AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Jeg har bipolar type 2 der depresjonene og psykosene beskrives i journal som alvorlige. Bruker i dag litium, abilify og wellbutrin. Jeg vurderer slutte på wellbutrin fordi jeg ønsker minst mulig depresjoner, men har ingen annen grunn for å ville slutte. Er det dumt av meg? Ja? Nei? Annet? Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Du bør diskutere dette med din lege/behandler, ikke slutte alene. Og i hvert fall ikke basert på hva fremmede på nett skriver. Anonymkode: 9b9f6...2df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør diskutere dette med din lege/behandler, ikke slutte alene. Og i hvert fall ikke basert på hva fremmede på nett skriver. Anonymkode: 9b9f6...2df Skal det. Bare tenkte jeg måtte bestemme meg for om jeg skulle slutte eller ikke før jeg tok det opp med lege, er jo ikke vits å plage legen hvis jeg ikke har bestemt meg. Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal det. Bare tenkte jeg måtte bestemme meg for om jeg skulle slutte eller ikke før jeg tok det opp med lege, er jo ikke vits å plage legen hvis jeg ikke har bestemt meg. Anonymkode: ab8b4...e41 Du bør jo nettopp ikke bestemme deg på forhånd, du må jo høre hva legen sier før du bestemmer deg. Anonymkode: 9b9f6...2df 1 Siter
frosken Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har bipolar type 2 der depresjonene og psykosene beskrives i journal som alvorlige. Bruker i dag litium, abilify og wellbutrin. Jeg vurderer slutte på wellbutrin fordi jeg ønsker minst mulig depresjoner, men har ingen annen grunn for å ville slutte. Er det dumt av meg? Ja? Nei? Annet? Anonymkode: ab8b4...e41 Hvorfor tror du at du kan få minst mulig depresjoner ved å slutte på wellbutrin? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai frosken skrev (7 minutter siden): Hvorfor tror du at du kan få minst mulig depresjoner ved å slutte på wellbutrin? Ble en artig skrivefeil der. Skulle stå "Fordi jeg ønsker minst mulig medisiner". Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Du sier til legen du tenker på det, så snakker dere om det. Anonymkode: fede5...eda 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du sier til legen du tenker på det, så snakker dere om det. Anonymkode: fede5...eda Han kan ingenting om psykiatri. Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ble en artig skrivefeil der. Skulle stå "Fordi jeg ønsker minst mulig medisiner". Anonymkode: ab8b4...e41 Tror du at du får den medisinsen for moro skyld? Anonymkode: 9b9f6...2df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du at du får den medisinsen for moro skyld? Anonymkode: 9b9f6...2df Nei, selvfølgelig ikke. Men tenkte litium og abilify kanskje kunne være nok? Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han kan ingenting om psykiatri. Anonymkode: ab8b4...e41 Han kan lese og kontakte psykiater Anonymkode: fede5...eda 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, selvfølgelig ikke. Men tenkte litium og abilify kanskje kunne være nok? Anonymkode: ab8b4...e41 Hvis du ikke får den for moro skyld, hvorfor tror du da litium og abilify er nok? Anonymkode: 9b9f6...2df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan lese og kontakte psykiater Anonymkode: fede5...eda Har liten tro på det. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke får den for moro skyld, hvorfor tror du da litium og abilify er nok? Anonymkode: 9b9f6...2df Fordi jeg ikke er deprimert nå. Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ikke er deprimert nå. Anonymkode: ab8b4...e41 Du tror ikke det er nettopp pga medisinen, da? Anonymkode: 9b9f6...2df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du tror ikke det er nettopp pga medisinen, da? Anonymkode: 9b9f6...2df Det kan hende. Kan hende ikke. Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan hende. Kan hende ikke. Anonymkode: ab8b4...e41 Høres ut som du allerede har bestemt deg. Lykke til med det. Anonymkode: 9b9f6...2df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som du allerede har bestemt deg. Lykke til med det. Anonymkode: 9b9f6...2df Jeg har ikke bestemt meg. Er bare ikke så glad i medisiner generelt sett (så vil derfor bruke minst mulig), men vil så klart heller ikke bli dårlig. Så hvis det er overveiende sannsynlig at jeg kan/blir dårlig igjen ved å slutte (på en medisin) så får det bare være. Anonymkode: ab8b4...e41 0 Siter
frosken Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke bestemt meg. Er bare ikke så glad i medisiner generelt sett (så vil derfor bruke minst mulig), men vil så klart heller ikke bli dårlig. Så hvis det er overveiende sannsynlig at jeg kan/blir dårlig igjen ved å slutte (på en medisin) så får det bare være. Anonymkode: ab8b4...e41 Dette er et fint tema å ta opp med en spesialist i psykiatri. Har du kontakt med psykiater? Det er ikke noe galt i å ønske å bruke færrest mulig medikamenter, men endringer bør gjøres i samråd med noen som har spesialkompetanse på sykdommen din. Du har sannsynligvis også rett i at den medisinen det er minst risiko å slutte med for deg, er wellbutrin. Men sørg for å få snakket med noen som kan se nøye på dette sammen med deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.