AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:31 Skrevet torsdag kl 19:31 Hei! Jeg sliter periodevis en del med depresjon og alt som hører med som lite tiltakslyst, ser mørkt på livet osv. Akkurat nå er jeg i en god periode så har veldig lyst til å utnytte det ved å lage en plan for å fylle livet mitt med mer meningsfulle ting og i den sammenhengen ønsker jeg gjerne råd til hva jeg kan gjøre/finne på. Jeg jobber to dager i uka så den er jo grei, opplever at det føles fint å gjøre noe for andre også og bidra, men utenom det så opplever jeg å ha mye dødtid i livet mitt som gjerne blir brukt til å se Netflix eller bare surre rundt på internett (f.eks her inne). Ellers har jeg tenkt på å bli mer glad i å lage mat og bruke mer tid på det, kanskje lage mer sunn mat, noen spennende nye matretter osv. Siden jeg uansett må ha mat så hadde det jo vært litt kjekt å gjøre litt mer utav det og det ville fått tiden til å gå. Også har jeg tenkt på å gå mer tur, for å komme i bedre form og for å komme meg ut mer. Hva annet kunne jeg gjort? Gått på biblioteket, satt meg på en kafe alene (skummelt) eller andre tips? Anonymkode: c6dc6...9b5 0 Siter
Eva Sofie Skrevet fredag kl 06:00 Skrevet fredag kl 06:00 Noen få tanker... Om du er ute på tur, hva med samtidig å ta noen bilder f.eks. av noe? Kameraet på telefonen duger godt... Mange trives med tegning/fargelegging/aktivitetsbok. Kan håndarbeid være noe for deg? Du kan låne oppskriftsbøker på biblioteket og se om du finner noen interessante oppskrifter... Lag deg mat som er lett å ta frem dersom du skulle få lite energi igjen? F.eks. hjemmelaget pizza, lasagne, fiskegrateng halvstekte ost/skinkehorn, hjemmelaget brød, gryteretter, supper, pannekaker, vafler etc. Dette krever litt frysekapasitet. Jeg selv er glad i å lage mat... 0 Siter
Vhanja Skrevet fredag kl 06:43 Skrevet fredag kl 06:43 Det er jo vanskelig å gi tips fordi det kommer an på hva du liker og interesserer deg for. Ta bilder på tur er et godt tips som over. Ellers kan du se om geocaching/stolpejakt er noe som hadde gitt mer innhold på turene. Din interesse for matlaging kan du absolutt ta videre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:48 Skrevet lørdag kl 17:48 Eva Sofie skrev (På 9.5.2025 den 8.00): Noen få tanker... Om du er ute på tur, hva med samtidig å ta noen bilder f.eks. av noe? Kameraet på telefonen duger godt... Mange trives med tegning/fargelegging/aktivitetsbok. Kan håndarbeid være noe for deg? Du kan låne oppskriftsbøker på biblioteket og se om du finner noen interessante oppskrifter... Lag deg mat som er lett å ta frem dersom du skulle få lite energi igjen? F.eks. hjemmelaget pizza, lasagne, fiskegrateng halvstekte ost/skinkehorn, hjemmelaget brød, gryteretter, supper, pannekaker, vafler etc. Dette krever litt frysekapasitet. Jeg selv er glad i å lage mat... Takk for gode tips, alt du nevner er relevant faktisk Var interessert i foto før så har kamera, har fargeleggingsbok og strikker en sjelden gang veldig enkle ting, liker også lage mat og alle rettene du nevner frister veldig å lage. Har dessverre ikke største fryseren, men kan jo lage litt. Vhanja skrev (På 9.5.2025 den 8.43): Det er jo vanskelig å gi tips fordi det kommer an på hva du liker og interesserer deg for. Ta bilder på tur er et godt tips som over. Ellers kan du se om geocaching/stolpejakt er noe som hadde gitt mer innhold på turene. Din interesse for matlaging kan du absolutt ta videre. Ja, det er sant, har nevnt litt av interessene mine (eller tidligere interesser i alle fall) over her. Ellers godt tips med geocoaching, for jeg har appen og har lenge hatt planer om å komme i gang med det men så har det bare ikke blitt enda Anonymkode: c6dc6...9b5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:22 Skrevet lørdag kl 18:22 Jeg har knyttet meg til et yogastudio. Går der rundt tre ganger i uken. Driver med yoga hjemme også. Det har vært spennende å drive med selvutvikling. Den yogiske tankegangen. Det har vært så nyttig for meg. Roer nervesystemet og jeg merker fravær av negative og selvmordstanker når jeg er på matta. Anonymkode: 04de2...f05 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.