Gå til innhold

Noen som vil dele sine erfaringer med Solian (Amisulprid) ? eller andre antipsykotika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal legge til et antipsykotika på medisinlisten min ( bruker fra før antidepressiva og stemningstabiliserende) . Trenger den mot angst , nedstsemthet , tankekjør , dårlig konsentrasjonsevne og forebygge grensepsykose. 

Hvilken erfaring har dere med Solian ? eller andre antipsykotika mot det overnevnte? 

Anonymkode: 2a033...c6c

psykedeliker
Skrevet

Jeg har bare dårlige erfaringer med antipsykotika.

Skrevet

For meg funker leponex best mot psykose, tankekjør og nedstemthet. Men det er leponex som har de verste bivirkningene, som forstoppelse, sikling på puten om natta og litt dårlig korttids hukommelse. Siklingen er jo ikke noe alvorlig da men er bare irriterende.

Skrevet

Jeg bruker 4mg Risperdal og 400mg Leponex, har nylig sluttet på Orfiril.

AnonymBruker
Skrevet
Sonic1 skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker 4mg Risperdal og 400mg Leponex, har nylig sluttet på Orfiril.

takk for svar 🙂  kan det hende du har for høy dose siden du har de bivirkningene? 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 timer siden):

Jeg har bare dårlige erfaringer med antipsykotika.

hvordan og hvilke ?

Skrevet

Jeg brukte solian for mange år tilbake, så vidt jeg husker så fungerte den greit.

Har også forsøkt zyprexa, seroquel, fluanxol og abilify som også har fungert bra for meg. Eneste bivirkningene jeg har hatt er økt matlyst på de to førstnevnte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

takk for svar 🙂  kan det hende du har for høy dose siden du har de bivirkningene? 

Har brukt 900mg Leponex før så jeg føler ikke jeg har for høy dose nå. På 900mg så hadde jeg fryktelige magesmerter. Kan ikke hverken øke eller senke Leponex noe mere så jeg har optimal dose nå. Så det eneste som kan gjøres er å øke Risperdal men jeg tror den er på optimal dose foreløpig. Føler meg ganske frisk på de dosene.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg har prøvd en rekke antipsykotiske medisiner inkludert Solian. Solian virket greit, men jeg får bedre effekt av zyprexa somnjeg har gått på i over 20 år. Zyprexa er bedre for søvn, da jeg er vant med den. Derfor sov jeg dårlig på solian, som ikke har like stor effekt på søvn.. Ellers var det en bra medisin.

stjernestøv
Skrevet

Solian virket bra men fikk veldig maurkryp av den. 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har de ikke hatt ønsket effekt.

Var ett par jeg fikk ulvehunger på, å slik orker jeg ikke leve livet, så de vet jeg ikke om hadde fungert.

Anonymkode: b01c9...ae1

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hvordan og hvilke ?

Zyprexa. Den løste ikke problemet i utgangspunktet, og bivirkningene gjorde bare situasjonen verre. Brukte mange år på å komme meg igjen.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...