AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Enten det er 1 døgn eller flere måneder. Dere er heldige som faktisk får innleggelse når dere er dårlig for er mange som ikke får det uansett hvor dårlig man er. Jeg får ikke det. Vet ikke om det er fordi jeg aldri har utagert, skadet meg selv eller truet med å gjøre noe sånt, men for meg virker det som at man må gjøre det for å bli innlagt når man er dårlig. Anonymkode: ce54c...cc1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg er en av de "heldige" som får innleggelse når jeg trenger det. Det er leit å høre at ikke alle får den hjelpen de føler de trenger, men jeg tror akkurat det er litt tilfeldig også ut i fra hvor man bor og hvilke helsepersonell man møter på? Jeg kan så klart ikke svare for alle, men jeg kan jo svare for meg selv. Jeg har aldri utagert eller skadet meg selv, men jeg ble veldig dårlig da jeg først ble psykisk syk og jeg regner med det er derfor jeg får innleggelse, fordi de frykter jeg skal bli like dårlig igjen hvis jeg ikke innlegges. Anonymkode: e324f...0a9 2 Siter
Everybody Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Blir man bedre av å være der? Eller er det fordi du vil ha et trygt sted når du er suicidal eller å ha ansatte å snakke med? 0 Siter
Glitter Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Føler meg ikke direkte heldig som har fått innleggelse ved behov, men jeg føler meg takknemlig. Hadde ikke vært i live nå hvis jeg ikke hadde fått hjelp. I august i fjor ble jeg avbrutt midt i et selvmordsforsøk og det endte med 7,5 måneder under tvang. Så stor ressursbruk hadde nok ikke vært aktuelt dersom de ikke så alvoret i situasjonen. Om du burde blitt innlagt eller ikke vet ikke jeg, men jeg synes det blir litt feil å si at noen er heldig fordi de blir innlagt. Når man blir innlagt så er man ganske dårlig. Ser ikke hva som er så heldig med det. Hvis du mener du burde fått mer hjelp enn du får så bør du sende inn en klage. Enten til DPS eller fylkeslegen. Vet ikke helt gangen i det der. Skjønner det er vondt å se at andre får hjelp samtidig som du ikke opplever at du får det selv. Men det kan være tilstander som du ikke kan se, som avgjør det. 0 Siter
Vendi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg får ikke det. Vet ikke om det er fordi jeg aldri har utagert, skadet meg selv eller truet med å gjøre noe sånt, men for meg virker det som at man må gjøre det for å bli innlagt når man er dårlig. Man må ikke det, nei. Det holder lenge å ha en alvorlig psykisk sykdom.. Endret 6 timer siden av Vendi 0 Siter
Everybody Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Hvordan har egentlig en innleggelse gjort dere andre her noe bedre? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Everybody skrev (Akkurat nå): Hvordan har egentlig en innleggelse gjort dere andre her noe bedre? Det å ha noen å snakke med, trygghet og rutiner. Anonymkode: e324f...0a9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Glitter said: I august i fjor ble jeg avbrutt midt i et selvmordsforsøk og det endte med 7,5 måneder under tvang. Det er sånn jeg sier at man må si ifra til noen at man er iferd med å ta selvmord eller gjøre et forsøk og så si ifra om hva man har gjort for å bli innlagt. Jeg har aldri drevet med verken selvskading eller fortalt noen om at jeg skulle ta selvmord. Anonymkode: ce54c...cc1 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sånn jeg sier at man må si ifra til noen at man er iferd med å ta selvmord eller gjøre et forsøk og så si ifra om hva man har gjort for å bli innlagt. Jeg har aldri drevet med verken selvskading eller fortalt noen om at jeg skulle ta selvmord. Anonymkode: ce54c...cc1 Det gjorde ikke jeg heller. Men ble stoppet likevel. Jeg kan bare anta at de så hvor dårlig jeg var siden jeg var innlagt så lenge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg er misunnelig på de som blir innlagt lenge. Jeg får bare innleggelse i 1-2 dager på akuttpsykiatrisk når jeg er veldig dårlig. (har borderline) Men jeg er heldig som blir innlagt selvom det er kort, ikke alle som blir det. Jeg skjønner trådstarter veldig godt. Det kan føles urettferdig at noen får masse innleggelser mens en selv ikke får noenting Anonymkode: 8b1a9...529 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.