Gå til innhold

Erfaring med å endre time på psykiatrisk poliklinikk? Se hit!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg skal vekk den dagen timen min på poliklinikken er så tenkte jeg ringe resepsjonen i morgen og spørre om mulighet for å flytte den til en annen dag. Så jeg lurer på hvordan det fungerer, for det var en annen gang jeg spurte om å bytte tid og da fikk jeg inntrykk av hun i resepsjonen måtte da ringe behandler og be han ringe meg igjen og at det var litt styr å få ny time? Altså at hun i resepsjonen ikke hadde oversikt over alle timene til behandler? Er det slik det funker eller hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 2cd3c...a65

Fortsetter under...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg skal vekk den dagen timen min på poliklinikken er så tenkte jeg ringe resepsjonen i morgen og spørre om mulighet for å flytte den til en annen dag. Så jeg lurer på hvordan det fungerer, for det var en annen gang jeg spurte om å bytte tid og da fikk jeg inntrykk av hun i resepsjonen måtte da ringe behandler og be han ringe meg igjen og at det var litt styr å få ny time? Altså at hun i resepsjonen ikke hadde oversikt over alle timene til behandler? Er det slik det funker eller hva er deres erfaringer?

Jeg tror dette varierer fra institusjon til institusjon og fra behandler til behandler.

Jeg byttet time en gang ved å ringe inn til resepsjonen også oppga jeg en del dager/ tidspunkter jeg kunne (f.eks hele den og den dagen etter kl 10). Så kontaktet de behandler og etter det fikk jeg et innkallingsbrev på Helsenorge om ny time. Hvis ikke de vil ta imot tidspunkter eller tidene ikke passer, tror jeg behandler må ringe deg så dere kan avtale direkte. På min DPS kunne ikke hun i resepsjonen sette opp ny time for meg, behandler eide sin egen timebok.

Nå har jeg fått nummeret til jobbtelefon til behandler på DPS med eksplisitt oppfordring om å sende SMS dersom det er behov for å endre en time. Ganske praktisk.

Skrevet

Mange behandlere vil ha kontroll på dette selv og ikke overlate det til resepsjonen

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Jeg tror dette varierer fra institusjon til institusjon og fra behandler til behandler.

Jeg byttet time en gang ved å ringe inn til resepsjonen også oppga jeg en del dager/ tidspunkter jeg kunne (f.eks hele den og den dagen etter kl 10). Så kontaktet de behandler og etter det fikk jeg et innkallingsbrev på Helsenorge om ny time. Hvis ikke de vil ta imot tidspunkter eller tidene ikke passer, tror jeg behandler må ringe deg så dere kan avtale direkte. På min DPS kunne ikke hun i resepsjonen sette opp ny time for meg, behandler eide sin egen timebok.

Nå har jeg fått nummeret til jobbtelefon til behandler på DPS med eksplisitt oppfordring om å sende SMS dersom det er behov for å endre en time. Ganske praktisk.

Jeg lurer: Er det å skulle reise bort på tur en god nok grunn til å endre time? Timen er om 8 dager. Jeg hadde helt glemt at jeg skulle vekk. Men har ikke bestilt billetter eller noe, skal kjøre, så i verste fall får jeg bare droppe turen og gå på timen. 

nachnoo skrev (35 minutter siden):

Mange behandlere vil ha kontroll på dette selv og ikke overlate det til resepsjonen

Det skjønner jeg. Men jeg gruer meg litt til å ringe. Er det å skulle reise bort på tur en god nok grunn til å endre time? Timen er om 8 dager. Jeg hadde helt glemt at jeg skulle vekk. Men har ikke bestilt billetter eller noe, skal kjøre, så i verste fall får jeg bare droppe turen og gå på timen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...