Gå til innhold

Hva er viktig å få med i epikrisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (3 timer siden):

Ja, jeg skal høre med henne hva hun tenker. Jeg synes det er rimelig at det står en setning eller to om hva som er planen for medisinering videre, hva skal/kan evt trappes ned og hvordan osv. Det ble vi tipset om på bipolarkurs.

Jeg tenker at hvis jeg re-henvisises til DPS så er denne siste epikrisen det første (og muligens eneste) de leser. Så den definerer fortellingen om meg i fortsettelsen uansett hvem jeg er i kontakt med. Det er derfor jeg er litt nervøs.

En annen ting det er viktig for meg å få med: Jeg tok MR av hodet henvist av DPS, og jeg har sett i journalen at jeg har en cystisk oppfylning på 12 mm og at «man kunne vurdere en kontroll» om 6-12 mnd for å sjekke at den ikke vokste. Nå har det gått 12 mnd. Jeg vil gjerne få den kontrollert på et eller annet tidspunkt. Jeg  vet at det mest sannsynlig er helt ufarlig og jeg føler ikke at det haster, for jeg plages ikke av nevrologiske symptomer for tiden bortsett fra hodepine, men jeg vil likevel være sikker på at jeg ikke har en voksende sak inne i hjernen. Hvis ikke det kommer med i epikrisen, så er det ingen som følger det opp, da bare forsvinner det. 

Jeg ville sørget for å få tak i beskrivelsen av MR, og så levert den til fastlegen selv. Du er ikke egentlig avhengig av at DPS sier noe om det, selv om de selvfølgelig gjerne kan gjøre det. 

Fortsetter under...

Skrevet

Faktafeil. Ja, påpek disse. Det er i alles interesse at faktafeil korrigeres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...