Gå til innhold

Antipsykotika og kriminalitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at antipsykotika kan kontrollere et menneske så mye at h*n slutter å begå kriminelle handlinger? Eller er det bare tull og at det er personen selv som tar avgjørelsene? Hvorfor må jeg ta antipsykotika for å være ute i samfunnet? Før jeg startet på dem begikk jeg flere kriminelle handlinger og ble dømt til tvungen psykisk helsevern. Alle i systemet mener det var fordi jeg "handlet på mine vrangforestillinger". Jeg ønsker bare å forstå meg selv og hvor mye kontroll jeg har over egne handlinger

Anonymkode: 57119...6ba

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke så mye informasjon, men basert på det du skriver så tenker jeg som dette:

Du har vel kjent selv om du er i stand til å kontrollere dine kriminelle handlinger når du får vrangforestillingene du har?

Det er da logisk at antipsykotika vil fjerne vrangforestillingene dine og dermed også din motivasjon til å begå kriminelle handlinger.

Anonymkode: 6efda...353

Skrevet

Men fjernet medisinen du tar nå vrangforestillinger og har du sluttet å være kriminell etter du startet på den?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker bare å forstå meg selv og hvor mye kontroll jeg har over egne handlinger

Da kan du begynne med å beskrive hva du faktisk har gjort, og hvilke vrangforestillinger som lå til grunn for dine valg.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Da kan du begynne med å beskrive hva du faktisk har gjort, og hvilke vrangforestillinger som lå til grunn for dine valg.

Nei, ts trenger ikke beskrive hva hen har gjort. Det er lurt at de spørsmålene ts har, blir stilt til en lege.

psykedeliker
Skrevet
Osten skrev (8 minutter siden):

Det er lurt at de spørsmålene ts har, blir stilt til en lege.

Ikke uenig, men nå har h*n stilt spørsmålene her, og da trenger vi relevant bakgrunnsinformasjon for å kunne svare.

Annonse

Skrevet

Det er korrekt at kriminelle med psykoselidelser blir langt mindre kriminelle når de bruker AP. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det slik at antipsykotika kan kontrollere et menneske så mye at h*n slutter å begå kriminelle handlinger? Eller er det bare tull og at det er personen selv som tar avgjørelsene? Hvorfor må jeg ta antipsykotika for å være ute i samfunnet? Før jeg startet på dem begikk jeg flere kriminelle handlinger og ble dømt til tvungen psykisk helsevern. Alle i systemet mener det var fordi jeg "handlet på mine vrangforestillinger". Jeg ønsker bare å forstå meg selv og hvor mye kontroll jeg har over egne handlinger

Anonymkode: 57119...6ba

Du er kriminell i deg selv. Mange med psykoser som ikke blir kriminelle. De fleste vil jeg påstå. 

Anonymkode: f0426...85d

Worriesome Plenty 2
Skrevet

I de tidligere beskrivelser av schizofreni kunne man lese om pseudopsykopati i startfasen.

AnonymBruker
Skrevet

En psykose er aldri en unssfnskylding for å skade noen. 

Anonymkode: e580c...2af

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

En psykose er aldri en unssfnskylding for å skade noen. 

Anonymkode: e580c...2af

Mister man ikke kontakt med virkeligheten når har har psykose.

Anonymkode: 2e111...58e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...