AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden I fjor søkte jeg hjelp for overspising. Det er noe jeg har slitt med av og på i mange år og siden jeg gikk opp mange kilo veldig fort og følte jeg virkelig hadde mistet kontrollen så gikk jeg til fastlegen som henviste meg til DPS. Jeg fikk time etter 4 måneder og kom inn til en behandler og det endte med at han konkluderte med at jeg ikke hadde noen overspisingslidelse og at jeg ikke har rett på noe hjelp videre. Og nå skammer jeg sånn. Både fordi jeg kastet bort behandlers tid og tok opp ressurser unødig. Og det å åpne seg om det også var så vanskelig og jeg følte på mye skam ved å snakke om det også. Anonymkode: 7b348...9d4 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Dette har nok alle andre enn du glemt. Skammen er nok ett symptom på at du ikke har det helt bra. Er du deprimert? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden): Dette har nok alle andre enn du glemt. Skammen er nok ett symptom på at du ikke har det helt bra. Er du deprimert? Nei, jeg er ikke deprimert nå men har slitt med det før. Jeg har ganske mye skam generelt sett da, skammer meg bare over å være meg egentlig. Og en hel del ting jeg har sagt og gjort også da, naturligvis. Anonymkode: 7b348...9d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg er ikke deprimert nå men har slitt med det før. Jeg har ganske mye skam generelt sett da, skammer meg bare over å være meg egentlig. Og en hel del ting jeg har sagt og gjort også da, naturligvis. Anonymkode: 7b348...9d4 Jeg tror du blir overrasket over hvor mye skam mange med psykiske lidelser har og opplever. Jeg har hatt det svært mye, og det kommer og går. Det er et symptom regelrett. Du skal ikke skamme deg over å være deg selv. Det er ikke meningen at vi skal være perfekte, bare være oss selve og ekte. Det første du må gjøre er å godta deg selv, og lære deg og være glad i deg selv. Anonymkode: 82f05...806 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.