men som jeg skrev til anonym over så var jeg mer følsom da jeg var barn, så derfor jeg merker at jeg har avstengte følelser. Skulle gjerne kommet i kontakt med de igjen. Eller er det kanskje slik at alle er mer følsom som barn og mister kontakt med følelser mer når man blir voksen? Jeg lurer også på hva Nachnoo mener. Anonymkode: b1e59...030 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.