Fru2020 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden I en tiktok video sa en med bipolar lidelse at hun har gjort grep for å ivareta økonomien under en hypomani. Jeg lurer på hvilke grep dette kan være, da jeg bruker store summer i slike perioder. Jeg har tenkt på at jeg kan gi fra meg kortet. Men det er jo lagret på mobilen og den kan jeg jo ikke gi fra meg. 0 Siter
laban Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Fru2020 skrev (42 minutter siden): Jeg lurer på hvilke grep dette kan være, da jeg bruker store summer i slike perioder. Frivillig kredittsperre, men det forhindrer ikke at man bruker pengene man har på konto. Jeg vet at noen lager private løsninger med familiemedlemmer, f.eks. slik at sparepengene ("reserven") settes på en konto som eies av en annen (f.eks. et voksent barn eller et søsken). Så overfører kontoeieren penger til den som egentlig eier pengene, kun etter avklaring av hva de skal brukes til og når bakkekontakten er på plass. Det blir som et uformelt økonomisk vergemål for å hindre spontan bruk av store summer. Men det krever jo at "vergen" kjenner den andre godt og er til å stole på. Jeg har en bekjent som har ordnet noe sånt vha. sin voksne datter, for å unngå at det foretas "investeringer" i maniske perioder. Men jeg kjenner ikke alle detaljene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Mannen har tilgang til min konto. Han kan stoppe mitt forbruk. Har lab sum på kredittkort. Anonymkode: fb4da...dca 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden hvor mye bruker dere under hypomani egentlig? jeg bruker kanskje noen 1000 og mye av det er ting jeg også kan ha bruk for Anonymkode: 2f650...767 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.