Gå til innhold

Dere som har slutta på Quetiapin?🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt medisinen nå i 1 år mot søvn ca 50 mg🙈

nå har jeg trappa ned men det er helt jævlig uten.

jeg er på mitt 4 døgn uten sove.har kvalme, hodepine , veldig nedstemt , irritabel osv

andre som har lignende erfaring ? 
håpet bare så dette skal gå seg til ❤️

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Kjedelig at du har det såpass vondt som du har, og kanskje litt klønete håndtert fra behandleren din dette.

Quetiapin har en "dobbelt-effekt" for søvn, ved at den både er ordinært sederende (antihistamineffekt) og beroligende. Det er ikke alltid så enkelt å bare slutte med en slik medisin. 

Du har flere alternativer - jeg tror personlig at jeg ville gjort en slags nedtrapping ved å velge en medisin en periode som bare hadde en av disse virkningene, f.eks. er Zonat en kort periode et godt alternativ. Denne er sederende, men har ikke den beroligende komponenten som Quetiapin har. 

Du vil jo få sove etterhvert, men dette ble kanskje litt i overkant hvis du ikke har sovet på 4 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på 1000 mg og fulgte nedtrappingsplan, jeg fikk ikke noe ubehag.

Anonymkode: 40fc4...df6

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (2 timer siden):

Hei,

Kjedelig at du har det såpass vondt som du har, og kanskje litt klønete håndtert fra behandleren din dette.

Quetiapin har en "dobbelt-effekt" for søvn, ved at den både er ordinært sederende (antihistamineffekt) og beroligende. Det er ikke alltid så enkelt å bare slutte med en slik medisin. 

Du har flere alternativer - jeg tror personlig at jeg ville gjort en slags nedtrapping ved å velge en medisin en periode som bare hadde en av disse virkningene, f.eks. er Zonat en kort periode et godt alternativ. Denne er sederende, men har ikke den beroligende komponenten som Quetiapin har. 

Du vil jo få sove etterhvert, men dette ble kanskje litt i overkant hvis du ikke har sovet på 4 dager.

Hmm kan man trappe ned ved å bruke en annnen medisin?

Jeg har brukt alimemazin lenge. Og får abstinens hvis prøver slutte og fikk beskje om at den må trappes ned. 
men kan man da altså kutte den tvert hvis man innfører en annne medisin istedet?

Anonymkode: 6ebde...dd3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...