AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:14 Skrevet søndag kl 18:14 Blir noen ganger sulten på en «rar» måte som gir meg angst. Lindrer litt å spise, men blir fort sulten igjen. Er ikke oksehunger p.g.a medisiner og jeg har målt blodsukkeret når det skjer og det er fint. Vet ikke om dette er angst som jeg tolker som sult eller sult utløst angst. Noen som opplever det samme en gang i blandt? Anonymkode: d98e3...c4f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:25 Skrevet søndag kl 19:25 Spiae demper angst her. Men angsten kommer jo tilbake når maten er fortært. Anonymkode: d349c...be6 0 Siter
Sokk Skrevet søndag kl 19:50 Skrevet søndag kl 19:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir noen ganger sulten på en «rar» måte som gir meg angst. Lindrer litt å spise, men blir fort sulten igjen. Er ikke oksehunger p.g.a medisiner og jeg har målt blodsukkeret når det skjer og det er fint. Vet ikke om dette er angst som jeg tolker som sult eller sult utløst angst. Noen som opplever det samme en gang i blandt? Anonymkode: d98e3...c4f Ja, dette har jeg opplevd. Adrenalin blir frigjort som respons på lavt blodsukker / raskt fall i blodsukker. Dette hjelper kroppen til å øke blodsukkeret igjen. Men frigjøring av adrenalin gir også angstsymptomer. Så det stemmer at det er en kobling mellom sult og følelser av angst. Det at du blir fort sulten igjen kan kanskje minne om beskrivelser av reaktiv hypoglykemi, men jeg vet ikke om det er det du opplever. Du sier at blodsukkeret ditt er fint, men du vil nødvendigvis ha svingninger i blodsukkeret i forbindelse med veksling mellom måltider/faste og da vil kroppen frigjøre ulike hormoner for å justere blodsukkeret. 0 Siter
snusmumeriken96 Skrevet søndag kl 20:23 Skrevet søndag kl 20:23 Det er viktig å holde blodsukkeret stabilt, det er det jeg har erfart😃 0 Siter
Eva Sofie Skrevet tirsdag kl 05:23 Skrevet tirsdag kl 05:23 AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 20.14): Vet ikke om dette er angst som jeg tolker som sult eller sult utløst angst. Anonymkode: d98e3...c4f Hva skjer om du ev. unngår å spise? Jeg har ikke selv erfaring, men har hørt det beskrevet før. Det virker som du klarer å ha en rasjonell holdning til opplevelsen, og reflektere rundt hva som skjer og hvorfor. Ved usikkerhet om det er sult eller angst, kan du spørre deg selv: Hvor lenge siden er det jeg spiste: Er det en grunn til at du skal føle angst? Ta det som en øvelse på å kjenne igjen og sette ord på følelser. Når du vet at du er sulten før et måltid, se om du merker noen forskjell i hvordan det kjennes i magen? Jeg har selv en erindring av at følelsen av sult er en tom mage mens det andre er en uro/klump/sug i magen? Et siste alternativ er kanskje å spise jevnlige næringsrike måltider. Proteiner, som egg, linser/bønner, kylling etc., holder deg mett lenge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.