Sokk Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg skal avsluttes på DPS etter mer enn 2 år som pasient på poliklinikken. Jeg har etter grundige utredninger fått diagnosene bipolar 2 og blandet pf med overvekt av emosjonelt ustabile trekk. Jeg har snart siste time på DPS hvor vi skal snakke om epikrisen. Hva burde jeg passe på å få med i epikrisen? Jeg setter stor pris på svar fra @nachnoo, men også fra andre. Jeg har tenkt litt på at de i hvert fall må skrive noe om plan for medisinene mine. I tillegg håper jeg det kan stå litt om hvordan diagnosene er satt. Er det for mye å be om? Jeg er litt redd for at noen raskt vil tenke at bipolardiagnosen er feil. I tillegg er jeg redd for at det blir gitt feil inntrykk når det står overvekt av emosjonelt ustabile trekk, for jeg er virkelig helt sikker på at jeg ikke utviser veldig mye adferd som mange helsepersonell assosierer med den diagnosen. Jeg vil ikke at noen som leser den skal få helt feil inntrykk. Kan det stå noe om oppfølgingen videre og plan ved nye episoder? Eller går det utover rammene for en epikrise? Kan jeg be om å få rette feil (i fakta, jeg skal ikke si noe på deres vurderinger)? Det er en del feil i journalen og hun som skal skrive epikrisen har bare møtt meg et par ganger. Er jeg altfor kravstor? Er det kanskje verdt å være kravstor likevel? Noen med erfaringer her? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Man ber ikke om å få rettet faktafeil i journal, man krever det. Du kan også kreve at det tas med at du er uenig i spesifikke vurderinger. 0 Siter
Sokk Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden psykedeliker skrev (28 minutter siden): Man ber ikke om å få rettet faktafeil i journal, man krever det. Du kan også kreve at det tas med at du er uenig i spesifikke vurderinger. Jeg hadde tenkt til å svare deg at den typen holdning og adferd er oppskriften på å bli stemplet med en personlighetsforstyrrelse. Men så innså jeg at «that ship has sailed». Hehe. Helt ærlig tror jeg den etiketten er feil. Men det fantes ikke en perfekt boks å putte utfordringene mine i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.