Gå til innhold

Er dette en terapi-sak for DPS eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med relasjoner. Har ingen venner fordi jeg er unnvikende osv (flere grunner til dette). Har nå lyst til å få venne relasjoner til andre, men føler jeg trenger hjelp til å takle det/klare det. Er det en sak for DPS eller?

Anonymkode: 06dad...ec8

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: b9b92...592

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Andre steder man kan få hjelp til det da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Andre steder man kan få hjelp til det da?

Tenker at du finner mange tips på Internett. 

Skal slike ting få hjelp av offentlig helsevesen så får ikke de som er psyke hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal slike ting få hjelp av offentlig helsevesen så får ikke de som er psyke hjelp.

Jeg har allerede forsøkt i mange år uten å lykkes... 

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Tenker det er noe som må bli bestemt av helsepersonell og selv de kan ha feil av og til❤️

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert en mulighet å gå privat? Må jo være en psykolog ett sted med interesse for dette? Kanskje også avtalespesialist. Nå vet ikke jeg hva som kreves. Men tror kanskje ikke DPS er rette instans..

Anonymkode: a717d...2b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er sikkert en mulighet å gå privat? Må jo være en psykolog ett sted med interesse for dette? Kanskje også avtalespesialist. Nå vet ikke jeg hva som kreves. Men tror kanskje ikke DPS er rette instans..

Anonymkode: a717d...2b3

Avtalespesialister har nå felles henvisningsmottak med DPS og felles kriterier (prioriteringsveilederen).

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er man ikke psyk når man har slike problemer?

Anonymkode: e9a2f...a85

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sliter med relasjoner. Har ingen venner fordi jeg er unnvikende osv (flere grunner til dette). Har nå lyst til å få venne relasjoner til andre, men føler jeg trenger hjelp til å takle det/klare det. Er det en sak for DPS eller?

Jeg synes du skal ta det opp med legen din. Vær mest mulig ærlig på hva du strever med og hva du tenker at bakgrunnen kan være (jf. uthevet tekst i sitatet). Dette kan fagfolk svare på bedre enn tilfeldige på nett ut ifra noen setninger over et forum.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, du har i prinsippet rett, men jeg merket meg at TS skrev "flere grunner til dette".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...