Gå til innhold

Kan det tenkes jeg kjenner mer virkning av lamictal når jeg går opp i dose?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Du må først få tid til å komme opp i ny steady state før du kan forvente bedring. 

Ok skjønner, jeg får ha litt is i magen! Har du noen formening om det jeg opplever er friskt eller sykt. Jeg vet det ikke er en svart hvitt sak. Men ville vite om jeg kan se om det bedrer seg med lamictal eller om dette er normalt og ikke noe som vil medisineres bort. 

Fortsetter under...

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alltid hatt slike og vet at mange jeg kjenner føler på den håpløsheten innimellom. Så lenge den ikke er en vedvarende følelse,  men noe som varer kort tid, så tror jeg nok fler enn man aner har det slik.

Man går ikke ut med det at man hadde 1 time med tanker om at man ikke orket mer til hvem som helst.

Selv har jeg en diagnose, men alt jeg føler er ikke en del av den diagnosen.

Er livet tøft for deg, hvorfor tror du at andre har dwt så mye lettere. Spesielt yngre individer sliter i nimell8m helt uten at det er en diagnose. Man lærer mye i løpet av ett liv, at det til tider er tøft, er en av de tingene man lærer.

Føler mange lager flere problemer enn det faktisk er.

Anonymkode: 60bb5...0ac

Joda du har mange gode poenger. 

Det jeg tror kan være vanskelig når man har en alvorlig diagnose slik som TS har, og forøvrig jeg også, så er det å lære seg forskjell på innimellom dårlige dager og det som er en del av sykdommen ens. Selv PMS har jeg vært nødt til å lære meg om meg og min kropp da jeg sluttet på prevensjon. Jeg blir ganske deprimert 2-3 dager før mensen kommer. I starten trodde jeg at, og fortvilte over at nå kom en ny depresjon som ville vare i x antall måneder. Men så gav det seg da mensen kom hver gang. Da så jeg et mønster i det og de siste syklusene jeg har hatt så har jeg klart å roe meg med at det er bare mensen som er rett rundt hjørnet. I alle fall hvis det er ca 2 uker etter eggløsning. 

Så ja. Å skille sykdom fra normale følelser mes nedstemthet som går fort over er ikke så enkelt. 

Vi har en naturlig redsel for å bli skikkelig dårlig igjen, og mtp hvor ille ting kan bli så er det ikke rart at man blir urolig. 

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (31 minutter siden):

Ja! Du har forstått meg riktig!

Ja, for jeg sliter med sånne mikro/minidepresjoner selv. Det blir bare plutselig veldig mørkt. Typisk for meg er at det kan vare alt fra noen timer til et par dager. Det sies at det er RBD (Recurrent Brief Depression) hos meg da, men vet ikke hva det skyldes hos deg. Men det ble mye bedre etter at jeg gikk opp i dose på Lamictal. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også sånne anfall. Kjipt når de kommer. 

Anonymkode: ecb9d...bf4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...