Gå til innhold

Medisinfritt behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det noe sted man kan få terapi medikamentfritt for schizoaffektiv lidelse? Jeg har altfor mye bivirkning på medisinene mine. Det må vel gå an å lære, i terapi, å klare seg uten medisin?

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Marye skrev (1 time siden):

Fins det noe sted man kan få terapi medikamentfritt for schizoaffektiv lidelse? Jeg har altfor mye bivirkning på medisinene mine. Det må vel gå an å lære, i terapi, å klare seg uten medisin?

Du kan lære å mestre det bedre med medisin men tror ikke det er lurt å gå helt uten!

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Marye said:

Schizoaffektiv kan vel ikke behandles? 

Anonymkode: 84e24...a65

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan det bare ikke kureres. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Det funker dessverre ikke 

Hva med de som påstår i tidsskriftet at AP knapt virker? Husker ikke navnet på psykiateren. På en måte tror jeg det virker på meg selv, da jeg ble bedre, men ble jo ikke helt bra heller. Hvor effektiv er AP?

Det var også noe om noen studier som viste at schizofreni pasienter som tok AP levde lengre enn de som ikke gjorde det. 

Og sykehusene var forferdelige steder før nevroleptika kom. 

Anonymkode: e75df...11d

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kanskje ikke, men medisiner kan gjøre det veldig mye bedre. Jeg fikk diagnosen i mars i fjor, og veldig mye ble bedre av å begynne på medisiner. 

Skrevet

I tenårene drev jag aktivt med orienteringsløp. Husker godt et oppslag som sto ved starten på et løp: "Dersom terrenget og kartet ikke stemmer overens, er det terrenget som er riktig".

Når tusenvis av psykiatere har samme erfaring med millioner av pasienter, er det sannsynligvis noe som er riktig.

Men helt bra blir en ikke alltid selv med medisiner.

Skrevet

Men jeg har en tå som beveger seg ufrivillig og det er svært ubehagelig, så hva skal jeg gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

Men jeg har en tå som beveger seg ufrivillig og det er svært ubehagelig, så hva skal jeg gjøre?

Det er vel en liten pris å betale?

Anonymkode: 89781...7e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel en liten pris å betale?

Anonymkode: 89781...7e3

Nei, det plager meg 

Skrevet
Marye skrev (16 minutter siden):

Ta det opp med legen din. 

Skrevet
Marye skrev (14 minutter siden):

Nei, det plager meg 

Jeg skjønner at det er plagsomt og at når sykdommen er under kontroll med medisiner, så glemmer man litt hvor ille den kunne være.

Men jeg kan garantere deg at ubehandlet schizoaffektiv lidelse er mye verre enn om samtlige tær hadde beveget seg ufrivillig.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (19 minutter siden):

Det har jeg også. Kommer ikke av medisiner, men er min måte å roe ned hele kroppen på.

Anonymkode: 8467b...aac

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg blunker mye mer enn andre mennesker, men det er mye bedre enn å tro at folk kommer for å drepe meg🫡

Skrevet
Marye skrev (2 timer siden):

Jeg får veldig ofte kramper i tærne av Leponex. Men er ikke en så stor pris å betale. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...