cathlin Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai nachnoo skrev (3 timer siden): Du er utsatt for det jeg har valgt å kalle «Janteraseri». Jeg antar du forstår hva jeg mener. Det er nok riktig + en liten dråpe hypomani:-) Beklager til alle sårede sjeler. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai 17 minutes ago, Nicklusheletida said: Dol er bare dol. Det er mye viktigere hvordan vennenne dine i rl ser deg. Hvis man ikke har venner i rl blir DOL alt da. Anonymkode: 75f49...1a1 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man ikke har venner i rl blir DOL alt da. Anonymkode: 75f49...1a1 Men mitt svar var til ISW og jeg fått med meg at han har venner. 0 Siter
ISW Skrevet 17. mai Forfatter Skrevet 17. mai Takk for svar, alle sammen. @cathlin Der jeg opplever at du misforstår meg, er at du tror jeg hjelper andre for å få kred. Og ja, det er faktisk vondt å høre, fordi jeg begynner å tvile litt på meg selv. Være seg her inne, i Kirkens SOS eller ellers, så tror jeg og håper jeg at mine motiver er oppriktige. Så kan du selvsagt argumentere for at jeg ikke hadde trengt å dele dette i det hele tatt. Mange velger å være helt anonyme, også ovenfor venner og til dels familie, om dette frivillige arbeidet og hjelpen man gir. For meg er denne historien litt spesiell, all den tid jeg jobber med selvmordsforebygging og dere som har "kjent" meg her inne vet at jeg lenge hadde et noe anstrengt forhold (angst) til selvmord og denne problemstillingen generelt. Derfor synes jeg det er fint å kunne hjelpe andre, også fordi jeg jo har en del kunnskap om problemstillingen, og det er fint å kunne ha "gått videre" fra angsten. Uansett, som jeg skriver, så opplever jeg at du har vært litt "ute etter meg" hele tiden jeg har vært på dette forumet. Det skyldes kanskje til dels at jeg ikke helt forstår humoren din og at du kanskje ikke er så slem som jeg tror. Men jeg håper vi kan slutte med dette, vi må gjerne diskutere og være uenige om saker, men personangrep synes jeg ikke er så greit. 2 Siter
Eva Sofie Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (13 timer siden): Bekymringen min går på at jeg kanskje ikke er den jeg har ønsket å være, eller trodd jeg har vært. Jeg opplever at mitt ønske om å hjelpe andre mennesker er genuint, mens jeg opplevde at vedkommende påsto at jeg hjalp mennesker for å bygge eget ego (litt ala dr. House i den serien). Jeg mister tålmodigheten iblant, og det liker jeg ikke. Men jeg har i alle fall til hensikt å være så snill og hjelpsom som jeg kan, og derfor opplevde jeg denne tilbakemeldingen som veldig urettferdig. Den fikk meg imidlertid til å tvile litt på hvem jeg er. Jeg har ikke sett den tråden du sikter til, men tenk over om @nachno har et poeng. Jeg synes det høres rimelig ut av flere grunner. Det er mange måter å reagere på ved uenighet i svarene man får. Noen angriper person istedenfor sak. Det skjer tid til annen her på forumet. Jeg synes det sier mye om deg, at du kan ta til deg kritikk og reflektere over den. Ikke blankt avvise den. Det er en god personlig egenskap. 1 Siter
adhoc Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (14 timer siden): Men igjen, hva er å være snill? Jeg føler meg jo bra hvis jeg gjør noe godt for noen andre, men det er ikke motivasjonen min i seg selv. Jeg tenker at de færreste av oss er "rent" altruistiske - kanskje med Buddha og Jesus som unntak om man tror på sånt. Men spiller det noen rolle om man oppnår sekundærgevinster om handlingen bidrar til å hjelpe folk? Jeg har hatt det jeg selv opplever som genuint ønske om å hjelpe folk der utfallet ikke har vært optimalt, for på seg selv kjenner man ingen andre osv. Jeg har også hjulpet andre uten at jeg på noe som helst har hatt lyst eller ork, men som selv om det har vært en ren pliktøvelse, har resultert i at noen får det bedre. I førstnevnte tilfeller har jeg hatt god samvittighet for ønsket om å hjelpe, men måttet gå i meg selv i etterkant for å finne ut om jeg burde ha grepet an situasjonen annerledes. I sistnevnte har jeg ikke hatt dårlig samvittighet for at jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst, men tvert om gledet meg over resultatet. Moralsk kred forsøker jeg å holde unna likningen, jeg er nok for nytteorientert til å bevege meg inn i det landskapet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Om du er dritsekk må nesten de som står deg nære ha en formening om. Hvem man fremstiller seg på nett sier ingenting om en person. Her kan alle leke hva de vil. Anonymkode: 2e389...a1f 0 Siter
cathlin Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (4 timer siden): Takk for svar, alle sammen. @cathlin Der jeg opplever at du misforstår meg, er at du tror jeg hjelper andre for å få kred. Og ja, det er faktisk vondt å høre, fordi jeg begynner å tvile litt på meg selv. Være seg her inne, i Kirkens SOS eller ellers, så tror jeg og håper jeg at mine motiver er oppriktige. Så kan du selvsagt argumentere for at jeg ikke hadde trengt å dele dette i det hele tatt. Mange velger å være helt anonyme, også ovenfor venner og til dels familie, om dette frivillige arbeidet og hjelpen man gir. For meg er denne historien litt spesiell, all den tid jeg jobber med selvmordsforebygging og dere som har "kjent" meg her inne vet at jeg lenge hadde et noe anstrengt forhold (angst) til selvmord og denne problemstillingen generelt. Derfor synes jeg det er fint å kunne hjelpe andre, også fordi jeg jo har en del kunnskap om problemstillingen, og det er fint å kunne ha "gått videre" fra angsten. Uansett, som jeg skriver, så opplever jeg at du har vært litt "ute etter meg" hele tiden jeg har vært på dette forumet. Det skyldes kanskje til dels at jeg ikke helt forstår humoren din og at du kanskje ikke er så slem som jeg tror. Men jeg håper vi kan slutte med dette, vi må gjerne diskutere og være uenige om saker, men personangrep synes jeg ikke er så greit. Jeg har fått med meg at du flere ganger har kalt meg slem på dette forumet ja. 0 Siter
Grendel Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (18 timer siden): Men igjen, hva er å være snill? Jeg føler meg jo bra hvis jeg gjør noe godt for noen andre, men det er ikke motivasjonen min i seg selv. Å være snill er at det føles bra for deg å gjøre noe bra for andre. (I motsetning til å få glede av å skade andre for eksempel). Hvis du ikke føler noen glede av å glede andre så vil jeg kalle det å være pliktoppfyllende. 0 Siter
frosken Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (5 timer siden): Takk for svar, alle sammen. @cathlin Der jeg opplever at du misforstår meg, er at du tror jeg hjelper andre for å få kred. Og ja, det er faktisk vondt å høre, fordi jeg begynner å tvile litt på meg selv. Være seg her inne, i Kirkens SOS eller ellers, så tror jeg og håper jeg at mine motiver er oppriktige. Så kan du selvsagt argumentere for at jeg ikke hadde trengt å dele dette i det hele tatt. Mange velger å være helt anonyme, også ovenfor venner og til dels familie, om dette frivillige arbeidet og hjelpen man gir. For meg er denne historien litt spesiell, all den tid jeg jobber med selvmordsforebygging og dere som har "kjent" meg her inne vet at jeg lenge hadde et noe anstrengt forhold (angst) til selvmord og denne problemstillingen generelt. Derfor synes jeg det er fint å kunne hjelpe andre, også fordi jeg jo har en del kunnskap om problemstillingen, og det er fint å kunne ha "gått videre" fra angsten. Uansett, som jeg skriver, så opplever jeg at du har vært litt "ute etter meg" hele tiden jeg har vært på dette forumet. Det skyldes kanskje til dels at jeg ikke helt forstår humoren din og at du kanskje ikke er så slem som jeg tror. Men jeg håper vi kan slutte med dette, vi må gjerne diskutere og være uenige om saker, men personangrep synes jeg ikke er så greit. Nå har du fått en beklagelse fra @cathlin, og det er bra. Jeg synes ikke personangrep er greit, men jeg vet ikke helt om jeg synes denne tråden er helt grei heller - indirekte legger du vel opp til brukerdebatt/kritikk av cathlin? Du kunne ha fått drøftet nøyaktig samme tematikk uten såpass tydelig å rette søkelyset mot en bestemt bruker her inne, og du har vel flere ganger "stemplet henne" som slem/vanskelig - noe jeg ikke liker så godt. . Jeg tror du i hovedsak er snill og omtenksom, men tror kanskje også at du har en blind flekk mht. selvinnsikt i hvordan du forholder deg til kritikk her inne. Vi kan sannsynligvis alle bli bedre på mentalisering, jeg har i alle fall fått flere aha-opplevelser her inne mht. diskrepans mellom hva jeg opplever som mine intensjoner og virkningen på andre av det jeg gjør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai frosken skrev (6 minutter siden): Nå har du fått en beklagelse fra @cathlin, og det er bra. Jeg synes ikke personangrep er greit, men jeg vet ikke helt om jeg synes denne tråden er helt grei heller - indirekte legger du vel opp til brukerdebatt/kritikk av cathlin? Du kunne ha fått drøftet nøyaktig samme tematikk uten såpass tydelig å rette søkelyset mot en bestemt bruker her inne, og du har vel flere ganger "stemplet henne" som slem/vanskelig - noe jeg ikke liker så godt. . Jeg tror du i hovedsak er snill og omtenksom, men tror kanskje også at du har en blind flekk mht. selvinnsikt i hvordan du forholder deg til kritikk her inne. Vi kan sannsynligvis alle bli bedre på mentalisering, jeg har i alle fall fått flere aha-opplevelser her inne mht. diskrepans mellom hva jeg opplever som mine intensjoner og virkningen på andre av det jeg gjør. Jeg syns ikke det er greit det du gjør heller. Hvem i denne tråden visste at det var Cathlin han siktet til? Det er jo du som starter brukerdebatt her. Kanskje det er sårt for deg at noen kritiserer en du beskytter? Tenk gjennom det, eller er du for god for det? Anonymkode: 16257...8a8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg syns ikke det er greit det du gjør heller. Hvem i denne tråden visste at det var Cathlin han siktet til? Det er jo du som starter brukerdebatt her. Kanskje det er sårt for deg at noen kritiserer en du beskytter? Tenk gjennom det, eller er du for god for det? Anonymkode: 16257...8a8 Les hva ISW skrev i det innlegget du. Han som begynner med brukernavn. Anonymkode: 2e389...a1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai cathlin skrev (2 timer siden): Jeg har fått med meg at du flere ganger har kalt meg slem på dette forumet ja. Men det er du jo? Gå i deg selv Anonymkode: c6346...f87 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Les hva ISW skrev i det innlegget du. Han som begynner med brukernavn. Anonymkode: 2e389...a1f Feil. Det var cathlin som outet seg selv først. Anonymkode: c6346...f87 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai ISW skrev (20 timer siden): Jeg har minst en uvenn på dette forumet, som i mange år med jevne mellomrom angriper meg på det groveste i tråder. Vanligvis pleier jeg ikke å bry meg om dette i det hele tatt, men for et par uker siden ble jeg sterkt angrepet av vedkommende her inne. Hun beskyldte meg for både det ene og det andre, og det fikk meg til å tenke litt. Bekymringen min går på at jeg kanskje ikke er den jeg har ønsket å være, eller trodd jeg har vært. Jeg opplever at mitt ønske om å hjelpe andre mennesker er genuint, mens jeg opplevde at vedkommende påsto at jeg hjalp mennesker for å bygge eget ego (litt ala dr. House i den serien). Jeg mister tålmodigheten iblant, og det liker jeg ikke. Men jeg har i alle fall til hensikt å være så snill og hjelpsom som jeg kan, og derfor opplevde jeg denne tilbakemeldingen som veldig urettferdig. Den fikk meg imidlertid til å tvile litt på hvem jeg er. Jeg er klar over at det er syke mennesker her inne, og at man skal tåle en del. Det synes jeg at jeg gjør, bortsett fra når det blir helt uakseptable personangrep som dette. Men igjen, hva er å være snill? Jeg føler meg jo bra hvis jeg gjør noe godt for noen andre, men det er ikke motivasjonen min i seg selv. Nei, jeg vet ikke.. God fredag og god 17.mai i morgen. Jeg personlig opplevde deg som en jævla stor drittsekk en gang!!! Du gikk til angrep på meg/mitt innlegg tilsynelatende helt uten grunn, og du rettet en «trussel» mot meg! Ser jeg bort fra akkurat den episoden skriver du flere veloverveide og kloke svar til flere brukere her. Anonymkode: 03c42...a56 0 Siter
psykedeliker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg personlig opplevde deg som en jævla stor drittsekk en gang!!! Du gikk til angrep på meg/mitt innlegg tilsynelatende helt uten grunn, og du rettet en «trussel» mot meg! Hva er forskjellen på en "trussel" og en trussel? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Feil. Det var cathlin som outet seg selv først. Anonymkode: c6346...f87 Ikke for meg som er en forholdsvis ny bruker. Anonymkode: 3a5c3...6a6 0 Siter
Vhanja Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg personlig opplevde deg som en jævla stor drittsekk en gang!!! Du gikk til angrep på meg/mitt innlegg tilsynelatende helt uten grunn, og du rettet en «trussel» mot meg! Ser jeg bort fra akkurat den episoden skriver du flere veloverveide og kloke svar til flere brukere her. Anonymkode: 03c42...a56 Hvordan skal ISW kunne forholde seg til dette når du skriver som anonym og ikke utdyper hvilket innlegg det var snakk om? Personlig synes jeg at alle disse "He said, she said"-innleggene heller bør tas på privat melding enn i offentlig forum. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Vhanja skrev (1 minutt siden): Hvordan skal ISW kunne forholde seg til dette når du skriver som anonym og ikke utdyper hvilket innlegg det var snakk om? Personlig synes jeg at alle disse "He said, she said"-innleggene heller bør tas på privat melding enn i offentlig forum. Det er jeg enig i. Lage egne tråder blir for dumt. Anonymkode: 2e389...a1f 0 Siter
frosken Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns ikke det er greit det du gjør heller. Hvem i denne tråden visste at det var Cathlin han siktet til? Det er jo du som starter brukerdebatt her. Kanskje det er sårt for deg at noen kritiserer en du beskytter? Tenk gjennom det, eller er du for god for det? Anonymkode: 16257...8a8 Jeg skrev mitt innlegg etter at det ikke lenger forelå noen tvil om hvem det var. Men mitt poeng er ikke å rette noen voldsom kritikk mot isw - tvert i mot - men jeg oppfattet det som han genuint ville ha tilbakemeldinger på det han skrev. Og det tror jeg fortsatt at han gjør. Og selvfølgelig berøres jeg ekstra når det gjelder mennesker jeg kjenner og bryr meg om, men det betyr ikke at det ikke er lov til å rette kritikk mot handlinger utført av disse menneskene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.