Gå til innhold

Nå som jeg er eldre skjønner jeg hvorfor folk tar selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vondt i kroppen. Har fått påvist skader i rygg og nakke og har store smerter hver dag. Til den grad at jeg nesten ikke kan bøye meg uten store smerter. Legger meg i smerter, våkner i smerter. Fastlegen bare sier at sånn er det å være menneske. Etter dette begynte for noen år siden så skjønner jeg nå hvorfor folk tar selvmord. Og jeg skjønner hvorfor de fleste som tar selvmord er i 40-50års alderen. Når man får beskjed om at man må leve med en kronisk smertetilstand som gjør at man ikke en gang kan sitte i sofaen uten smerter. Før hadde jeg kun psykiske plager, men nå når jeg har dette i tilegg er det uutholdelig. Ser frem til å bli smertefri i himmelen. 

Anonymkode: bcca0...cc8

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke noe hjelp til å takle smertene av fastlegen?

Anonymkode: 4c6d5...b08

AnonymBruker
Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Får du ikke noe hjelp til å takle smertene av fastlegen?

Nei det er ikke noe å gjøre med det. Det kan opereres, men ikke på meg visstnok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke noe å gjøre med det. Det kan opereres, men ikke på meg visstnok. 

Ikke smertestillende heller? Og hva med smertepoliklinikken eller smertekurs? (Har hørt det finnes?) Kan være du alt har forsøkt. Ellers vil jeg si at det er veldig leit å høre hvordan du har det, glemte skrive det i mitt første innlegg. Håper du har noen å snakke om det i det minste.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir også vant til smerter, man lærer seg å fokusere på annet.

Anonymkode: 8ab02...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det virker rart at det ikke er noe å gjøre. Min mann har også kroniske smerter, men han får i det minste oppfølging med smertestillende og smertepoliklinikk. 

Hva med manuellterapeut?

Anonymkode: 0e0d2...2d0

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen lenge etter mange andre. Ofte må en oppleve tøffe ting selv for å forstå hvor vanskelig det kan være for andre. Ang selvmord f eks. 

Anonymkode: 6c4c7...50a

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg har hatt kronisk smerte i mange år ,fått behandling ved smerteklinikk ,så noe bedre enn det var, men langt fra smerte-fri.  Det som hjelper meg og mange best er trening og fysisk aktivitet  

Anonymkode: a4b31...752

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...