Gå til innhold

Kan man bli bra av ptsd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller iallefall bedre?

Er det flere som er vært veldig dårlige av ptsd, med «kroniske» symptomer og ute av funksjon? 

Er konstant trigget. 

Anonymkode: 027f2...b32

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Går du til behandling eller får medisiner for det?

Anonymkode: 99a2f...511

Skrevet

Undersøk først om diagnosen du har satt er riktig.

En forutsetning for all bedring, uansett problemstilling, er å ta til seg råd og tips.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye PTSD-symptomer som harblitt veldig mye bedre for meg som f. eksdysregulering av nervesystemet, men jeg har fortsatt en del kondisjonerte traumeresponser som jeg sliter med å bli kvitt. Hjernen klarer ikke slippe tak i det

Anonymkode: e1c79...fe9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mye PTSD-symptomer som harblitt veldig mye bedre for meg som f. eksdysregulering av nervesystemet, men jeg har fortsatt en del kondisjonerte traumeresponser som jeg sliter med å bli kvitt. Hjernen klarer ikke slippe tak i det

Anonymkode: e1c79...fe9

Så spennende, og fint å høre. Hvilke symptomer har bedret seg?

Hvordan har du jobbet med dysfunksjonelt nervesystem? Jeg forsøker roe nervesystemet, men når kroppen og hjernen er i full beredskap er det jo litt som å prøve slukke Brann med tennvæske eller gjøre pusteøvelse men man løper fra løven..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Går du til behandling eller får medisiner for det?

Anonymkode: 99a2f...511

Ikke nå. Dårlig opplevelse på dps. Har ikke noe nytte av medisiner. Men skal starte hos en privat psykolog. Derfor jeg er spent på om det er mulig dette her😅

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke nå. Dårlig opplevelse på dps. Har ikke noe nytte av medisiner. Men skal starte hos en privat psykolog. Derfor jeg er spent på om det er mulig dette her😅

Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd, etter å ha blitt feildiagnostisert av dps og dermed feil behandling der, så jeg tror også jeg vil gå privat. Har fått tips om noen dyktige folk i Oslo, men 2500 kr per gang blir jo 10 000 i mnd. Hvis jeg får et bedre liv, er det jo verdt det. Men vondt at jeg skal måtte blakke meg av smerte andre har påført meg 😔

Anonymkode: 10367...98b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har nettopp fått diagnosen k-ptsd, etter å ha blitt feildiagnostisert av dps og dermed feil behandling der, så jeg tror også jeg vil gå privat. Har fått tips om noen dyktige folk i Oslo, men 2500 kr per gang blir jo 10 000 i mnd. Hvis jeg får et bedre liv, er det jo verdt det. Men vondt at jeg skal måtte blakke meg av smerte andre har påført meg 😔

Anonymkode: 10367...98b

Huff, ikke enkelt. Fikk du diagnosen av en privat?

Det er jo ikke enkelt med diagnoser heller, så mye som overlapper. Men vet ikke om man nødvendigvis må ha en «diagnose» heller. En psykolog jeh snakket med en gang mente det ikke var det viktigste, men hun ville hjelpe med symptomer og Å få det bedre . Så jeg vet ikke

lykke til. Ja det er kjempesynd det er så dyrt 

Men virker som mange får bedre hjelp privat 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...