AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Jeg tenker på straffen som er foreslått i Ingebrigtsen-saken. Jeg er helt satt ut, og er overveldet over det jeg hørte på Dagsrevyen. Dette fordi jeg sammenligner de overgrepene som er blitt anmeldt med det jeg selv har opplevd i min oppvekst. Da tenker jeg at min forelder ville fått langt mer enn 2,5 år. Kanskje. Jeg vet at noen av barna i den aktuelle familien har levd i det som omtales som et frykt-regime. Det har jeg også, men det ble ikke bare slått med håndkle. Jeg ble slått så jeg kastet opp. Noen ganger også før jeg skulle på skolen. Jeg må innrømme at mye virvles opp i min bevissthet nå som denne saken preger nyhetene. Jeg blir også kvalm med tanke på at min forelder som utsatte meg for dette kunne ha blitt dømt til relativt lang fengselsstraff hvis noen hadde grepet inn. Det jeg ikke forstår er at jeg jeg fortsatt er glad i dette menneske. På den måten føler jeg meg forkvaklet. Motstridene følelser fyller meg, og jeg har både mareritt og tidvise flash backs. Særlig nå når denne rettssaken pågår. Jeg tør ikke tenke på hva som ville skjedd hvis overgrepene og mishandlingen jeg opplevde var kommet myndighetene for øret. Jeg grøsser. Jeg tror hele familien det her er snakk om blir totalt ødelagt. Jeg har forsøkt å «redde» min egen familie, men det har ført til at mye i meg er ødelagt. Anonymkode: 19769...b9b 3 Siter
Grendel Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg synes straffen virker veldig overdreven ut i fra det jeg har fått med meg. Det er ille å vokse opp med en mor eller far som har dårlig/dominerende personlighet, men alt hører ikke hjemme i straffesystemet. Da blir det fullt i fengslene. Enkelte ting han har gjort bør være straffbart. Jeg så for meg han kunne få et par måneder betinget eller noe. De må kanskje få mer ut av 24 dager i retten. Man får sammenligne med hva folk får for andre forbrytelser. 3 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Ut fra egne erfaringer om å være voldsoffer (ikke mine foreldre) så legger de ned påstand om en høyere straff enn hva som er rimelig. Men mulig de vil pga sakens svært høye publisert sette et eksempler for slike saker. Slik at det virker avskrekkende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Håper mange foreldre/personer som sitter i sofaene og ser på tv rundt omkring i Norge nå får dårlig samvittighet når de vet hva de har gjort med sine barn. Kanskje sitter de der med barna sine og ser på nyhetene. Anonymkode: 5ae97...ae9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Denne rettssaken er ett vanvittig sløs av ressurser. Jeg har lignende oppvekst med en hissig forelder og det var ikke hyggelig å bli hundset. Likevel er det nok vanligere enn man tror. Denne saken burde vært avgjort på ett par dager. Det er ingen unnskyldning for oppførselen til Gjert, men med alle henleggelsene av alvorlig kriminalitet fra politiet er dette latterlig. Anonymkode: 9dca6...731 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.