Gå til innhold

passivitetsbevissthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det?

Anonymkode: 4e320...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Bevissthet/refleksjon rundt hvorfor man er passiv i ulike settinger? 

Anonymkode: 7ece4...a6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bevissthet/refleksjon rundt hvorfor man er passiv i ulike settinger? 

Jeg har prøvd å Google. Ble ikke klokere.

AnonymBruker
Skrevet

Edit der fant jeg det.

opplevelse av å være et medium uten kontroll over egne tanker (passivitetsbevissthet).

krøll9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Edit der fant jeg det.

opplevelse av å være et medium uten kontroll over egne tanker (passivitetsbevissthet).

Jeg forsøker forestille meg det konseptet nå og får ikke taket på det. Det betyr da at man selv er en av to eller flere bevisstheter inni i et menneske, men man er mer bare en slags passasjer og ikke den som styrer skipet? Blir det sånn? Eller blir det mer sånn det at man ikke knytter seg til egne handlinger, tankemåter, reaksjoner? Er både handlinger og tanker påvirket, liksom hele adferden og personlighet, eller "alt"? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (26 minutter siden):

Jeg forsøker forestille meg det konseptet nå og får ikke taket på det. Det betyr da at man selv er en av to eller flere bevisstheter inni i et menneske, men man er mer bare en slags passasjer og ikke den som styrer skipet? Blir det sånn? Eller blir det mer sånn det at man ikke knytter seg til egne handlinger, tankemåter, reaksjoner? Er både handlinger og tanker påvirket, liksom hele adferden og personlighet, eller "alt"? 

Det er vanlig hos schizofrene. Det er vel mer som at man føler ens tanker ikke er ens egne, og at man styre av ‘andre makter’.

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Edit der fant jeg det.

Hadde det mulig slik da jeg fortalte om hvordan jeg oppfattet han. Da følte jeg at jeg ikke hadde hatt kontroll over mine egne tanker, og det fortsatte med min far før man kunne si jeg tok imot x antall hundepåkjørsel.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (17 minutter siden):

Hadde det mulig slik da jeg fortalte om hvordan jeg oppfattet han. Da følte jeg at jeg ikke hadde hatt kontroll over mine egne tanker, og det fortsatte med min far før man kunne si jeg tok imot x antall hundepåkjørsel.

Drikker du igjen?

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikker du igjen?

Nei. Hvorfor tror du det? Kan ikke se jeg skrev noe unormalt. 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva betyr det?

Hvordan kom du på det ordet? 

Anonymkode: d5bd2...b5e

Eva Sofie
Skrevet
Glitter skrev (8 timer siden):

Nei. Hvorfor tror du det? Kan ikke se jeg skrev noe unormalt. 

Det eneste såkalte unormale var at setningen var litt uten kontekst. Litt løsrevet. En han vi ikke vet hvem er. Hvilken hundepåkjørsel? Hva med din far? Jeg tror det kanskje var derfor...? Ingen fare skjedd...

Glitter skrev (8 timer siden):

Glitter
Skrevet
Eva Sofie skrev (15 minutter siden):

Det eneste såkalte unormale var at setningen var litt uten kontekst. Litt løsrevet. En han vi ikke vet hvem er. Hvilken hundepåkjørsel? Hva med din far? Jeg tror det kanskje var derfor...? Ingen fare skjedd...

Ja ser det gikk litt l krøll der. Kanskje jeg postet i feil tråd. 

Skal begynne på Antabus igjen. Reagerer så rart på alkohol når jeg tar Leponex. Jeg har god kontroll og er helt klar i hode helt til jeg plutselig ut av det blå blir overstadig beruset. Da rekker jeg heller ikke å tenke at det er lurt å logge av for kvelden, noe som kan resultere i innlegg som bare blir klabb og babb. Før jeg begynte på Leponex så skjedde ikke dette med at jeg veldig lenge har kontroll og rusen tar ikke plutselig fra meg vettet. Da klarer jeg å logge av i tide. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan kom du på det ordet? 

Anonymkode: d5bd2...b5e

Det er ett ord som kommer opp igjen og igjen når man leser om schizofreni. Jeg har schizofreni, men jeg har ikke funnet på ordet 😏

Eva Sofie
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Skal begynne på Antabus igjen.

Det kan jo være en god krykke å ha til selvhjelp i dette tilfellet, tenker jeg. Veldig bra at du ser det selv! Har du noen som følger deg opp fra kommunen/hjelpeapparatet nå som du kan ta kontakt med om du trenger det?

Heier på deg.

Glitter
Skrevet (endret)
Eva Sofie skrev (6 minutter siden):

Det kan jo være en god krykke å ha til selvhjelp i dette tilfellet, tenker jeg. Veldig bra at du ser det selv! Har du noen som følger deg opp fra kommunen/hjelpeapparatet nå som du kan ta kontakt med om du trenger det?

Heier på deg.

Ja ser det kan være lurt. Får så fylleangst over hva jeg kan ha skrevet for noe tull. Jeg har sluttet å gå ut på byen, men jeg kan jo ikke bytte byen ut med å skrive masse svada på sosiale medier. Har heldigvis ikke gjort det på Facebook eller tinder og Instagram. 

Jeg skal møte kontakt i psykoseteamet om en time. Så har hun ferie i 3-4 uker. Men har ukentlig oppfølging fra kommunen (men der blir jeg avsluttet om en måned) og hver andre/tredje uke med ruskonsulenten. Synes det er litt knapt med 1-2 avtaler i uken så kort tid etter en 7,5 mnd lang innleggelse på tvang. Men det går nå greit. 

Takk. :)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...