Gå til innhold

Litium og alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tåler man alkohol bedre når man bruker litium? 

Anonymkode: 3d2a4...997

Fortsetter under...

nachnoo
Skrevet

Nei. Heller dårligere.

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Nei. Heller dårligere.

På hvilken måte tåler man alkohol dårligere?

nachnoo
Skrevet
Siena skrev (6 timer siden):

På hvilken måte tåler man alkohol dårligere?

Som litiumbruker er det overveiende sannsynlig at en har bipolar lidelse, og denne går meget dårlig sammen med alkohol.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (39 minutter siden):

Som litiumbruker er det overveiende sannsynlig at en har bipolar lidelse, og denne går meget dårlig sammen med alkohol.

Har bipolar og drikker alkohol. Det kommer ann på mer enn bipolariteren når det kommer til å drikke alkohol. Som hvor man et psykisk. Drikk aldri alkohol som deprimert bør man vel heller si.

Ang litium og alkohol. Pass på å drikk like mye vann som alkohol pg aldri bli drita.

Nå drikker jeg meg aldri mer enn lettere bedugget. Når jeg merker alkoholen så stopper jeg. Da blir man heller ikke syk dagen derpå. 

Kjære seg å drikke alkohol bør alle gjøre. Ikke om å gjøre og bli fullest.

Anonymkode: 831b0...b02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

. Drikk aldri alkohol som deprimert bør man vel heller si.

Min eks er bipolar. Det var et mye større problem når han drakk og var hypoman. Da ble han meget sint og ofte voldelig. 

Anonymkode: 5a5cb...921

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min eks er bipolar. Det var et mye større problem når han drakk og var hypoman. Da ble han meget sint og ofte voldelig. 

Anonymkode: 5a5cb...921

Voldelig er ikke bipolar, men den mannen.

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Voldelig er ikke bipolar, men den mannen.

Vold er dessverre et symptom ved bipolar hos enkelte. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Vold er dessverre et symptom ved bipolar hos enkelte. 

Hos enkelte, da er det ikke pga bipolariteten, men den enkelte. 

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hos enkelte, da er det ikke pga bipolariteten, men den enkelte. 

Nei, der tar du feil. Aggressivitet er et kjent symptom ved hypomani/mani. Når tilstanden da i tillegg gir økt impulsivitet og svekket impulskontroll, havner enkelte ut med vold som et symptom.

nachnoo
Skrevet

Pkt 5 i YMRS: 

5. IRRITABILITET 0. Ej irritabel 2. Subjektivt ökad 4. Irritabel ibland under intervjun; nyligt haft återkommande episoder av ilska eller irritation 6. Ofta irritabel under intervjun; korthuggen 8. Fientlig; vägrar samarbeta

Pkt 9

9. AGGRESSIVT BETEENDE 0. Inget aggressivt beteende; samarbetsvillig 2. Sarkastisk; högljudd; på sin vakt 4. Krävande; uttalar hot mot personal 6. Uttalar hot mot intervjuaren; skriker; svårt genomföra intervjun 8. Angriper handgripligen intervjuaren; destruktivt beteende; ej möjligt att genomföra intervjun

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...