EsterAnn Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Hei, Jeg har etter et liv med mye psykiske problemer i form av angst og tilbakevendende depresjon (siden barndommen) blitt diagnostisert med ADHD i godt voksen alder. God effekt på mange ADHD symptomer med sentralstimulerende medisin, men strever med en depressiv episode jeg har hatt over halvannet år. Symptomtrykket har variert fra moderat til alvorlig, med bl.a. innleggelser og ECT behandling (sistnevnte hadde noe effekt men måtte avbrytes pga bivirkninger). Har gjennom livet forsøkt et hav av psykofarmaka, dvs mange typer antidepressiva, men også stemningsstabiliserende og antipsykotika da symptomene i mange år ble tolket som bipolar type 2. Videre vært i terapi x antall ganger (mottar også behandling nå), jeg trener, bruker ikke rusmidler osv og gjør ellers det som er anbefalt ift. søvn, atferdsaktivering etc. Er det slik at man bare må akseptere at depresjon og sterk uro er en del av tilstandsbildet for en del med ADHD? Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men føler en sterk desperasjon ift. situasjonen, og håper å høre noe som forhåpentligvis kan gi meg litt håp om bedring. Tusen takk for at dere leste ❤️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.