Siena Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hvis jeg har en dårlig dag eller flere dårlige dager så blir jeg fort redd for at jeg begynner å bli eller har blitt deprimert og bekymrer meg mye over det, og jeg bare lurer litt på hvordan en kan unngå dette? For som oftest viser det jo seg at det ikke var noen depresjon, men 'bare' ett par vanlige dårlige dager. Det føles jo litt bortkastet å ha bekymret seg over depresjon da, eller er det kanskje bare sunt å være bevisst? Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig tenker er best. Hva tenker dere? 0 Siter
Stormwind Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Siena skrev (25 minutter siden): Hvis jeg har en dårlig dag eller flere dårlige dager så blir jeg fort redd for at jeg begynner å bli eller har blitt deprimert og bekymrer meg mye over det, og jeg bare lurer litt på hvordan en kan unngå dette? For som oftest viser det jo seg at det ikke var noen depresjon, men 'bare' ett par vanlige dårlige dager. Det føles jo litt bortkastet å ha bekymret seg over depresjon da, eller er det kanskje bare sunt å være bevisst? Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig tenker er best. Hva tenker dere? Det er jo greit at du er oppmerksom på dette når slike tanker kommer. Det du kan gjøre er å bare observere tankene som kommer, for så å bare gi slipp på de. Som du sier så kan det bare være noen dårlige dager som går over etter en stund. 0 Siter
Siena Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden (endret) Stormwind skrev (8 minutter siden): Det er jo greit at du er oppmerksom på dette når slike tanker kommer. Det du kan gjøre er å bare observere tankene som kommer, for så å bare gi slipp på de. Som du sier så kan det bare være noen dårlige dager som går over etter en stund. Det er det behandleren min brukte si om overtenkingstanker også. At man må forsøke å bare observere de også la de gå, for det er jo veldig lett å begynne å overtenke og gruble. Men det er ikke så lett å få til synes jeg. Jeg er i alle fall veldig sånn som person at jeg naturlig begynner å gruble og da er det vanskelig å stoppe det. Endret 5 timer siden av Siena 0 Siter
Glitter Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg har det på samme måte, men øver meg på å ikke tenke det verste med en gang. Noen ganger har jeg erfart at det kun var uforklarlige negative tanker og følelser, men at det har gått over etter noen dager. Andre ganger etter at jeg sluttet på prevensjon og fått normal syklys igjen så har det vist seg å bare være noen dager med PMS. Men uansett hver gang jeg har hatt det litt kjipt etter depresjon i fjor ble behandlet med ECT så har de nedturene som kommer her og der bare vært kortvarig og ikke depresjon. 0 Siter
Siena Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Glitter skrev (5 minutter siden): Jeg har det på samme måte, men øver meg på å ikke tenke det verste med en gang. Noen ganger har jeg erfart at det kun var uforklarlige negative tanker og følelser, men at det har gått over etter noen dager. Andre ganger etter at jeg sluttet på prevensjon og fått normal syklys igjen så har det vist seg å bare være noen dager med PMS. Men uansett hver gang jeg har hatt det litt kjipt etter depresjon i fjor ble behandlet med ECT så har de nedturene som kommer her og der bare vært kortvarig og ikke depresjon. Er nok lurt det å ikke tenke det verste med en gang. Jeg gjør lett det, i alle fall mesteparten av tiden. Hvordan øver du på å ikke tenke det verste? Så godt å høre at det bare har vært kortvarig. Jeg hadde en depresjon på slutten av året i fjor, men den var bare moderat heldigvis og jeg kom meg forholdsvis fort ut av den, for meg var det litium som hjalp. Utenom det så har det bare vært kortvarige nedturer her også. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Siena skrev (43 minutter siden): Er nok lurt det å ikke tenke det verste med en gang. Jeg gjør lett det, i alle fall mesteparten av tiden. Hvordan øver du på å ikke tenke det verste? Så godt å høre at det bare har vært kortvarig. Jeg hadde en depresjon på slutten av året i fjor, men den var bare moderat heldigvis og jeg kom meg forholdsvis fort ut av den, for meg var det litium som hjalp. Utenom det så har det bare vært kortvarige nedturer her også. Jeg bare sier til meg selv at jeg må ha is I magen. Se det an og ikke hoppe rett på at det er depresjon. Hjelper også å ha dagboken her inne for der kan jeg skrive det av meg samt få tilbakemeldinger. 1 Siter
Siena Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (1 minutt siden): Jeg bare sier til meg selv at jeg må ha is I magen. Se det an og ikke hoppe rett på at det er depresjon. Hjelper også å ha dagboken her inne for der kan jeg skrive det av meg samt få tilbakemeldinger. Ja, det var lurt. Det er jo mye mer konstruktivt enn å med en gang bekymre seg. Det kan jeg skjønne, kanskje jeg oppretter dagbok jeg også. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Siena skrev (10 minutter siden): Ja, det var lurt. Det er jo mye mer konstruktivt enn å med en gang bekymre seg. Det kan jeg skjønne, kanskje jeg oppretter dagbok jeg også. Absolutt. Det er flere som ser verdien i å ha en dagbok her. Så er det jo andre som tenker negativt om det, men for min del har det vært positivt. Før opprettet jeg egne tråder mye oftere enn hva jeg gjør nå. Etter hvert gjorde det nok at jeg sjeldnere ble angrepet av sure anonyme brukere som egentlig bare var ute etter å ta meg på ting. Det pluss egen modning har nok gjort at jeg får være mer i fred. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.