Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fru2020
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det skal gjøres en medisinvurdering. Vil en ved en slik vurdering også utrede for diagnoser for å vite hvilken medisin jeg skal gå på?

nachnoo
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har fått beskjed om at det skal gjøres en medisinvurdering. Vil en ved en slik vurdering også utrede for diagnoser for å vite hvilken medisin jeg skal gå på?

Hvis psykiateren mener nåværende diagnose er usikker, vil en ny diagnostisk vurdering være nødvendig.

Om det vurderes at det ikke er grunn til å stille spørsmål ved nåværende diagnose, vil det ikke bli gjort en ny diagnostisk vurdering.

Fru2020
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvis psykiateren mener nåværende diagnose er usikker, vil en ny diagnostisk vurdering være nødvendig.

Om det vurderes at det ikke er grunn til å stille spørsmål ved nåværende diagnose, vil det ikke bli gjort en ny diagnostisk vurdering.

Ok. Da blir det muligens utredning siden behandleren min mistenker bipolar. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Fru2020 said:

Det er vel på tide. Du har jo sagt du ønsker utredning for bipolar i flere år. 

Anonymkode: 48626...327

nachnoo
Skrevet
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Har du noen gang vært så "oppover" at folk har reagert på deg? Aktivitet, pratsom, oversosial, hyperseksuell

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel på tide. Du har jo sagt du ønsker utredning for bipolar i flere år. 

Anonymkode: 48626...327

Ja,  det hadde vært fint.  Jeg håper også at de kan ta vekk personlighetsforstyrrelsen.

nachnoo skrev (26 minutter siden):

Har du noen gang vært så "oppover" at folk har reagert på deg? Aktivitet, pratsom, oversosial, hyperseksuell

Jeg pleier å bli slik at folk synes det er morsomt å være sammen med meg.  Jeg blir ekstremt happy og oppfatter meg selv som det lykkeligste mennesket på jord. Sist gang reagerte sønnen min og spurte hva har skjedd med deg, Mamma?

Da jeg var i jobb ble jeg i noen av de rundene innkalt på sjefens kontor hvor jeg ble bedt om å jobbe mindre og ta på meg færre oppgaver.

Det er veldig gøy med oppturene. Det eneste utfordrende er at jeg bruker svært mye penger i slike perioder.

nachnoo
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg pleier å bli slik at folk synes det er morsomt å være sammen med meg.  Jeg blir ekstremt happy og oppfatter meg selv som det lykkeligste mennesket på jord. Sist gang reagerte sønnen min og spurte hva har skjedd med deg, Mamma?

Da jeg var i jobb ble jeg i noen av de rundene innkalt på sjefens kontor hvor jeg ble bedt om å jobbe mindre og ta på meg færre oppgaver.

Det er veldig gøy med oppturene. Det eneste utfordrende er at jeg bruker svært mye penger i slike perioder.

Etter min mening trenger du ingen ny utredning. Du trenger å bli korrekt behandlet for BP2.

Fru2020
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Etter min mening trenger du ingen ny utredning. Du trenger å bli korrekt behandlet for BP2.

Men jeg går allerede på Lamictal og det hjelper ikke noe særlig.  Prøvde å slutte på dem, men da gikk det fort galt så noe virkning har de.

Er det andre medisiner som brukes ved BP2?

Glitter
Skrevet
Fru2020 skrev (27 minutter siden):

Men jeg går allerede på Lamictal og det hjelper ikke noe særlig.  Prøvde å slutte på dem, men da gikk det fort galt så noe virkning har de.

Jeg hadde lite til ingen effekt av Lamictal. Etter jeg fikk bipolar lidelse på papiret så fikk jeg etter hvert prøve Litium. Den hjalp så absolutt mye bedre enn Lamictal. Kan fortsatt bli deprimert slik jeg ble i fjor med alvorlig depresjon, men uansett så har både depresjoner og begynnende hypomanier kommet sjeldnere. Det pluss ECT som gjorde underverker på meg. 

Så du kan spørre din behandler om du kan prøve Litium. Men mulig du må ha fastsatt diagnose innenfor det bipolare spekteret før du kan få Litium. 

nachnoo
Skrevet
Fru2020 skrev (8 timer siden):

Litium er vanligvis neste medisin som forsøkes.

Fru2020
Skrevet
Glitter skrev (12 timer siden):

Jeg hadde lite til ingen effekt av Lamictal. Etter jeg fikk bipolar lidelse på papiret så fikk jeg etter hvert prøve Litium. Den hjalp så absolutt mye bedre enn Lamictal. Kan fortsatt bli deprimert slik jeg ble i fjor med alvorlig depresjon, men uansett så har både depresjoner og begynnende hypomanier kommet sjeldnere. Det pluss ECT som gjorde underverker på meg. 

Så du kan spørre din behandler om du kan prøve Litium. Men mulig du må ha fastsatt diagnose innenfor det bipolare spekteret før du kan få Litium. 

Behandler sa at han ville jeg skulle mediainvurderes. Jeg tror også at man må ha bipolar diagnose for å prøve litium.

nachnoo skrev (3 timer siden):

Litium er vanligvis neste medisin som forsøkes.

Jeg synes litium høres skummelt ut.  Kan man få litium uten å formelt ha bipolar diagnose

nachnoo
Skrevet

De bør jo vurdere diagnosen din og finne ut at du har BP. Når Lamictal ikke har god nok effekt,kan litium være neste skritt.

Fru2020
Skrevet
nachnoo skrev (3 timer siden):

De bør jo vurdere diagnosen din og finne ut at du har BP. Når Lamictal ikke har god nok effekt,kan litium være neste skritt.

Det tenker jeg også at de bør.  Jeg håper de gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...