AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Eller iallefall bedre? Er det flere som er vært veldig dårlige av ptsd, med «kroniske» symptomer og ute av funksjon? Er konstant trigget. Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Går du til behandling eller får medisiner for det? Anonymkode: 99a2f...511 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Undersøk først om diagnosen du har satt er riktig. En forutsetning for all bedring, uansett problemstilling, er å ta til seg råd og tips. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Det er mye PTSD-symptomer som harblitt veldig mye bedre for meg som f. eksdysregulering av nervesystemet, men jeg har fortsatt en del kondisjonerte traumeresponser som jeg sliter med å bli kvitt. Hjernen klarer ikke slippe tak i det Anonymkode: e1c79...fe9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mye PTSD-symptomer som harblitt veldig mye bedre for meg som f. eksdysregulering av nervesystemet, men jeg har fortsatt en del kondisjonerte traumeresponser som jeg sliter med å bli kvitt. Hjernen klarer ikke slippe tak i det Anonymkode: e1c79...fe9 Så spennende, og fint å høre. Hvilke symptomer har bedret seg? Hvordan har du jobbet med dysfunksjonelt nervesystem? Jeg forsøker roe nervesystemet, men når kroppen og hjernen er i full beredskap er det jo litt som å prøve slukke Brann med tennvæske eller gjøre pusteøvelse men man løper fra løven.. Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Går du til behandling eller får medisiner for det? Anonymkode: 99a2f...511 Ikke nå. Dårlig opplevelse på dps. Har ikke noe nytte av medisiner. Men skal starte hos en privat psykolog. Derfor jeg er spent på om det er mulig dette her😅 Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke nå. Dårlig opplevelse på dps. Har ikke noe nytte av medisiner. Men skal starte hos en privat psykolog. Derfor jeg er spent på om det er mulig dette her😅 Anonymkode: 027f2...b32 Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd, etter å ha blitt feildiagnostisert av dps og dermed feil behandling der, så jeg tror også jeg vil gå privat. Har fått tips om noen dyktige folk i Oslo, men 2500 kr per gang blir jo 10 000 i mnd. Hvis jeg får et bedre liv, er det jo verdt det. Men vondt at jeg skal måtte blakke meg av smerte andre har påført meg 😔 Anonymkode: 10367...98b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd, etter å ha blitt feildiagnostisert av dps og dermed feil behandling der, så jeg tror også jeg vil gå privat. Har fått tips om noen dyktige folk i Oslo, men 2500 kr per gang blir jo 10 000 i mnd. Hvis jeg får et bedre liv, er det jo verdt det. Men vondt at jeg skal måtte blakke meg av smerte andre har påført meg 😔 Anonymkode: 10367...98b Huff, ikke enkelt. Fikk du diagnosen av en privat? Det er jo ikke enkelt med diagnoser heller, så mye som overlapper. Men vet ikke om man nødvendigvis må ha en «diagnose» heller. En psykolog jeh snakket med en gang mente det ikke var det viktigste, men hun ville hjelpe med symptomer og Å få det bedre . Så jeg vet ikke lykke til. Ja det er kjempesynd det er så dyrt Men virker som mange får bedre hjelp privat Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai jeg ble kvitt den diagnosen med terapi og healing. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai stjernestøv skrev (12 minutter siden): jeg ble kvitt den diagnosen med terapi og healing. Så bra! Hva slags terapi hadde du? Healding er spennende syns jeg, selvom jeg er skeptiker Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så bra! Hva slags terapi hadde du? Healding er spennende syns jeg, selvom jeg er skeptiker Anonymkode: 027f2...b32 Jeg skrev ut veldig mye og fikk bearbeidet det. Ja sammen med psykolog og healing gjorde det for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Så spennende, og fint å høre. Hvilke symptomer har bedret seg? Hvordan har du jobbet med dysfunksjonelt nervesystem? Jeg forsøker roe nervesystemet, men når kroppen og hjernen er i full beredskap er det jo litt som å prøve slukke Brann med tennvæske eller gjøre pusteøvelse men man løper fra løven.. Anonymkode: 027f2...b32 Fra kronisk depresjon, utmattelse og fordøyelsesproblemer er jeg nå hverken deprimert, har bra med energi som oftest og jeg har fått mye bedre fordøyelse. Når det kommer til regulering av nervesystemet så er det noe du bør starte med på egenhånd. Bli kjent med egen kropp og tilstander over tid slik at du etterhvert kjenner igjen hvilken tilstand nervesystemet er i. Er det avslappet? Oppjaget? Nedstengt? Så jeg startet med å øve kroppen til å komme oftere og oftere over i avslappingsmodus på egenhpnd. Når jeg etterhvert fikk en tryggere base å gå utifra så har jeg utfordret meg på ting som aktiverer stressresponser forsiktig over tid. Nøkkelen er dog å ikke pushe for hardt, men velge utfordringer og varighet som ikke er mer utfordrende enn at du bevarer en viss form for kontroll og ikke blir totalt overveldet. Gjør man det over tid og står i det ubehaget så kan man faktisk bli ganske så mye bedre etter hvert! Anonymkode: e1c79...fe9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra kronisk depresjon, utmattelse og fordøyelsesproblemer er jeg nå hverken deprimert, har bra med energi som oftest og jeg har fått mye bedre fordøyelse. Når det kommer til regulering av nervesystemet så er det noe du bør starte med på egenhånd. Bli kjent med egen kropp og tilstander over tid slik at du etterhvert kjenner igjen hvilken tilstand nervesystemet er i. Er det avslappet? Oppjaget? Nedstengt? Så jeg startet med å øve kroppen til å komme oftere og oftere over i avslappingsmodus på egenhpnd. Når jeg etterhvert fikk en tryggere base å gå utifra så har jeg utfordret meg på ting som aktiverer stressresponser forsiktig over tid. Nøkkelen er dog å ikke pushe for hardt, men velge utfordringer og varighet som ikke er mer utfordrende enn at du bevarer en viss form for kontroll og ikke blir totalt overveldet. Gjør man det over tid og står i det ubehaget så kan man faktisk bli ganske så mye bedre etter hvert! Anonymkode: e1c79...fe9 Takk❤️ ja øver. Men foreløpig null kontroll😅 Har ingen nøytral å regulere tilbake til nå og det er som systemet er livredd for å «slippe»… om du skjønner Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Avhengig av hvor inngrodd ting er så tar det lang tid å vende nervesystemet til nye "reguleringsvaner". Tenker det viktigste er å bli mer og mer kjent med seg selv, og hva som virker samt å ha tålmodighet med prosessen. Noen dager er jeg dysregulert ferdig snakket og da må keg bare gi det tid. Men ved å respektere dette og forstå hva man trenger når så skjer det et gradvis skifte hvor man oftere kan være regulert og sjeldnere får så sterke reaksjoner Anonymkode: e1c79...fe9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Avhengig av hvor inngrodd ting er så tar det lang tid å vende nervesystemet til nye "reguleringsvaner". Tenker det viktigste er å bli mer og mer kjent med seg selv, og hva som virker samt å ha tålmodighet med prosessen. Noen dager er jeg dysregulert ferdig snakket og da må keg bare gi det tid. Men ved å respektere dette og forstå hva man trenger når så skjer det et gradvis skifte hvor man oftere kan være regulert og sjeldnere får så sterke reaksjoner Anonymkode: e1c79...fe9 Ja det er nok noe i det. Og tålmodighet… som er utfordrende når systemet fyrer døgnet rundt. Og det er det i seg selv som er triggende.. så hvordan kan man da snappe ut av det og få kontakt med seg selv og den nøytralen bak den konstante trigga angst aktige tilstanden. Mikro øyblikk med regulering? Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai stjernestøv skrev (På 18.5.2025 den 17.41): Jeg skrev ut veldig mye og fikk bearbeidet det. Ja sammen med psykolog og healing gjorde det for meg. Skriving er sikkert ikke så dumt nei. Jeg merker at jeg stenger igjen og ikke tør tenke eller ta innover meg det vanskelige Anonymkode: 027f2...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det er nok noe i det. Og tålmodighet… som er utfordrende når systemet fyrer døgnet rundt. Og det er det i seg selv som er triggende.. så hvordan kan man da snappe ut av det og få kontakt med seg selv og den nøytralen bak den konstante trigga angst aktige tilstanden. Mikro øyblikk med regulering? Anonymkode: 027f2...b32 Ja, små øyeblikk er det som gjelder. Selvmedfølelse og aksept. Så kan man sikkert ha mye itbytte av konkrete avspenningsteknikker/reguleringsverktøy som yoga f. eks. Yoga har hjulpet meg enoormt, men også det er noe som tar årevis før effekten virkelig gir utslag. I mellomtiden må man bare holde i gang Anonymkode: e1c79...fe9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, små øyeblikk er det som gjelder. Selvmedfølelse og aksept. Så kan man sikkert ha mye itbytte av konkrete avspenningsteknikker/reguleringsverktøy som yoga f. eks. Yoga har hjulpet meg enoormt, men også det er noe som tar årevis før effekten virkelig gir utslag. I mellomtiden må man bare holde i gang Anonymkode: e1c79...fe9 Jeg har også begynt med yoga og er positivt overrasket over hvor raskt jeg fikk effekt. Hadde egentlig ikke noe tro på det, så jeg er optimistisk 🙂 Anonymkode: 10367...98b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.